Baktopic #3

Deze kwam ik laatst tegen op Pinterest, lijkt me echt heel erg lekker!

Edit: Ik denk dat het wel lukt met de bodem in papiertjes, anders kun je misschien nog wat extra boter toevoegen. Zonder papier lijkt me ook wel prima, je kan (gebakken) cheesecake ook invriezen als de bodem blijft plakken, dan krijg je ze sowieso wel heel uit de vorm

2 likes

Pandan cheescake. :slight_smile:

10 likes
3 likes

Ik wil echt dat iemand dit nu voor me maakt, ik wil echt meer pandan in mijn leven.

3 likes

Ik heb 3 koekjes gemaakt uit 1 deeg, echt handig als je weinig tijd hebt.

Gewone koekjes:

Chocoladekoekjes:

Pindakoekjes:

43 likes

Zijn er mensen die het leuk vinden om weer een bakchallenge te doen? Ik vond het super leuk vorige keren!

13 likes

Ik heb even mijn mousse taart in het mini getest en wat een drama om te maken. Smaakt ook totaal niet naar blauwe bes. Ik denk dat ik de verhoudingen verkeerd had. Binnenkort opnieuw proberen. Deze zijn nog wel ok, maar de rest is een kliederbende geworden. Ook omdat het me een goed idee leek om er witte chocolade ganache overheen te doen. Die bleek veel te dun te zijn :sweat_smile:


16 likes

De aardbeienvlaai van Rutger. Beetje jammer dat de randjes verbrand zijn, maar verder is die goed gelukt. Volgende keer een wat lagere temperatuur. Het banketbakkersroom in de oven ging ook goed. Weet alleen nog niet hoe die smaakt.

20 likes

Ik heb net pizzadeeg gemaakt, dat staat nu te rijzen.
Heeft iemand tips voor een mega lekkere combinatie beleg voor op de pizza?

Heb laatst in een restaurant pizza gegeten waar ook balsamico creme op zat, was ontzettend lekker maar weet zo niet meer wat er verder op zat.

Oeh thanks! Ga deze combinaties eens proberen

4 likes

Ik heb weer eens koekjes gebakken! Lactose vrij voor mijn allergische collega. Het zijn rocky roads maar had te weinig amandelen om ze allemaal te rollen dus een deel is gerold in pistache en een deel in kokos :sweat_smile: vast allemaal lekker

37 likes


Heb nav een post hier klassieke eierkoeken gebakken. Heerlijk en echt het makkelijkste recept ever! Er zit nogal kleurverschil tussen de ene een andere batch, omdat ik testte met de tijd. De ene is 8 min en geheel zacht, de andere 11 min en heeft een knapperig buitenrandje. Dit recept ga ik onthouden.

Weet iemand hoe je minder kleur krijgt? Heeft het zin om de temperatuur te verlagen? De tweede batch heb ik al zo laag mogelijk in de oven gebakken…

16 likes

Temperatuur verlagen kan wel. Ovens zijn zo verschillend van elkaar. Ik heb alleen een hete lucht oven, dus moet hem sowieso al 20 graden kouder zetten dan in het recept vermeld staat. Ik gebruik ook wel eens aluminiumfolie om mijn baksels in de oven af te dekken.

3 likes

Ziet er lekker uit! Dacht eventjes dat je dadelballetjes had gemaakt :grin:

3 likes

Vandaag pavlova gemaakt met crème diplomat :heart: (en een stukje met gewoon slagroom)

22 likes

Ja, klopt, mijn oven is vrij heet, dus ik heb standaard een thermometer in de oven hangen om de temperatuur te meten. Ik ga eens expirimenteren met een alufolie halverwege erover.

4 likes

Ik heb een recept voor ‘smokkel zuurdesem’ (uit het kookboek Nadiya Bakt). Maar het recept vraagt om hard broodmeel. Ik heb al gegoogled maar kom er niet echt uit. Kan ik gewoon tarwebloem gebruiken of toch iets anders?

1 like

Waar kopen jullie yuzu?

Flesjes yuzu sap haal ik bij de toko!

1 like

Ik denk dat het een rare vertaling is van strong bread flour.

3 likes