Is er idd niet. Bij alle banken is de rente weer drastisch aan het zakken helaas.
Ik weet niet wat de actuele rentes zijn van Raisin, Santandar? Als die ook zijn gezakt dan vrees ik dat alles is gezakt.
Santander heeft inderdaad nog 2,95%! Is dat geld wel instant binnen of zit daar een vertraging op zoals bij Raisin?
Klarna heeft 3,05% en dat is een spaarrekening waar je altijd bij kan en altijd mag opnemen.
Ik denk wel dat de meeste banken meegaan met de renteverlaging van de ECB. Dus de kans is groot dat Santander ook snel meegaat.
Durf ik niet te zeggen… heb toen het aanmeldproces doorlopen maar niet geld erop gezet. Ik keek toen voor deposito’s.
Denk dat bij alle buitenlandse banken er wel iets van een vertraging op zit?
Oh echt! Interessant
Dit klinkt goed! Via waar? Als ik ze via raisin check, staat er 2.83%.
En krijg je dit ook wekelijks uitbetaald?
Oke thanks! Ik zie dat die 3.05% een variabele rente is, hoe werkt dat precies? Kan het niet vinden in de app. De vaste rente tarieven zijn lager zie ik.
@VanderWoodsen het staat niet vast nee. Is geen deposito rekening maar een flex rekening. Dus gewoon een normale spaarrekening.
Ik kreeg net een mailtje dat Klarna ook daalt naar 2,75% balen, maar niet geheel onverwacht!
Ik heb een tijdje terug een klein geldbedrag geërfd en heb het niet direct nodig. Ik wilde een beleggingsrekening openen bij Meesman, en daar ook maandelijks wat inleggen maar twijfel nu toch een beetje door de negatieve beurzen, handelsoorlog en politieke onrust. Is het slim om nog even te wachten/hoe bepaal ik wat een goed moment is om te starten met beleggen?
Beleggen doe je in principe voor de lange termijn, en het gezegde is ‘time in the market beats timing the market’. Niemand weet precies wat er gaat gebeuren. Je kunt zeker starten, waarbij je kunt overwegen de grote inleg wat kleiner te maken maar wel maandelijks in te leggen.
Sta zelf nu in de min qua ETF, maar blijf de komende maanden wel kleine beetjes bij kopen. Ooit gaat het weer stijgen en dit geld kan ik nu prima missen.
Als het toch voor de lange termijn is en je hebt geld niet direct nodig dan zou ik nu instappen. Wat nu laag staat, zal weer stijgen en die onrustige periode gaat wel voorbij.
Vandaag toch wat aandelen bij gekocht gezien de heftige reactie op de koersen op de handelsoorlog tussen Azië (China) en VS.
Heb jij aandelen bijgekocht?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Nee ik heb het gevoel dat het nu alleen maar gaat zakken voorlopig, dus heb niks bijgekocht.
Ja ik wel, etf koop ik maandelijks op een vast moment bij en niet ‘timen’ maar 2 techaandelen heb ik wel bijgekocht vandaag.