Beleggen/investeren/sparen

Nee dan krijg je het bonusbedrag op alles boven je hoogste saldo van 1 juli tot 1 januari. Alles daaronder 2,01.

3 likes

Hoe is jullie beleggersjaar gestart? Ik sta nu al in de min :sweat_smile:

Balen! Ik sta in de plus.

hier in de plus! even wachten totdat wat aandelen gaan dalen & ik kan bijkopen

1 like

Jaaa ik heb een ATH! Weet je waarom je in de min staat? Slecht aandeel? Slecht nieuws? Gewoon een onbeduidend dipje?

1 like

ik sta niet in de min! ook juist goed in de plus

1 like

Oeps, was bedoeld als @Knipschaartje

1 like

Bedoel je in de min ten opzichte van eind december? Want de markt stond het afgelopen jaar best hoog al. Of bedoel je echt in de min t.o.v. je inleg?

Ik heb een ETF gekocht. 1 januari gekocht en was op 3 januari -2%, nu weer iets omhoog naar -1%
De rest heb ik op Meesman gezet en staat nu maar een paar euro lager dan wat ik betaalde dus dat valt mee.

2 likes

Nee toen had ik nog niks. Heb echt op de ATH gekocht maar groeit nog niet door haha. Maar laat het allemaal staan en zie wel

1 like

Begrijpt ik het goed en heb je 1 januari je aandeel gekocht? Dat is echt veel te kort om er iets over te zeggen en de schommeling is minimaal. Zou ik echt niet naar kijken eerste paar weken.

4 likes

Oh maar een dag / paar dagen is echt niets dus ‘in de min’ staan is echt te vroeg om te zeggen! Je kijkt bij een ETF naar de lange termijn namelijk. Hopelijk stelt dat je een beetje gerust! Het kan altijd per dag fluctueren.

Ik maak me ook geen zorgen. Is alleen zonde :stuck_out_tongue: Maar ben blij dat het bij jullie goed gaat

Haha dat komt vanzelf! Ik heb aan het begin van corona ook in de min gestaan, maar het is inmiddels weer ruim in de plus.

Echt niet elke dag naar gaan kijken hoor. Lekker frustrerend en zegt niets. Uitloggen en over een paar maanden eens kijken. Of maandelijks inloggen, min of meer ongezien bijkopen en weer uitloggen. Ze zeggen ook wel: de beste belegger is een dode belegger.

Maar waarom is het zonde? Als je gaat beleggen doe je dat hopelijk niet omdat je denkt snel winst te hebben, maar is dat iets voor de langere termijn en met geld dat je niet nodig hebt.

4 likes

Ik beleg al jaren & als ik dan vergelijk, sta ik in de plus maar als ik nu vandaag naar de dagcijfers kijk in het rood. Dus dat zegt niets! Ik zou als je enkel in etf’s belegd op een vast moment elke maand structrueeel inleggen en dan even 1x checken per maand. Zeker niet zonde want etf betekent over het algemeen stabiele groei!

Als het goed is gaat een ETF (ik ga ervan uit dat dit een gespreide ETF is) mee met de markt. Ik zou zoals de rest al zegt maandelijks bijkopen en er vooral niet elke dag naar kijken. Op het nieuws las ik dat de inflatie momenteel 4,1% is. Op je spaarrekening was het het dus sowieso flink minder waard geworden.

Trade republic verlaagt de rente naar 2,75% ipv 3%. Wie weet er nog een goed alternatief wat geen deposito is?

Ik denk eerlijk gezegd dat die er niet is, want de meeste banken reageren op renteverlagingen van de ECB.

1 like