Baktopic (Deel 1)

Deze heb ik laatst gemaakt. Super knapperig en lekker!

2 likes

Gisteren een etentje gegeven met Zuid-Amerika thema en daarvoor een tres leches cake gemaakt. Omg, zo lekker!! Toen ik er zowat een liter van dat melkmengsel overheen gooide dacht ik dat ik hem verpeste, maar was echt fantastisch. Echt een sponsige cake, heel zoet en lekker met een beetje kaneel. Hij viel bij iedereen in de smaak en heb wat ik overhad uitgedeeld bij vertrek. Blijft erin deze!

2 likes

Leuk topic! Ik heb sinds gisteren de bakbijbel. Heeft iemand hier daar al een recept uit gemaakt? :blush:

Euh… ik denk eerder dat ik iets fout doe? Of misschien gebruik ik de verkeerde suiker?

Ik doe het deeg idd wel altijd in de koelkast. Misschien kneed ik het idd teveel?

Ik maak het zelf altijd vegan en daar zit of geen boter in, of plantaardige smeerboter. Dus denk dat het prima kan!

1 like

Ik wil volgende week een sinterklaastaart maken maar alles wat ik tegenkom is het net niet. Vorig jaar al een cheesecake gemaakt en ik wil echt een taart maken, geen brownies of fuddge ofzo. Iemand nog een gouden tip?

Deze leek mij heel lekker, is alleen wel weer cheesecake… Witte chocolade cheesecake met kruidnoten

Anders zou je ook iets van speculaastaart kunnen maken?

1 like

Ligt er erg aan waar je zin in hebt! Maar dit is wel erg lekker: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1000044/appel-speculaastaart (Of een versie ervan)

1 like

Deze ziet er heel lekker uit! Ik vind het wel jammer dat hij qua uiterlijk precies op een appeltaart lijkt.

Ik heb laat deze gemaakt https://www.koopmans.com/recept/speculaastaart/

Erg lekker met die speculaas! Viel goed ij de smaak bij iedereen. En ziet er net wat anders uit dan een ‘simpele’ appeltaart

2 likes

Jaaa helemaal mee eens. Misschien ga ik die wel voor mijn verjaardag maken 8 dec. Ik ben alleen wel altijd bang dat zoiets veel te zout wordt. Voor as zaterdag hebben we besloten deze te gaan maken:

Getipt door @Petitprince

2 likes

Lekker! Laat je weten hoe die geworden is?

1 like

Zo goddelijk. Gister nog met mijn date een stukje geheten en toen was hij nog beter, een dag later

5 likes

Vrijdag ben ik jarig en ga ik trakteren op het werk voor ongeveer 10 man. Nu wil ik denk ik witte chocolade fudge met cranberry en pistache maken en brownies. Zal ik er nog een derde variant bij maken of zo laten?

Zaterdag vier ik mijn verjaardag voor vrienden en familie. Mijn moeder maakt de appeltaart en nu twijfel ik welke ik zal maken. Op zich wil ik graag de banoffee pie maken, maar er zijn vast betere keuzes te maken? Cheesecake heb ik dus al afgelopen weekend gemaakt en hoeft van mij niet perse

1 like

Iemand? :grin:

Thanks voor de tips!

O ik stel echt net de vraag in wjekw-topic Haha maar heb je een fool-proof recept?

Wat is jullie favoriete basisrecept voor cupcakes?

Joe, ik kom hier even binnenvallen. Heeft iemand van jullie wel eens zelf (mini) loempia’s gemaakt met filodeeg? Is dat te doen voor iemand die niet zo heel vaak bakt?:blush:
Ik wil misschien deze maken: https://uitpaulineskeuken.nl/2014/01/gezonde-loempias-uit-de-oven.html