Ik heb mn geld eraf gehaald en ga even nadenken wat ik ga doen. Misschien naar Trade republic of bij een ‘gewone’ bank
Bij mij is het genoemde bedrag een paar duizend euro lager dan mn huidige bedrag. Raar…
Ik vind dit ook zo een rare manier van communiceren he. De bewoording “dan verdien je MAAR LIEFST 3,36% rente op je extra spaargeld!”.
Ehh, dat kreeg ik tot gister op alles en vandaag haal je het weg en krijg ik 2,16. Dus ‘maar liefst’ gaat niet echt op, gast.
Ik vind het ook te bizar voor woorden dat ze het bedrag van je spaargeld in een email zetten (zonder tweefactor) voor marketing doeleinden
Bye bunq
Ja ik twijfel ook. NN geeft 2%, alleen is dat jaarlijks ipv wekelijks.
Je kreeg toch 2,46%?
Oh ja kan ook. Iig is er geen vooruitgang en daar ging het mij om
Edit: ik lees verkeerd excuus. Ik dacht dat ik 3,nogwat al kreeg.
Misschien een tip: bij de Rabobank heb je tijdslotsparen. Hier krijg je 2.4%, alleen heb je wel 90 dagen voordat je geld op kan nemen.
Haha ok ik voel me zo dom, ik dacht al huh wat toevallig! Maar eh, wat een fuckers zeg.
Na al jarenlang een degiro account te hebben, verschillende podcasts geluisterd, artikelen gelezen, heb ik eindelijk mijn eerste etf’s gekocht. Gewoon, eerst om te proberen (niet gelijk mijn hele bunq spaarrekening overgeheveld haha), testen of het wat voor me is, of ik de spanning aankan. Momenteel sta ik alleen maar in de min, maar goed, dat hoort erbij natuurlijk.
Die 3 maanden geldt alleen voor mensen die op of na 27 mei 2024 een rekening geopend hebben
Dit is ook mijn afweging, ik zit ook bij rabo met mn betaalrekening. Maar ik denk er toch nog ff over na of ik alles weghaal bij bunq.
Ik denk het wel, want moet mn geld toch anders gaan indelen en daar is dit een mooie aanleiding voor
Het gaat niet om z’n huidskleur maar z’n vermoedelijke afkomst moet wel ff benoemd worden.
Naja goed, ik heb geen raisin rekening maar ik heb meerdere keren hetzelfde moeten doen voor een Duitse bank. Zelfde setting, videobellen, id laten zien enz.
Ja het voelt heel erg scam. Maar tot nu toe gaat alles hier al een lange tijd goed bij raisin hier haha
Nigeriaans! En zo benoemen lijkt het idd om huidskleur/afkomst te gaan
Hoe is het uiteindelijk nog bevallen?
Heb dit volgens mij een jaartje gedaan en toen alles eraf gehaald op een gunstig moment, wat heel chill was want had alleen die gratis aandelen. Maar wilde niet teveel losse dingen heb het toen naar degiro verplaatst.
Wat doen jullie momenteel met aandelen? Ze verwachten een nog grotere crash dacht ik. Dus hoor dat veel mensen het tijdelijk in goud stoppen oid.
Als de waarde meer dan 10% daalt koop ik juist extra bij
Ja dat heb ik nu ook gedaan. Wat extra gestort zeg maar naar BND. (Offensief profiel) Maar mijn vriend zegt dat er een grote recessie aankomt en die wil ze juist “veilig stellen”. Door defensief in te stellen.
Niets. Maar als ik wat geld extra had liggen, had ik wel wat VWRL of iets anders breed gespreids gekocht. Je kunt het zien als crash, correctie, of een soort korting/sale.
Ik heb wat bijgekocht gisteren maar ga er nu even verder niets meer mee doen.
Zoals bovenstaande: niets. Denk dat dat de nummer een regel is bij beleggen, vooral niet handelen uit paniek en angst. Uiteindelijk gaat het weer omhoog, tenzij je slechte aandelen hebt, dus als je het geld niet op korte termijn nodig hebt zou ik zo weinig mogelijk doen en af en toe bijkomen (als je geld over hebt, not me op het moment helaas).