Baktopic (Deel 1)

Dit topic miste ik nog. Post hier lekkere recepten + foto’s van vegan/raw/gezonde & ongezonde baksels. Allerlei heerlijke creaties zijn welkom :blush:

6 likes

Leuk idee! Vorig jaar maakte ik ieder weekend wel iets als cupcakes en cakepops.
Vooral het versieren vind ik heel erg leuk.
Wil dat deze winter weer oppakken, is alleen tijdrovend en ik mest mezelf en omgeving vet.


Verjaardags traktatie voor en samen met mijn nichtje gemaakt.
Ijshoorntjes halveren, anderhalve cakepop gedipt in smeltchocoladebin het hoorntje en versieren met smarties en gekleurde muisjes.

20 likes

Heel FF bakt haha.

8 likes

Hoi! Ik weet dat het niet echt bakken is maar heeft iemand hier een lekker tiramisu recept? :slight_smile:

Ik haal zo ongeveer al mijn baksels van https://chocolatecoveredkatie.com/

Van hele simpele tot meer uitgebreide recepten, :heart:️ it.

2 likes

Alleen een niet traditionele tiramisu die ik gemaakt heb:

1 like

Jaaa ben heel blij met dit topic! Ben een beetje uit mijn bakfunk. Ik had laatst voor het eerst suikerstroop gemaakt, ging in een keer goed. Daarna is het alleen maar mislukt. Daarna mislukte mijn ginger slice ook nog. Ik had het met glutenvrije bloem gedaan van Schär, maar das eigenlijk gewoon maïsbloem en maizena. De bodem was heel papperig geworden daardoor.

@Unquestionable @quantum Dank jullie wel! Klikt allebei erg lekker dus nu nog even een keuze maken haha :yum:

Yas! heb zonet het nieuwe book van OhMyFoodness (Youtube) besteld, Cheesecake. Hij komt morgen binnen, ben benieuwd welke heerlijke cheesecakes er allemaal in staan.

(Ik heb haar Guilty Pleasures boek ook en die is ook top. Dus cheesecakes kan niet slecht zijn :yum:)

3 likes

Oh, wat gek, ik heb het guilty pleasures boek ook maar tot nu toe is nog niks gelukt. Terwijl me normaal eigenlijk nooit iets mislukt.

Ik heb gisteren deze gemaakt. Het waren echt lekkere vegan brownies. Deze zijn ook glutenvrij.

4 likes

Ik zou een monchoutaart(je) maken, supersimpel en niet duur!

2 likes

Kom ik weer met m’n taart:

5 likes

Heeft iemand een goed recept voor een chocoladetaart maar dan met soort van mousse. Voor de kenners zoiets als de chocoladetaart van Koekela.
Ik wil graag zo’n soort taart maken voor mijn verjaardag

Door jou ben ik deze gaan maken. Hij staat nu nog in de koelkast, benieuwd! :slight_smile:

1 like

ah ja net te laat, jammer. Maar ik kan deze wel een andere keer maken :smiley:
Ik heb nu deze gemaakt: https://www.keukenliefde.nl/chocolade-truffeltaart/

1 like

Waarom ontdek ik dit topic nu pas? :open_mouth:

Hij was ook erg goed gelukt!

1 like

Heeft trouwens een van jullie een recept voor knapperige koekjes? Ik maakaltijd suikerkoekjes, maar die zijn net iets te zacht voor grote vormpjes

Mijn suikerkoekjes zijn juist altijd heel knapperig? Doe ik iets fout? :thinking:

1 like