Baktopic #3

Ziet er alsnog lekker uit! En nog meer van de lekkere vulling :yum:

2 likes

Ik had geen zin in gewone chocolade chip cookies dus heb een giant cookie gebakken. Nog niet aangesneden maar het ruikt alvast heerlijk! Vulling met chocolade en zoute pretzels :star_struck:.

36 likes

Amazing :grin:, geniet ervan!

1 like

Rabarbercake met een yoghurt-melk mengsel ipv ei. Het is echt een mega zachte cake geworden, een van de betere die ik ooit gemaakt heb!

Is op basis van dit recept, maar dan heb ik normale bloem en wel gewoon koemelkproducten gebruikt

26 likes

Heeft iemand een lekker recept voor cake met mascarpone als in mascarpone door de cake ipv als topping? Ik heb nog ong. 150 gram die op moet. Ik vind via Google 2 recepten maar die cakes zien er beide niet lekker en ongaar uit :flushed:

Roomboter is 1 op 1 te vervangen door mascarpone (of vergelijkbare roomkaas). Dus je zou een viervierdencake kunnen bakken met evenveel suiker, eieren en bloem. :blush:

Dit recept is ook erg goed en heb ik al vaak gemaakt:

(Wayback-Machine-link omdat de originele blog helaas offline is). Je zou alle ingrediënten kunnen delen door 5 en dan kunnen vermenigvuldigen met 3, zodat het gemaakt kan worden met 150 gram mascarpone.

5 likes

Ierse koffiecakejes. Zo blij met hoe ze uit de vorm zijn gekomen!

50 likes

Ik heb de chocoladecake gister gemaakt als cupcakes, ze zijn heerlijk, bedankt voor de tip!

2 likes

Ahhh, leuk om te horen!
@Chesirecat Wat een plaatjes. :heart:

3 likes

Leuk die cake vormpjes zo!

1 like

Ik had een restje gecondenseerde melk over van mijn pound cake van afgelopen weekend, en weggooien vind ik zonde. Het was ongeveer een kwart blikje, en dat kwam mooi uit want zo kon ik dit recept door 4 delen.
Dan heb je natuurlijk maar een klein beetje beslag dus heb ik het gebakken in kleine vormpjes van Nordic Ware, in de Ruffled Medallion-bakvorm. Die heeft 6 holtes, en ik had genoeg beslag voor 4.

Ik heb ze 19 minuten afgebakken op 150 graden hetelucht. Het zijn simpele cakejes maar wel heel lekker. Mijn mixer heb ik niet eens vies gemaakt, ik heb alles gewoon met de garde gedaan. :blush:

47 likes

Ze zien er heel feestelijk uit!

2 likes

Mooi! Denk dat ik dit recept ook een keertje wil gaan uitproberen

2 likes

Ja hoor, ik gebruik weleens bakmixen, vooral als ik met mijn dochter bak. Dan wil ik het niet te moeilijk.
De mixen van Brand New Cake zijn prima. Koffiekoekjes heb ik al eens geprobeerd en is heel lekker.
Verdere aanraders vind ik de cakemixen van Custers (o.a. bij De Bakwinkel te koop); Citroen Mascarpone, Winter Wonder, Amaretto Bitterkoekjes en Koffie Cakemix.
Mocht je bij Baktotaal bestellen; de cakemixen van Molen De Hoop vind ik nog lekkerder en bijzonderder dan die van Brand New Cake.

2 likes

Heeft iemand hier ervaring met zelf pitabrood maken?
Wil ze zelf maken voor bij een aantal dips en voor bij souvlaki

1 like

Ik heb ‘m ook gemaakt, maar dan volledig volgens recept! Moest wel flink langer in de oven voordat hij gaar was, daardoor zijn de amandelen een beetje bruin geworden, maar het ruikt in ieder geval heerlijk.

8 likes

Ja met een recept van Veggilaine (insta en TikTok)

3 likes

Chill! Heb hem geloof ik gevonden! Weet je toevallig ook of ze een beetje (uurtje of 2) te bewaren zijn? Of waren ze bij jou gelijk op?

Ze zijn zeker te bewaren. Ik heb de helft ingevroren en in de toaster gedaan later. Maar 2 uur als in nu maken, vanavond eten? Kan prima. Zou ze wel even afdekken, bijv in een theedoek, zodat ze niet uitdrogen.

3 likes

Ja met een recept uit Spice wise. Maar daar moet je wel echt zout aan toevoegen want anders is het niks aan. Het recept zelf is zoutloos. Wel makkelijk te maken en lekker.

1 like