Baktopic (Deel 1)

Nice, zie dat die met Kobo plus gratis is. Dus kan hem mooi gebruiken op m’n iPad :smiley:

Een Waals taartje gebakken met mijn dochter. Afwerking niet helemaal zoals ik het wilde maar was heerlijk :biggrin:

3 likes

Hopelijk kan iemand mij even helpen,
Er staat voor morgen een kwarktaart op te stijven. Moet ik het afdekken straks, aangezien het de hele nacht zo in de koelkast staat?

Zou ik wel doen, het kan zijn dat de bovenkant anders iets uitdroogt. Zit hij nog in de springvorm? Dan kan je er makkelijk aluminiumfolie overheen doen of plastic folie.
Je voorkomt hiermee ook dat andere sterke geuren (bijv. knoflook of ui) de milde smaak van de kwark aantasten.

Dank je voor de goede tip!

1 like

Je zou ook kunnen abricoteren? Wat abrikozenconfituur verwarmen en dat erover strijken. Dan laten afkoelen/opstijven.

Had je die keer met gelei blaadjes gebruikt of poeder? Blaadjes hebben vaak een andere maat of dikte, dus daarmee ook een ander gewicht. Dan kun je beter voor geleipoeder kiezen.

1 like

Geen taartgelei idee maar citroensap over je fruit sprenkelen zou ook het vergelen/verbruiken tegen gaan. Heb dat wel nog nooit zelf uitgetest dus weet niet hoelang het goed blijft.

1 like

Ik vind met abrikozenconfituur zoals hierboven altijd superlekker! Frisser dan gelatine en volgens mij ook wat meer fool-proof

2 likes

Eventueel zou je door de abrikozenconfituur ook nog wat citroensap kunnen doen

1 like

En @Eddie ik merk persoonlijk dat citroensap wel werkt, maar ook maar tot op een zekere hoogte. Uiteindelijk gaat het fruit toch kleuren, ondanks het citroensap. Daarnaast moet je best veel gebruiken en dat proef je dan weer zeker in de smaak. Mocht je de taart vrij snel willen opdienen nadat je hem hebt gemaakt zou het wel een optie zijn! Maar als je hem wat langer laat staan zou ik hier niet voor kiezen.

2 likes

Heeft iemand een goed basisrecept voor muffins? Die van mij worden wel luchtig, maar toch snel droog van binnen :thinking:

Ik vind het recept van Laura’s Bakery een aanrader! Het grote verschil is dat ze zonnebloemolie gebruikt in plaats van boter, ik heb het idee dat de muffins daarmee een stuk langer lekker blijven. Dan drogen ze niet zo snel uit! Ik heb het ook een keer getest met cake en dat ging perfect. Dus wellicht dat dit ook een goede truc is voor jou :smiley:

1 like

Het is volgens mij niet echt bakken, maar zou ik als baknoob een monchou taart kunnen maken?

2 likes

Haha ja, volgens mij kan die samen met kwarktaart nooit fout gaan.

2 likes

Nou, als ik het zo lees kan dat zelfs bij mij :joy:

1 like

Haha nee joh! Ook jou moet dat lukken! Goed de stappen volgen. :heart:

1 like

Ik ben verschillende cakerecepten aan het testen, maar heb de perfecte nog niet gevonden. Het leek me een goed idee om de eieren te splitsen en meer een biscuit cake te bakken, maar dat is hem ook niet helemaal geloof ik. Hij bleef vastzitten aan mijn bakpapier en hij is ingezakt :joy::joy:

2 likes

Jaa zeker dat kan!

1 like

Ik probeer suikervrij en gezonder te eten maar jeetje wat maakt dat het bakken lastig. Heb vandaag een rondje supermarkten in ons dorp gedaan maar van amandelmeel, havermoutmeel, speltmeel of quinoameel hebben ze hier nog nooit gehoord. Dadels is ook al een uitdaging. Echt balen hoe lastig (en duur!!) het is om gezondere baksels te maken.

Voor de niet gezonde bakkers; ik maak de laatste tijd veel recepten van Jemma’s Cupcakes, een kanaal op YouTube. Suuuuper veel leuke en lekkere recepten!

1 like

Heb je misschien een Holland & Barett (de Tuinen) in de buurt? Die verkoopt echt 900 soorten meel en zie ook regelmatig een aanbieding.