Thanks! Ook wel eens ergens cookies besteld?
Lekker!
Dankjewel! Bij een mbo instelling hier in de buurt, dus ik krijg ook les van een docent die normaal de banketbakkersopleiding doet. Heel leuk!
10/10 love de combinatie pure chocolade met pecannoten
Ja!
Ik vond hem heel smeuiig! Ook niet cakeachtig, misschien alleen ietsie te zacht nog. Hij was niet chewy ofzo.
Nachtje in de koelkast maakt m lekker chewy
Hi, eindelijk een baptopic gevonden! Ik heb een klein vraagje, heeft iemand misschien een milkshake recept waar het ijs in gram staat en niet in bolletjes?
Overigens zijn ze wel echt heel lekker geworden. Ik heb dit recept gebruikt: Cinnamon Rolls – Uit de keuken van Fatima
Ik heb de frosting achterwege gelaten omdat ik geen zin had om naar de supermarkt te gaan, maar dat zal het heus niet slechter maken denk ik zo haha. Verder donkere basterdsuiker gebruikt, omdat ik dat nog had. En Amerikaanse patentbloem, die heeft een iets hoger eiwitgehalte en is daarom perfect voor dit soort dingen vind ik.
Ik ga vandaag pogen om een paastaart te maken met advocaat en te versieren met zelfgemaakte figuurtjes van fondant enzo. Ik heb er zin in, maar het zal wel niet zo flawless gaan allemaal als ik in gedachten heb
Ik maak het in grote hoeveelheid, feest van een vriendin. ml kwam ik ook al tegen, maar dan moet ik het ijs eerst laten ontdooien?!
Morgen ga ik een paasbrunch verzorgen en ik ga een aantal dingen zelf bakken, waaronder scones. Om morgenochtend niet in tijdnood te komen, wil ik vanavond was wat dingen voorbereiden. Nu vroeg ik me af of ik het deeg voor de scones vanavond al kan maken, om dit dan morgenochtend verder te verwerken en te bakken.
Zo ja, hoe kan ik het dan het beste bewaren. Gewoon in vershoudfolie in de koelkast?
Het deeg van scones wordt er niet lekkerder op als je het bewaart in de koelkast. Invriezen zou wel kunnen, maar daar win je morgenochtend niks mee. Maar mijn ervaring met scones is dat het deeg heel snel te maken is. Alles bij elkaar doen, kort kneden en vormpjes uitsteken
Thanks!
Ik weet dat het inderdaad niet het meest moeilijke is om te maken, maar zit te kijken waar ik tijd mee kan winnen morgen. En dit was eigenlijk het enige wat ik kon bedenken, dus dan morgen maar half uurtje eerder mn bed uit, haha. Want beslag voor pannekoeken moet ook echt morgen en de rest kan gewoon niet eerder. Dus dan maar vanavond iig vast alles in zakjes enzo afwegen, dat scheelt dan iig iets morgen.
Ik zou dan tijd winnen met ingredienten alvast wegen en klaarzetten doe ik ook wel eens als ik echt een bakmarathon gepland heb en dat is wel lekker doorwerken.
Hier maken we pannekoekenbeslag wel eens de ochtend van tevoren, en dan in de koelkast. Gaat prima. Zo winnen we wat tijd op een middag met 5 kinderen.
Dit is inderdaad mijn plan nu, zodat ik me daar in elk geval niet meer druk om hoef te maken.
Ben zowaar echt eens georganiseerd, want heb ook alle recepten al op de afzuigkap hangen in volgorde van nodig hebben, zodat ik echt zo door kan, haha
Morgen wil ik dit recept maken: https://eefsfood.nl/2022/03/09/blauwe-bes-cheesecake-kruimel-bites/
Mijn bakvorm is iets groter (20x20) dan in het recept (18x18). Qua ingrediënten weet ik hoe dit omgerekend moet worden, maar hoe zit het met de baktijd? Wordt dat iets langer of iets korter en hoeveel?