Zeer belangrijke taak wel!
Ik wilde vorige week bij AH dat wafelijzer hebben maar kon het echt neeergens vinden. Was wel een fijn prijsje.
Zeer belangrijke taak wel!
Ik wilde vorige week bij AH dat wafelijzer hebben maar kon het echt neeergens vinden. Was wel een fijn prijsje.
Iemand een goed recept voor soezen? Heb ze wel eens eerder gemaakt maar dan was een groot deel ingezakt.
Ik doe mee aan een bakwedstrijd op het werk van mijn vriend en we moeten dus soezen maken oh het is trouwens iets onder collega’s gewoon hoor, niet heel Holland bakt ofzo, wedstrijd klinkt zo groots
Een engels recept, maaar deze was degene die ik had gebruikt
Goed gelukt, ik had de helft zo en de helft in de chocolade gedoopt
Ik heb goeie ervaring met het recept van Rutger Bakt. Water ipv melk maakt ze wat knapperiger, wat ik lekkerder vind. Maar de beste tip die ik je kan geven: spuit ze niet op maar gebruik een ijslepel (er van uitgaande dat het grote soezen mogen worden), 1 bol per soes, dan wordt de vorm echt perfect!
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo’n frequente bakker maar geinfluenced door dit topic heb ik toch deze bakvorm gekocht:
Nu zijn er natuurlijk ontelbare recepten voor cakes en tulbanden, maar door mijn beperkte ervaring lijkt het me lastig om die qua oventijd en om te rekenen naar kleinere vormpjes. (En ‘op gevoel’ ben ik niet zo goed in, ik ga goed op duidelijke instructies )
Iemand een lekker recept wat qua hoeveelheden /baktijd etc geschikt is voor een dusdanige vorm. Dan kan ik later wel zelf gaan experimenteren.
(Smaak maakt niet zo uit, als het maar geen supercomplex recept is )
Je kan misschien beginnen met het recept dat op de wikkel staat. Dan weet je iig zeker dat de hoeveelheden en baktijd kloppen. En dan vanuit daar verder experimenteren.
Wauw zien er heel mooi uit! Zijn dit gewoon zandkoekjes? Welke vormen heb je gebruikt? Krijg helemaal zin om zulke koekjes mee te nemen naar familie met de paasbrunch
Dit inderdaad. Dan maakt het vaakt niet heel veel uit welke cake je maakt, omdat de baktijd gebaseerd is op het volume. Voor deze vorm hou ik vaak 160 graden aan en dan doe ik ze ongeveer 25-30 minuten in de oven. Daarna even kijken met een prikker of ze gaar zijn en anders nog een paar minuten langer. Het is ook afhankelijk van je oven, dus het is ook een beetje experimenteren.
Dit zijn sugar cookies, ik heb het recept hier wel eens eerder gepost, zal het zo even terug zoeken.
Al mijn vormpjes haal ik van Aliexpress of via anderen die een 3D printer hebben en ook koekjes uitstekers maken.
@RosaB dit is mijn post met het recept die ik gebruik
Dankjewel! Wat slim via een 3D printer
https://www.jumbo.com/producten/jumbo-smeltchocolade-puur-200g-68930PAK
Deze vind ik er erg op lijken, heeft ook haast hetzelfde percentage cacoabestanddelen dus zal daar aan liggen
Ik vind het zonde om druppels of smeltchocolade in koeken te gebruiken. Juist dikke chunks chocolade zijn lekker in koeken. Daarvoor gebruik ik vaak AH huismerk (Delicata) of Tony’s chocolonely als ik dat over heb. Ik denk dat andere repen ook prima kunnen, maar ik zou niet van die hele goedkope chocolade gebruiken.
Ik ken in Nederland eigenlijk geen slechte chocola. Huismerk AH en Lidl gebruik ik regelmatig, gewoon puur, en dan zou ik voor chocola kiezen die bij de repen ligt in het chocoladeschap.
Deze is heel fijn en betaalbaar:
Voor speciale smeltchocolade zou ik echter absoluut niet kiezen want het is juist fijn als de stukjes enigszins stukjes blijven. Smeltchocolade is ook nog eens onnodig duur.
Lindt 70% puur is fantastisch. Wel erg duur maar vind die zooo lekker in koekjes. Ik merk wel echt verschil met huismerk oid.
Enige nadeel vind ik dus dat het zulke dunne tabletten zijn, en ik wil soms gewoon van die dikke vette chunks.
Dan zou ik volgende keer proberen iets minder deeg te gebruiken per koek! Dan vloeien ze makkelijker uit en krijgen ze ook een krokant randje. Zie zien er alsnog heerlijk uit!
Heeft iemand een goed recept voor vegan wafels. Met Pasen wil ik dat maken en mijn nichtje is allergisch voor melk, eieren en soja (echt een topcombinatie)
Heeft iemand een prefect recept voor scones? Ik wil voor 1e paasdag een iets uitgebreider ontbijtje maken, tips zijn welkom!