Ik ga denk ik ook mn geld weghalen bij bunq. Voor die 2,16% vind ik t de moeite niet meer. Vooral omdat ik ook op korte termijn sowieso een grote uitgave ga doen die van mn bunq rekening af gaat, dus die 3,36% ga ik voorlopig sowieso niet aantikken
Ik heb bunq gemaild om te vragen of je de nieuwe verhoogde rente krijgt als je je geld weghaalt, rekening sluit, nieuwe rekening opent. Ben benieuwd
Edit:
Antwoord is nee, de terms en conditions van de eerste keer openen van je account blijven staan en worden niet gereset. Wel echt flauw hoor, ook een beetje een middelvinger naar je huidige klanten als je nieuwe klanten dan wél 3.35 biedt :’)
Ja wat een naaistreek, lekker nieuwe klanten binnen hengelen met een hogere rente.
Hebben jullie ook zo’n bedrag in je e-mail? En is dat een bedrag wat hoger dan je huidige spaargeld? Dus als ik dat bedrag niet haal in dec geldt de 3,36% niet?
En in mijn e-mail staat ook niks over dat het over 3 maanden pas ingaat, maar gaat gelijk in.
“ Deze wijzigingen gaan in op 19 juli, 2024”
Ook staat er niks in over dat nieuwe klanten 3,36 krijgen. Maar in jouw nieuwsbrief wel zitzak. Ligt dat misschien aan het soort rekening dat je hebt?
Ja, het bedrag is vermoedelijk het hoogste spaargeld dat je hebt gehad tussen januari en juni 2024. Over dit geld krijg je 2,16%. Daarboven 3,36%. In de mail zit een link waarin staat dat er voor Nederlanders nog 3 maanden overgangsperiode zit.
Ik heb mijn geld zojuist overgeboekt naar mijn Rabo. Daar krijg ik 1,7%. Ik vind het verschil met bunq dusdanig klein, dat ik het niet meer de moeite vind. Plus Rabobank vindt beveiliging wel belangrijk én ik word niet meer beperkt door twee opnames. Denk dat er ook een run komt op gelden bij Bunq. Op Reddit zijn mensen ook niet blij. Dus beter op tijd weghalen denk ik dan :’)
Bizar trouwens ook dat je spaargeld wordt gedeeld in een e-mail door het marketing team buiten de Bunq app…
Oh ja in die link staat precies wat ik vroeg sorry
Ik zelf krijg bij ing 1,5% dus vind het het nog wel waard om bij bunq te laten staan. Beleggings rekeningen leveren meer op en heb ook een meesman account, maar heb niet zo’n zin om risico te lopen met een te groot deel/alles van mijn spaargeld.
Ik heb ook mijn spaargeld bij Bunq en vind dit echt vreemd & rare constructie, twijfel wat ik ga doen
Ik heb mn geld eraf gehaald en ga even nadenken wat ik ga doen. Misschien naar Trade republic of bij een ‘gewone’ bank
Bij mij is het genoemde bedrag een paar duizend euro lager dan mn huidige bedrag. Raar…
Ik vind dit ook zo een rare manier van communiceren he. De bewoording “dan verdien je MAAR LIEFST 3,36% rente op je extra spaargeld!”.
Ehh, dat kreeg ik tot gister op alles en vandaag haal je het weg en krijg ik 2,16. Dus ‘maar liefst’ gaat niet echt op, gast.
Ik vind het ook te bizar voor woorden dat ze het bedrag van je spaargeld in een email zetten (zonder tweefactor) voor marketing doeleinden
Bye bunq
Ja ik twijfel ook. NN geeft 2%, alleen is dat jaarlijks ipv wekelijks.
Je kreeg toch 2,46%?
Oh ja kan ook. Iig is er geen vooruitgang en daar ging het mij om
Edit: ik lees verkeerd excuus. Ik dacht dat ik 3,nogwat al kreeg.
Misschien een tip: bij de Rabobank heb je tijdslotsparen. Hier krijg je 2.4%, alleen heb je wel 90 dagen voordat je geld op kan nemen.
Haha ok ik voel me zo dom, ik dacht al huh wat toevallig! Maar eh, wat een fuckers zeg.
Na al jarenlang een degiro account te hebben, verschillende podcasts geluisterd, artikelen gelezen, heb ik eindelijk mijn eerste etf’s gekocht. Gewoon, eerst om te proberen (niet gelijk mijn hele bunq spaarrekening overgeheveld haha), testen of het wat voor me is, of ik de spanning aankan. Momenteel sta ik alleen maar in de min, maar goed, dat hoort erbij natuurlijk.
Die 3 maanden geldt alleen voor mensen die op of na 27 mei 2024 een rekening geopend hebben
Dit is ook mijn afweging, ik zit ook bij rabo met mn betaalrekening. Maar ik denk er toch nog ff over na of ik alles weghaal bij bunq.
Ik denk het wel, want moet mn geld toch anders gaan indelen en daar is dit een mooie aanleiding voor
Ik heb het ook weggehaald bij Bunq, toch een beetje een slecht gevoel na eerst die slechte afhandeling van de fraudezaken en nu weer deze wazige communicatie a la ‘we doen alsof we goed nieuws hebben maar verlagen eigenlijk gewoon de rente’, met als kers op de taart inderdaad m’n spaarsaldo in de email. Nah.
Is een beetje moeilijk om te geloven dat het niet om zijn huidskleur gaat als je het zo beschrijft. Of überhaupt benoemt.
Het gaat niet om z’n huidskleur maar z’n vermoedelijke afkomst moet wel ff benoemd worden.
Naja goed, ik heb geen raisin rekening maar ik heb meerdere keren hetzelfde moeten doen voor een Duitse bank. Zelfde setting, videobellen, id laten zien enz.
Ja het voelt heel erg scam. Maar tot nu toe gaat alles hier al een lange tijd goed bij raisin hier haha