Ja dat heb ik nu ook gedaan. Wat extra gestort zeg maar naar BND. (Offensief profiel) Maar mijn vriend zegt dat er een grote recessie aankomt en die wil ze juist “veilig stellen”. Door defensief in te stellen.
Niets. Maar als ik wat geld extra had liggen, had ik wel wat VWRL of iets anders breed gespreids gekocht. Je kunt het zien als crash, correctie, of een soort korting/sale.
Ik heb wat bijgekocht gisteren maar ga er nu even verder niets meer mee doen.
Zoals bovenstaande: niets. Denk dat dat de nummer een regel is bij beleggen, vooral niet handelen uit paniek en angst. Uiteindelijk gaat het weer omhoog, tenzij je slechte aandelen hebt, dus als je het geld niet op korte termijn nodig hebt zou ik zo weinig mogelijk doen en af en toe bijkomen (als je geld over hebt, not me op het moment helaas).
Wanneer denk je het geld nodig te hebben? Als dat niet binnen 10 jaar is zou ik het laten staan of bijkopen. Als je het eerder nodig hebt kun verkopen of overstappen op obligaties.
Ik heb juist bijgekocht nog, ETF’s met name en aandelen van 1 bedrijf gister. Buy the dip. En vasthouden bij dip, niet verkopen. Hanteer ik al strategieen. Ik heb altijd extra geld achter de hand als de ETF’s of aandelen die ik heb echt fors zakken zoals nu & anders leg ik structureel elke maand hetzelfde in.
De beste belegger is een dode belegger, dus ik doe wat in het algemeen advies wordt over beleggen: niks. Log ook niet in om te zien hoe het ervoor staat.
Hier ook niets gedaan - leg maandelijks een beetje in en daarmee pik ik van alle highs en lows wat mee. Gemiddeld gaat ie mooi omhoog!
Ik heb 2 aandelen ‘extra’ gekocht. Voor de rest koop ik maandelijks bij ongeacht prijs.
Ik denk dat iedereen een andere inleg heeft dus dit niet zo heel veel zegt? een percentage zou iig voor mij logischer zijn
Ik wil bij Bunq weg: oa vanwege die nieuwe verlaagde spaarrente en raar systeem. Welke bank hebben jullie spaargeld? Ik dacht nu via Raisin maar blijf een buitenlandse bank toch wat spanned vinden.
Leaseplanbank. Daar heb je ook maar één vaste tegenrekening, dat voelt ook veiliger. Mijn vriend en ik zitten voor ons gezamelijke geld wel nog bij Bunq, omdat je maar één rekening mag hebben bij Leaseplan. Dus ik ben ook op zoek.
Ik heb een deel bij Trade republic gezet. Hoge rente tot 50.000
Wat bedoel je met raar systeem?
De rente is toch 3,36% (zolang je vermogen groeit)?
Ja gegroeid ten opzichte van eerder dit jaar toch? Prima als je inderdaad hebt kunnen sparen maar bij mij is er meer afgegaan dus ik zit sowieso onder het peilbedrag en dan heb je lagere rente (volgens mij zelfs lager dan de rente de afgelopen jaren bij bunq is geweest)
Jaa plus op 1 januari wordt het opnieuw gepeild en kun je weer van voor af aan beginnen (qua rente hoogte)…
Dat het rentetarief dat strucutreel gold, nu enkel nog maar geld voor je toegenomen spaargeld boven drempelbedrag. Dus in mijn geval krijg ik nu stuk minder rente dan voorheen bij Bunq eerder het geval was. Dat vind ik een raar systeem.
Ik ben benieuwd of het werkt om ergens half/eind dec een groot deel van t geld bij bunq weg te halen, op een gewone spaarrekening te zetten, zodat het peilbedrag laag is, en dan na 1 jan dat weer terug te storten.
Vast niet Maar ben dan wel benieuwd hoe dat dan weer gaat