Cake of bananenbrood
Je kunt ook de eieren zelf invriezen (iig met eiwit kan dat, eigeel weet ik niet zeker)
Cake of bananenbrood
Je kunt ook de eieren zelf invriezen (iig met eiwit kan dat, eigeel weet ik niet zeker)
Ze gaan in een officiële Brioche Saint-Genix, maar verder ben ik er ook niet heel bekend mee!
@Druppels Als je kokosmakronen maakt kun je de dooiers goed gebruiken voor curd. Verder gaan er ook aardig wat eieren in een Baskische Burnt Cheesecake. Die is echt simpel om te maken, maar wel heel lekker!
Verder zou je soezen kunnen bakken, die kun je in ieder geval goed invriezen.
Ik ga ook even mijn recept opzoeken voor een appel appereientaart, die vriest perfect in en is heel lekker! Daar gaan ook aardig wat eieren in dacht ik.
Gewoon een simpele quiche kan ook nog
Flan!
Je kan ook pannenkoeken maken en invriezen. In het recept van rutgerbakt.nl gaan 3 eieren op 250 gram meel en 500 ml melk.
Spekkoek, haha. Heb je wel tijd en geduld nodig erbij!
Quiche (in te vriezen)
Verse pasta met extra dooiers (eiwit invriezen of meringue maken)
Wentelteefjes
Basiscake deeg: eieren wegen, evenveel suiker, even veel zachte/gesmolten boter en even veel (zelfrijzende of met bakpoeder) bloem… kan je dan naar smaak nog vanalles bij pleuren
Ik kreeg voor Moederdag de 18-cup angel food cake pan van Nordic Ware!
Ik heb de 16-cup versie al, die is zonder handgrepen en een slagje kleiner. Maar sommige recepten passen daar niet in, dus deze wilde ik heel graag. Bij mijn weten is dit de grootste vorm die NW in het assortiment heeft. Mijn man heeft hem besteld bij Amazon (Amerikaanse versie), in NL heb ik deze nog nooit gezien.
Zo blij mee! De laatste tijd heb ik veel te weinig kunnen bakken naar mijn zin en dat ga ik hopelijk op hele korte termijn weer doen met bovenstaande vorm.
Overigens ga ik de vorm niet gebruiken voor angel food cake, die vind ik saai qua textuur en smaak. Ik ga hier pound cakes in bakken.
Haha nee, deze is dus zelfs 4,2 liter!
Diverse Amerikaanse recepten zijn heel groot, en dan wordt deze vorm aangeraden. Mijn handen jeuken om hem te gaan gebruiken.
Dank!
Oprechte vraag: krijg je dat allemaal op binnen de paar dagen dat het vers is?
Aangezien Amerikanen doen 14koppige gezinnen hebben.
Ik heb dit weekend een suuuuuperlekkere wittechocoladecake met kardemom gemaakt en deze gevukd met rozenbotteljam, verse aardbeien, rasp van een grapefruit en een wittechocoladebotercreme. Echt heel erg lekker, geïnspireerd op de naked wedding cake van sorted food
oh lekker, recept? Ik zie mogelijkheden voor een versie met rabarber en kardemom! Helemaal “in season”.
Nee. Mijn man is weliswaar een grote eter en mijn dochter lust het ook graag, maar ik eet niet veel cake. Aan een cake van deze grootte hebben wij dus inderdaad veel te veel.
Gelukkig laten pound cakes zich uitstekend invriezen, dus van grote cakes vries ik vaak een gedeelte in plakken in. Mijn man haalt op werkdagen soms 's ochtends een plak uit de vriezer die meegaat in zijn lunchtrommel, en dan gaat zo’n cake ook wel op. Als je cakes geen eeuwen in de vriezer laat liggen (ik hou max 4-6 maanden aan en label alles als ik het invries), smaken ze na ontdooien alsof ze vers gebakken zijn.
Verder bak ik vaak voor de kerk, collega’s, familie, gelegenheden en heel soms op bestelling. Baksels worden bij mij dus nooit oud gelukkig.
Ingredienten
For the sponge
200 g white chocolate
450 g unsalted butter, softened
450 g caster sugar
8 large eggs
450 g self-raising flour
2 tsp baking powder
200 ml buttermilk
1 tbsp cardamom powder
For the buttercream
500 g unsalted butter, softened
1 kg icing sugar
150 g white chocolate
50 ml whole milk
For the filling
150 g fresh raspberries
250 g cloudberry jam
1 lemon
Methode
Mijn variatie:
Ik heb dus rozenbotteljam, aardbeien en grapefruit gebruikt voor de vulling
Voor een tweelaagse taart van 24 cm heb ik de helft van dit recept gemaakt.
Ik heb minder poedersuiker gebruikt in de botercreme, ik denk 2/3e ongveer
Oeh wat is ie er mooi uit gekomen! Die crunchy top aan de bovenkant (als ie nog in de bakvorm zit) is het lekkerst. Ik hoop dat de cake je net zo lekker smaakt als 'ie er uitziet.
Ben met een haaientaart voor mijn neefje bezig en ik weet niet wat het is, maar ik ben er gewoon niet tevreden mee
Dat vooraanzicht is het net niet voor mij. Heb al geprobeerd hem meer tanden te geven, minder tanden, zijn neus anders te doen, neusgaten op honderd verschillende plekken. Grote ogen, kleine ogen. En echt ik kom er niet uit Om krankzinnig van te worden hahaha Hij blijft er gewoon soort van weird en creepy uitzien
Ga er morgen nog maar eens met frisse energie naar kijken.
Ik vind hem leuk! Misschien de bovenlip dunner?
Ik vind ‘m schattig! Misschien werkt het als je de ogen meer naar de zijkant en lager plaatst, zoals bij een echte haai?
Hij is leuk vind ik, misschien nog mogelijk om de verschillende kleuren fondant wat meer in elkaar over te laten lopen/ glad te krijgen
En als het kan op een blauw bord! Ziet er gelijk meer uit als een haai dan
Ik vind ‘m al wel leuk eigenlijk! Je zou nog kunnen proberen om juist die typische neusgaten toe te voegen, en mss meer rondom tanden? Ik denk ook dat je mss nog wat met de ogen kan. Haaien hebben echt die typische kleine zwarte kraalogen, dus mss alleen zwart gebruiken behalve evt een mini wit puntje boven? En wat kleiner?
Als je googelt op shark fondant cake topper hebben ze vaak altijd tanden aan de bovenkant, mss maakt dat het verschil wel. Al vind ik deze tandjes ook heel cute haha