Ierse koffiecakejes. Zo blij met hoe ze uit de vorm zijn gekomen!
Ik heb de chocoladecake gister gemaakt als cupcakes, ze zijn heerlijk, bedankt voor de tip!
Leuk die cake vormpjes zo!
Ik had een restje gecondenseerde melk over van mijn pound cake van afgelopen weekend, en weggooien vind ik zonde. Het was ongeveer een kwart blikje, en dat kwam mooi uit want zo kon ik dit recept door 4 delen.
Dan heb je natuurlijk maar een klein beetje beslag dus heb ik het gebakken in kleine vormpjes van Nordic Ware, in de Ruffled Medallion-bakvorm. Die heeft 6 holtes, en ik had genoeg beslag voor 4.
Ik heb ze 19 minuten afgebakken op 150 graden hetelucht. Het zijn simpele cakejes maar wel heel lekker. Mijn mixer heb ik niet eens vies gemaakt, ik heb alles gewoon met de garde gedaan.
Ze zien er heel feestelijk uit!
Mooi! Denk dat ik dit recept ook een keertje wil gaan uitproberen
Ja hoor, ik gebruik weleens bakmixen, vooral als ik met mijn dochter bak. Dan wil ik het niet te moeilijk.
De mixen van Brand New Cake zijn prima. Koffiekoekjes heb ik al eens geprobeerd en is heel lekker.
Verdere aanraders vind ik de cakemixen van Custers (o.a. bij De Bakwinkel te koop); Citroen Mascarpone, Winter Wonder, Amaretto Bitterkoekjes en Koffie Cakemix.
Mocht je bij Baktotaal bestellen; de cakemixen van Molen De Hoop vind ik nog lekkerder en bijzonderder dan die van Brand New Cake.
Heeft iemand hier ervaring met zelf pitabrood maken?
Wil ze zelf maken voor bij een aantal dips en voor bij souvlaki
Ik heb ‘m ook gemaakt, maar dan volledig volgens recept! Moest wel flink langer in de oven voordat hij gaar was, daardoor zijn de amandelen een beetje bruin geworden, maar het ruikt in ieder geval heerlijk.
Ja met een recept van Veggilaine (insta en TikTok)
Chill! Heb hem geloof ik gevonden! Weet je toevallig ook of ze een beetje (uurtje of 2) te bewaren zijn? Of waren ze bij jou gelijk op?
Ze zijn zeker te bewaren. Ik heb de helft ingevroren en in de toaster gedaan later. Maar 2 uur als in nu maken, vanavond eten? Kan prima. Zou ze wel even afdekken, bijv in een theedoek, zodat ze niet uitdrogen.
Ja met een recept uit Spice wise. Maar daar moet je wel echt zout aan toevoegen want anders is het niks aan. Het recept zelf is zoutloos. Wel makkelijk te maken en lekker.
Niet de mooiste maar wel weer zelf een cake gemaakt voor m’n dochter d’r 2e verjaardag :). Boter was helaas mislukt want ik gooide er koude melk bij.
Bedoel je dat de botercreme geschift is? Zo ziet het er wel uit. Maar inderdaad wat @Evert zegt je kunt dat oplossen door de ingrediënten weer dezelfde temperatuur te geven. Dus even verwarmen in een bakje met warm water of met de föhn kort erop en dan doorroeren! Dan gaat het schiften weg. Voor een volgende keer wellicht
Hoe lang is deze houdbaar? Ik wil m bakken voor vrijdagavond maar zit te twijfelen of dat woensdagavond al kan of toch beter donderdagavond pas!
Oei dat weet ik niet want ik heb de restjes ingevroren. Heb het na 1,5 dag nog gegeten en was toen nog prima lekker maar rondom de rabarber wordt de cake dan wel een beetje papperig. Echt duidelijk het lekkerst direct na het bakken, maar dat geldt eigenlijk voor elke cake.
Ja hmmm daar was ik al bang voor haha! Naja dan toch maar even kijken of ik het op de dag zelf kan doen!
Dit topic is na het bereiken van de limiet van 5000 reacties automatisch gesloten. De discussie wordt voortgezet in Baktopic #3 (Deel 4).