Baktopic #3

Het kan nog goedkoper, bij AH is de zuivelspread 99 cent (naturel, niet de light versie nemen). Bij Lidl mogelijk nog goedkoper, maar daar ben ik al even niet geweest.

4 likes

Ik heb even snel op een oude bon gekeken en zuivelspread frischa was 79 cent bij de lidl. Dat was in april dit jaar.

2 likes

Ik weet nog dat ie 55 cent per kuipje was. :smiling_face_with_tear: :older_woman:

8 likes

Dat is echt wel heel goedkoop! Bij de Aldi was zuivelspread altijd iets van 69 cent maar dat is nu volgens mij ook al meer

Monchoutaart is trouwens ook lekker met zuivelspread. Dan is het een stukje frisser.

3 likes

Dat zal circa 2007 / 2008 geweest zijn. Kort daarna werden ze 57 cent en toen steeds in kleine stapjes iets duurder. Maar altijd nog veel beter dan Philadelphia.
Pic frisch, Goldessa, Frischa, ze hebben verschillende namen gehad maar de inhoud was altijd gelijk. Ik heb ze zo vaak gebruikt dat ik tegenwoordig niet meer zo gek ben op cheesecake. :rofl:

De prijs van roomboter is ook om te huilen trouwens. Sinds mijn Koningskroon-avontuur wil ik alleen nog Kerrygold en die is zo duur.

7 likes

Haha dat aten wij vroeger weleens op brood! We spraken dat merk ook echt uit als PikFris hi-ha-ho

1 like

@Jeezlouiz en @FrauHelga super bedankt nog voor jullie tips! Zou je beide recepten van te voren in de vriezer als bolletjes kunnen bewaren enig idee toevallig?

@macchiato dat is ook een goed idee! Binnenkort maar eens proberen.

2 likes

Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar ik denk dat het wel kan.

4 likes

Zelfde als @FrauHelga, heb het niet gedaan maar lees op internet dat het kan!

1 like

Zijn er hier mensen die weleens bakken met een wonderpan of vergelijkbare energiezuinige pannen? Deze gebruik je op het fornuis ipv in de oven.

2 likes

Ja heb ik wel eens gedaan! Met een hele oude pan van mijn overgrootmoeder. Het is nog best lastig maar het resultaat is echt heerlijk! Wel is de mijne van aluminium dus dan moet je wel goed om zure dingen enzo denken, dat is wel jammer.

2 likes

Mijn oma en moeder bakte vroeger vaak cake uit de wonderpan. Dat vond ik altijd zo lekker :heart_eyes:. Je kreeg er echt een heerlijke knapperige korst in en dan fluffy in het midden.

3 likes

Cake uit de wonderpan is zo ontzettend lekker :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

@Babka @Marquez Haha, al jullie enthousiaste reacties maken het nu wel heel aantrekkelijk. :blush:
Dit najaar krijg ik een nieuwe keuken met inductie en de wonderpan die ik op het oog heb, werkt niet met alle inductiefornuizen. Maar ik ga het misschien wel uitproberen.

4 likes

Je kan misschien dan met een inductieadaptor werken? Hier staan wat voorbeelden. Ik ben echt zo blij met met mijn inductiefornuis, alleen schoonmaken al is zo veel makkelijker en sneller.

2 likes

Oehhh ja daar had ik laatst over gelezen, dat dat kon! :smiley: Maar ik was het ook weer vergeten omdat de rest van de keukenverbouwing zo intens is (zo’n beetje alleen de muren blijven staan, verder wordt alles verbouwd). Dank voor de reminder, ik zet het meteen op mijn lijst voor het geval dat.

Het schoonmaken van het fornuis was voor mij inderdaad een grote factor bij het kiezen voor een inductiefornuis. Ik heb nu een gasfornuis, en hoewel ik dat fijn vind koken, is het zo irritant met schoonmaken. Straks een lapje er over en klaar. :heart:
Tegen de verbouwing zelf zie ik op omdat er zoveel moet gebeuren, maar ik verheug me op het moment dat het klaar is. Dan heb ik een mintgroene keuken, 4 ovens en veel meer bergruimte dan nu.

13 likes

Het gaat het zo ontzettend waard zijn! Ik heb paar jaar geleden gehad (keuken en badkamer) en het was echt even doorbijten. (Vervelendste vond ik die mannen in huis. Kwam ik terug van werk en dan waren er nog vreemden in mijn huis.) Maar ben er zo blij mee, geen 4 ovens maar wel 2. Ik bak ook lang niet zo vaak maar alleen al voor de zondagochtend, broodjes in de een, croissants in de ander. (Een is een combi magnetron en ander een gewone oven) en gebruik het ook veel meer dan ik dacht.
En mintgroen :heart_eyes:. Keuken is ook groen (ikea) en ook echt de perfecte kleur. Misschien foto’s als het klaar is? Als je dat wil delen natuurlijk.

2 likes

Herkenbaar, vreemden in huis vind ik ook niet prettig en ik werk ook nog eens vanuit huis :upside_down_face: . Maar dat komt vast goed. Toen we de badkamer verbouwden was dat ook ingrijpend maar daarna was het helemaal onze smaak en dan geniet je extra. Nu 4 jaar later geniet ik er nog dagelijks van en dat verwacht ik ook met de keuken.

Jaaa mintgroen! We hadden een witte keuken uitgezocht, en toen we de keukenplanafspraak hadden bij IKEA zei die man: “in oktober komt een nieuwe kleur uit, wist je dat?” en dat bleek hetzelfde model, maar in mintgroen. Hij had ook al foto’s en ik was op slag verliefd. Mijn man zag mijn blik en wist genoeg. :rofl: Dus die keuken (Stensund) hebben we meteen besteld. Van het fornuis ben ik 99% zeker dat ik deze wil, maar die moet ik nog in het echt zien. Wellicht een andere kleur.
Lijkt me leuk om foto’s te delen als alles klaar is.

Heb jij de Bodarp? Die vond ik ook heel erg mooi!

8 likes

Nee de metod maar volgens mij is de kleur die ik heb eruit. Was toen echt de enige winkel die de ‘juiste’ kleur groen had. Nu zie je veel meer groene keukens.
En jouw fornuis is mijn droom!!

1 like

Doe ik!

Ik heb (voor mijn gevoel) al een eeuw niet gebakken. Eerst te heet, toen corona, toen weer te heet… In september kan ik hopelijk nog wat bakken voor de verbouwing begint. Sowieso ga ik met mijn man en dochter nog appels plukken en met de oogst appeltaart maken, dat vind ik altijd één van de hoogtepunten van de herfst.

14 likes