Baktopic #3

Wauw, wat een mooi buffet! Zo knap dat je dat zelf hebt gedaan, ik zou daar te veel stress voor hebben:p

Gefeliciteerd!

1 like

Ik kan als ik weer thuis ben het recept wel naar je sturen als je wilt? Hij ziet er van binnen ook erg mooi uit en fancy.

42 likes

Echt prachtig! :heart_eyes: Gefeliciteerd

1 like

Weten jullie waar ik in een fysieke winkel eetbare bloemen kan kopen?

Heb je toegang tot een Hanos-pas? Daar heb ik ze zeker wel eens zien liggen, misschien dat Makro of Sligro ze ook wel heeft.

Hm nee wel Makro maar die moet ik dan gaan lenen bij mijn moeder dus niet iets wat ik dit weekend kan regelen helaas!

Thanks voor je suggestie. Maar ik woon in Utrecht helaas :sweat_smile:

1 like

Bij de sostrene zag ik laatst wel gedroogde eetbare bloemen

1 like

:star_struck::pray:t2: ik spring meteen op de fiets

1 like

Wat mooi! Fantastisch gedaan en van harte. Ben je net gaan volgen. Mocht je het willen delen, dan ben ik ook geïnteresseerd in het recept voor de carrotcheesecake ihkv een verjaardag.

2 likes

Wat zijn taarten die jullie graag bakken en die redelijk makkelijk te maken zijn?
Ik ga maandagavond bakken om dinsdag op het werk te trakteren. Ik wilde sowieso een monchoutaart maken, lekker makkelijk en snel en valt vaak goed in de smaak. Maar weet niet echt wat ik erbij ga maken.

In tuincentra’s kan je ook verschillende eetbare bloemen vinden. Viooltjes etc. Wel even goed kijken of het er ook op staat. Bieslook bloemetjes zijn ook leuk en heb je ook nog eens bieslook :wink:

1 like

Mijn go to simpele taart is een Tarte tatin met bladerdeeg uit diepvries/koeling. Heel makkelijk en je kan appels of peren er in doen of steenfruit wat nu in het seizoen is (of zelfs perziken of ananas uit blik ofzo).

En ik heb ook een keer iets heel snel en simpel gemaakt met producten uit de voorraadkast van mijn ouders (ik denk dat de winkel dicht was, maar ik wilde wel iets lekkers maken om mee te nemen naar vrienden): de basis was browniemix waar je alleen water aan hoeft toe te voegen :joy: (lol ja heiligschennis in dit topic hahaha).
Die brownie bakken en na het bakken met een vork kapot maken en er iets van Baileys of ander likeur doorheen doen en dan als bodem aanstampen. En daarna een laag slagroom/mascarpone erop met rood fruit of jam.
Nou dat vond iedereen toch een partij lekker hahaha (kan uiteraard ook met andere snelle brownie of choco cake recepten).

2 likes

Sacher torte vind ik altijd lekker!

2 likes

Deze choco fudge taart:

4 likes

Goeie tip, ga ik onthouden! Heb de hele stad afgelopen en het helaas nergens gevonden :smiling_face_with_tear: alleen bij de Jumbo tijdens Pasen mja heb ik nu niks aan. Heb een Intratuin in de buurt en daar op internet ff gekeken maar zag ik ze ook niet staan. Goed, wordt voor volgende keer gewoon online bestellen dus! En in mijn eigen tuin laten groeien :tulip:

4 likes

Misschien nog bij een tuinder/bloemenkwekers in de buurt of bij een stadstuin? Hoewel het nu waarschijnlijk te laat op de dag is haha, maar voor de volgende keer dan.

3 likes

@appa @Bakkes @Unquestionable dankjewel! :hugs:
Ik ga voor nu de chocolade fudge proberen. Dan heb ik 2 heel verschillende taarten en allebei snel en makkelijk.
Sacher torte moest ik opzoeken, ik dacht aan schwarzwälder kirschtorte eerlijk gezegd dus ik kende het helemaal niet, haha! Maar klinkt heerlijk. Ik heb al een recept gevonden om uit te proberen

Appa, wat creatief van je zeg! Ik vind het altijd zo knap als mensen zo wat lekkers kunnen toveren, ik wilde dat ik zo creatief was in de keuken! Klinkt als een heerlijk toetje, vooral de combi van brownies met Baileys :yum:

2 likes

Ik dacht dat ohmyfoodness.nl altijd haar cheese cake maakt met zuivelspread van de Lidl. Wel goed uitlekken dan

Edit:

4 likes

Ja, doe ik wel voor een gebakken cheesecake bijv en dat gaat goed! Bij een monchoutaart gebruik ik wel Monchou.

5 likes