Ooooh eksi koekoe, dat maakte ik vroeger regelmatig. Nu al jaren niet meer gedaan, maar hierdoor zin om weer een keer te doen!
Heeft iemand tips of ervaring met het bakken van spekkoek
Wil dit binnenkort graag maken en ik ga voor pandan
Heeeel goed de laagjes bakken! In mijn recept stond dat je de laagjes alleen hoefde te laten stollen maar in the end was de koek helemaal niet gaar in het midden.
Ik heb vandaag de karamel slofjes van heel holland bakt gemaakt.
Vond het best bewerkelijk. Heb sloffendeeg, spijs, karamel, banketbakkersroom, botercreme en de chocolade laag gemaakt en ben daar wel een ruime 3 uur mee bezig geweest. Ik heb nougatine gebruikt in de chocoladelaag ipv hazelnoten.
Maar het resultaat is wel erg lekker!
Ziet er heerlijk uit!
Ik heb gisteren voor het eerst een poging gedaan voor een chocoladecover. Nog veeeel verbetering mogelijk maar ben voor een eerste keer toch blij. Citroencake met witte chocolade.
Wat moooooi!
Oh dit is leuk zeg. Ik heb voor Pasen een siliconen konijnenvorm gekocht maar wist nog niet goed wat ik ermee wilde, vooral iets waarmee ook de vorm goed uitkomt. Maar dit is een heel slim idee!!
Hoe heb je dit gedaan? Chocolade smelten, erin gieten en dan op z’n kop uit laten druipen? En dan laten opstijven voordat je cakebeslag erin giet? Bak je het dan samen in de oven? Want zou dan eigenlijk denken dat de chocola in je cake verdwijnt/wegsmelt… of zie ik een trucje over het hoofd
Ik heb eerst de cakejes gebakken. Vervolgens een de vorm opnieuw ingevet met een beetje kokosolie. De chocolade laten smelten en met een kwastje goed verdeeld over de vormpjes. Cakejes terug in de vorm geduwd en een nachtje in de vriezer. Ze plopten er vanochtend zonder problemen uit.
Oh logisch ja, betere volgorde haha
Hij is echt heerlijk geworden! Heel zacht, zit haast tussen een biscuit en een cake in. De helft pas precies in een 30-cm langwerpig bakblik. Mijn dakje heeft losgelaten, is crunchy maar wel heel lekker. Hij doet me denken aan de cake zoals mijn oma hem altijd maakte, alleen zij smolt de boter, ga ik een volgende keer ook eens proberen.
Ik heb hem overigens gemaakt met roombeter, had ik 6 pakken van want ze waren vorige week in de aambieding, ik weet niet hoe hij dus met roomboter smaakt maar deze was erg lekker!
Wat leuk om te horen!
Ik vroeg me dit altijd al af, maar dit klinkt inderdaad heel logisch!
Heeft iemand trouwens een tip voor een bakboek voor kleine gebakjes? Heb bij de kruidvat de mini slof vormpjes + het mini cheesecake blik gekocht. Kan wel vanalles bedenken, maar vind recepten volgen toch altijd erg fijn.
Kleine taartjes van Meike Schaling heeft allemaal recepten voor onderdelen van tartelettes (bodem, vulling, toppings etc) die je onderling kan combineren. De recepten zijn allemaal voor kleine hoeveelheden, ik vind het altijd lastig om grote recepten om te rekenen naar kleine taartjes.
Ah top! Thanks!!
In het kader van ook flops delen hier mijn hazencake. Wilde een aantal technische dingen uitproberen en dit leende zich ervoor. Maar het is qua smaken eigenlijk alleen zo gemaakt met dingen die ik nog in huis had, dus de combinatie is niet geweldig haha.
Het is een appelcake met chocolade coating en een laag salted whipped butterscotch onderop. Maar de chocolade is gebarsten/achtergebleven in de vorm en de butterscotch is gaan schiften en te weinig stevig en het geheel us veel te zoet helaas
Goed de whipped butterscotch krijgt in een ander recept nog een nieuwe kans en ik weet nu wel dat dit vormpje het vrij leuk doet met zo’n chocoladelaagje
Jammer van de smaken! Hij is wel heel mooi gedetailleerd.
Echt een mega lelijke foto maar ik had tahin koekjes met pure chocolade en amandelen gebakken. Erg lekker en smaakvol! De textuur van het koekje is heel erg kruimelig, een beetje zoals een zandkoekje. Valt uit elkaar in je mond.
Heb je het recept ervan? Ik vind tahin ook heel lekker met walnoten, gaat echt goed samen vind ik
Zie pb!