Ja en dat is precies wat ik zeg: die bank is gebouwd op techsavvy mensen. Niet iedereen kan die link leggen en de vraag is wiens probleem dat is.
Ja in mijn ogen heeft de bank dus een grotere verantwoordelijk hierin. Maar daarin kan je van mening verschillen.
En helaas zijn er dus ook al veel voorbeelden van “tech savy” mensen die ook zijn gescamd. Heb al meerdere voorbeelden en waarschuwing voorbij zien komen via LinkedIn.
Ik denk persoonlijk dat de iets hogere spaarrente echt niet opweegt tegen de risico’s die je loopt.
Ik heb even gekeken maar het daglimiet bij bunq staat automatisch op 250 euro. Misschien hebben ze dat net aangepast, maar ik vind dat wel laag genoeg?
Daar ben ik het helemaal mee eens (ik zeg dit ook echt niet omdat ik bunq fan ben of iets, want ik vind het zelf dus een draak van een bank). Ik snap verder ook prima wat je bedoelt, ik vind alleen dat je zelf ook verantwoordelijkheid hebt. Je ziet het hier in het topic ook: steeds met geld schuiven naar de hoogste rente en dan is het antwoord op een spaarvraag ineens een subtiele beleggingsrekening of een product waarbij je geld buiten Nederland staat. De een snapt het risico, bij de ander betwijfel ik dat. Als je in staat bent om goed uit te zoeken hoe je het best aan je geld kunt verdienen vind ik ook dat je je zou moeten verdiepen in welk product bij jou past. Als je een ton ergens stalt vind ik dat je naar meer dan het rentepercentage moet kijken.
En dat van je spaarrekening? Ik begreep uit het artikel dat ze dat bij meerdere klanten hebben omgezet
Ik heb alleen die gratis spaarrekening.
Je kan bij Bunq het bedrag zonder vertraging verhogen naar bedrag x. Bij andere banken heb je een wachttermijn van 4 uur zodat het voor de fraudeur moeilijker wordt, maar ook zodat het slachtoffer misschien in de tussentijd zelf de bank nog belt om het verhaal te verifiëren. Bij Bunq kan je het geld dus meteen boeken.
Bunq maakt het je wel moeilijk merk ik nu. Ik heb een deel van mijn spaargeld bij Bunq staan en ik heb naar aanleiding van de berichten gisteren enkele aanpassingen gedaan, bijv in tijd die je ingelogd blijft, daglimiet etc. En ik had ook uitgezet dat je met gezichtsherkenning in kan loggen, enkel nog met een code.
En nu log ik net in, met code, en krijg een melding dat je dit ook met gezichtsherkenning kunt doen. Daarbij slechts 1 button waarmee je dat dus automatisch aanzet?? Gecontroleerd in de instellingen en ja hoor, inloggen met gezichtsherkenning stond weer aan. Dat vind ik wel echt heel slecht zeg.
Edit: nog een keer uitgelogd en weer ingelogd en de melding niet nog een keer gekregen, dus het lijkt een eenmalig iets te zijn, maar dan nog.
Het enige nadeel van Bunq vind ik dat je geen vaste tegenrekening kunt koppelen aan je spaarrekening. Verder vind ik het instellen van een daglimiet en het feit dat je slechts 2x per maand geld van je spaarrekening kunt halen genoeg preventie. Daarnaast kun je door elke 1e van de maand 2x een euro naar je betaalrekening over te boeken ervoor zorgen dat niemand bij je Bunq geld kan omdat je opnames die maand voorbij zijn. Het voor- en nadeel hiervan is dat je zelf ook niet bij je geld kan.
Klopt, maar ik wil eigenlijk per maand een X bedrag dividend ontvangen en het dividend herinvesteren in aandelen, zodat ik op een gegeven moment minder aandelen hoef te komen omdat dit met het dividend kan.
Die kan je gemakkelijk veranderen in duizenden euro’s zonder wachttijd, dus die betaallimiet heeft geen zin
Dat is ook waar hoor! Ik snap bijvoorbeeld niet dat bankapps/onlinebankieren geen lange wachttijd zetten op wanneer je op een nieuw toestel inlogt bijvoorbeeld of een fysische tweestaps verificatie doet met een pincode via brief bijvoorbeeld. Anderzijds heb ik dan ook wel iets dat de commentaar die nu wordt verleend op de dienstverlening van Bunq ook zaken zijn die op voorhand geweten waren dus ook iets waar je in principe zelf je berekend risico van neemt, desondanks dat mensen zich zo blind staren op de rente.
Hoe stel je dat automatisch in, 2x 1 euro overmaken? Ik vind dat echt een goede tip maar kan niet vinden hoe ik dat moet doen…
Ja precies dit, mensen openen een gratis spaarrekening met hoge rente en zijn verbaasd als blijkt dat ze in veiligheid en klantenservice betalen. Bij iedereen zou toch een belletje moeten gaan winkelen als iets te goed is om waar te zijn. Dan vind ik het de verantwoordelijkheid van diegene goed uit te zoeken waar je je geld stalt. Het is van tweeën een denk ik dan.
Helaas moet je dat handmatig doen.
Maar zetten ze het dan niet heel makkelijk over in een betaalrekening? Dan kun je onbeperkt betalingen doen
Ben wel benieuwd of ze nu snel aanpassingen gaan doen of vasthouden aan hoe het nu gaat
Oh jammer. Ga er maar een alarm voor zetten dan haha
Wat was er dan gebeurd? Is hij gescamd?
Er was onlangs een kassa uitzending over Bunq en wat daar allemaal misgaat (blijkbaar maken ze het heel makkelijk voor scammers)
Ja ik zag net filmpje van nos hierover en heb meteen al m’n spaargeld maar weer verplaatst.