Beleggen/investeren/sparen

Misschien vandaag, misschien volgende week. Ik heb echt geen idee. Vandaag gaat er in elk geval veel volatiliteit zijn. Dit betekent dat de prijs van 1 aandeel veel stijgt en veel daalt op een dag

Short Sellers hebben de afgelopen weken 70 miljard verloren dankzij GME. Gisteren was dat 23 miljard. Zo lang iedereen vasthoudt kunnen we dit winnen.

2 likes

Mijn ETF’s zijn inderdaad ook aardig wat gedaald. Lijkt er inderdaad op dat dit de markt wel echt beïnvloedt.
Ik heb zelf gisteren Nokia en Naked gekocht, ben benieuwd wat dat gaat doen vandaag! Tot nu toe alleen maar de rode cijfers in :sob:

Oh dat is waardevolle informatie!
Gaan jullie ook nog bijkopen vandaag?

Dat biedt zeker hoop! Thnx haha. Wie weet is vandaag het moment dat ze 99% iets terug neemt. De spanning is er in elk geval haha.

2 likes

Zoo gister die mega drop, mijn hart klopte zo snel. Te pussy om de dip extra te kopen, dus ik zit er als een sukkel in op $300. Gelukkig maar 2 aandelen. Ik zie ook veel mensen kopen op Frankfurt, heeft dat hetzelfde effect of gaat het alleen om de nyse?

Edit: veel mensen kopen ook nu nog bij, hoe kan dat eigenlijk? De beurs is toch nog niet open?

Nee helaas niet. Als zo’n lijst zou bestaan zou iedereen die lijst wel willen hebben denk ik. Je kunt namelijk in alles handelen op de beurs. De meeste focus ligt nu wel op GME. Wat de markt gaat doen is altijd afwachten.

1 like

Op Frankfurt is hetzelfde, voordeel in van in euro’s kopen is dat je geen valutakosten hebt.

2 likes

Oke logisch, thanks!

Ooh sorry je hebt gelijk haha. Het is een lange week geweest.

Hier staan alle stocks die RobinHood gisteren blokkeerde. Zilver ging gisteren ook mee en zelfs aandelen die qua naam lijken op de bovenstaande aandelen stonden in de plus.

Dit komt van Seeking Alpha

As the brokerage looks to reopen the trades today (see below), many of the WSB/Reddit plays are soaring again in premarket trade: AAL +12%, AMC +57%, BB +17%, BBBY +15%, CTRM +24%, EXPR+43%, GME +104%, KOSS +102%, NAKD +41%, NOK +9%, SNDL+12%, TR +8%, TRVG +14%.

2 likes

Wij krijgen echt de grootste verwensingen naar ons hoofd geslingerd omdat limietorders die 15% van de huidige koers wijken automatisch worden geannuleerd.

Dit is echt niet normaal + als 10.000 mensen een aandeel willen kopen dat moeten er ook 10.000 mensen zijn die dat aandeel willen verkopen. Daar hebben wij niets mee te maken.

1 like

Wow, dat is echt niet normaal. Gaat alles goed met je? Dit is voor jou zeker ook niet leuk om allemaal aan te horen.

1 like

Het is gewoon raar om te zien, wij hadden liever ook gehad dat alles kon en mocht ( meer transacties=meer geld).

Maar mensen die nu ook willen traden en niet snappen dat dit niet op 1,2,3 kan :roll_eyes::roll_eyes:. “IK BEN NU WINST AAN HET KWIJTSPELEN DOOR JULLIE” :joy:
We zouden ook de vrije markt tegengaan

1 like

Maar de markt is nog niet geopend? Al het verlies is dan gebaseerd op de pre market die sowieso veel fluctueert? Stomme mensen. Het is voor jou ook een bijzonder dag haha.

1 like

Maar die in Frankfurt dan toch wel? Dus die kun je wel kopen?

En zonder rekening kan je niet traden. Die persoon wilde NU een effectenrekening en kon niet begrijpen dat het langer dan 5 minuten duurde.

Dat is raar, bij ons gaat wordt die geannuleerd en moet je een nieuw inleggen die dichter bij de huidige koers staat.

Ik hoop vooral ook dat mensen weloverwogen beslissingen nemen want het gaat snel en ja 4-500% winst is heel leuk maar dat kan ook verlies zijn en dan zijn de banken en brokers wel graaiers en profiteurs.

3 likes

Daarvoor hebben wij stop loss of stop limiet orders. Veel beter om je portefeuille te beschermen.

Oh ja je hebt gelijk. Ik ben zo gefocusseerd op de Amerikaanse markt om half 4. :rofl:

@Daelyss ik hoop dat mensen altijd gokken met geld dat iemand kan missen of bereid bent om te verliezen. Dat is naïef natuurlijk.

Waar gaat dit heen?

2 likes

Als ik het goed begrijp is het wel echt belangrijk dat mensen straks hun aandelen niet gaan verkopen, maar lijkt me wel echt verleidelijk als ze zo veel waard zijn geworden. Als ik van 150 euro 400 kan maken zou ik misschien wel zwichten.