Baktopic #3

…lach me maar uit gewoon hahahaha :joy:

44 likes

Het gaat om het innerlijk dus wil je (morgen?) een foto van de binnenkant posten?

5 likes

Is goed! Die fondant dingen waren echt niet te doen. Ze vielen continu om en uit elkaar, dus ik heb ze er maar afgehaald. Misschien dat ik morgen nog een keer opnieuw er wat van probeer te maken en anders flikker ik maar gewoon de rest van de m&ms erop :joy:

3 likes

De poppekes zien er niet heel slecht uit hoor, vind het wel cute eigenlijk. Maar misschien kun je kleinere dingen maken zoals ik zeg maar wat he, mini kuikens gewoon een geel bolletje met een rood puntje als snavel, of konijnenoren ofzo

4 likes

Thanks! Ja mijn vriend zei ook dat dat konijn te groot was haha :sweat_smile: Op de een of andere manier worden ze altijd groter dan ik wil :joy: ik ga morgen idd kijken of ik nog tijd heb om iets anders te maken een klein konijntje of kuikentje idd en anders laat ik het maar gewoon zo haha. Volgende keer beter

2 likes

Ik vind het oprecht niet slecht. De fondant poppetjes kun je eventueel in de oven doen, zodat ze hard worden (50 graden voor 20 minuten). Dan vallen ze misschien niet meer uit elkaar. Ze zijn dan wel echt hard en niet echt eetbaar haha.

2 likes

Te laat denk ik,maar scones kun je makkelijk van tevoren bakken, in de vriezer bewaren en dan opwarmen in de oven wanneer je ze nodig hebt. Ze smaken nog net zo vers. Ik heb altijd wat in de vriezer.

4 likes

Ik heb deze (Sinaasappel-maanzaad tulband recept - Rutger Bakt) nu in de oven staan want had nog sinaasappels in huis. Heel benieuwd!

Als die lukt, plaats ik een foto haha.

Beetje te donker aan de buitenkant, toch net iets te lang in oven gehad.

25 likes

Goed genoeg

16 likes

Witte chocolade en een beetje melkchocolade gesmolten en allemaal gore paasshit overheen getieft, zoals marsepeinen worteltjes, cream eggs, oreo en speculaas, choco-konijnenreten, suikereitjes

21 likes

Babka met kaneel en pecannoten vulling :heart_eyes: Er hadden wat meer pecannoten in gemogen, maar het is zó lekker!

30 likes

Smaakt het nog een beetje?

1 like

Blondies van Eef kookt zo, had in december ook haar pepernoten versie gemaakt en die vond ik nét wat lekkerder. Dus die hou ik voortaan maar aan en dan aanvullen met lekkers.

29 likes

Dank je wel! Ik heb ze idd eventjes opgewarmd en heb toch nog maar een ander konijn staan maken ook :rofl:

Dit is dan maar het eindresultaat haha. Die m&ms doe ik er de volgende keer ook maar later op want dat ziet er nu ook weird uit :sweat_smile:

38 likes

2 lagen chocoladebiscuit met daartussen witte chocolademousse met aardbei en bovenop witte chocoladeganache met een drizzle van pure chocolade, mini meringues en chocolade eitjes met aardbei vulling

Alleen de gamache wil om de één of andere reden niet echt opstijven dus die is nog redelijk vloeibaar. Maargoed smaakt er niet minder om

42 likes

@FredPaillet Ohhh ook nog een foto van de binnenkant haha

Het was echt loodzwaar joh :rofl: vraag me toch af waarom ik die taarten nooit wat fluffier krijg. Het is altijd zon baksteen van een ding haha

17 likes

Taart gebakken met de kinderen.
Speculaasbodem, witte is slagroom en kwark met heerlijk vlaaifruit. Super simpel, maar heerlijk.

16 likes

Nou je bent niet de enige met een mislukte cheesecake dit weekend. Mijn burnt basque cheesecake is inmiddels ook voer voor de kippen geworden… De smaak was goed, maar de structuur was natte spons :nauseated_face:

1 like

Een beetje te veel suiker. Beetje maar.

3 likes

Dit weekend goed gebruik gemaakt van mn nieuwe KitchenAid. Vriezer ligt vol met citroen-witte chocolade, red velvet en de bruine boter pecan koekjes :drooling_face::drooling_face::drooling_face:

37 likes