Beleggen/investeren/sparen

Dat is best wel gevoelsmatig.

Ik ga trouwens nu eerst een aandeel verkopen voor 1900 en niet alles er direct afhalen. Ik heb nu drie aandelen gekocht. De eerste verkoop ik bij 1900 :sweat_smile: dat voelt toch beter dan 2000 bijvoorbeeld.

De rest bepaal ik denk ik na morgen. Het momentum is voor mij belangrijk haha.

3 likes

Ah ja, ik snap het!

Ik vind het ook best wel spannend wat er gaat gebeuren. Als ik m’n geld verlies dan is dat jammer, maar dat overleef ik wel. Maar meer het idee dat er deze week wat gaat gebeuren, omdat het leven verder behoorlijk saai is momenteel :joy:

2 likes

Precies! Zo sta ik er ook in. Het leven is ook gewoon ontzettend saai op het moment haha.

Juist daarom heeft het echt alle ingrediënten voor een perfect storm. :joy: daarom is deze meme ook leuk hah.

7 likes

Oh dit is trouwens ook een interessante tool om zelf wat statistieken te maken.

Op basis van het zoekvolume op Google. De statistieken hoeven niks te betekenen, maar het zegt wel wat over het zoekgedrag van mensen wereldwijd.
Verken de zoekinteresse voor NYSE:AMC, NYSE:GME op basis van tijd, locatie en populariteit op Google Trends - https://trends.google.nl/trends/explore?hl=nl&tz=-60&q=%2Fg%2F1ym82y1nc,%2Fm%2F07zltbw&sni=6

Ik vond net dit topic en ik heb heel wat bijgelegen. Ik ben een noob en net zoals de rest van de wereld afgelopen week geïnteresseerd beraad. Veel gelezen, reddit vooral. Account bij degiro aangemaakt en even bedenken wat en hoeveel ik ga kopen. Ben echt excited door de hype.

3 likes

Ben dit topic aan het doorlezen omdat ik wat actiever mijn beleggingen wil verkopen en door de posts over GME krijg ik echt fomo haha.

1 like

Haha love deze toewijding!

1 like

Ik heb veel vertrouwen gekregen in de theoretische mogelijkheid dat de prijzen zo hoog zullen komen. Door o.a dit soort artikelen te lezen.

Met mijn strategie zit ik ver onder wat ze hier bespreken. Het kan een aantal dagen duren, of misschien gebeurt er helemaal niks. Dat is een beetje het spel. Met mijn strategie zou ik winst pakken, maar ik kan net zo goed alles weer verliezen.

1 like

Mijn plan is om 1 aandeel te verkopen voor ongeveer €1000. De andere twee hou ik dan gewoon en ik zie wel waar het schip strand, dan heb ik in ieder geval mijn inleg eruit.
Maar goed, 5 minuten later twijfel ik weer om morgen bij te kopen want er zal vast wel weer een dip komen. Spijt dat ik donderdag alleen maar met zweethandjes naar mijn scherm kon kijken ipv te kopen doen de koers naar beneden dook :joy:

Trouwens wel echt vervelend dat je bij Degiro geen inkoop/verkoopprijs kan opgeven alvast. Die mag max 20% boven of onder de huidige prijs liggen. Dat wordt dan toch heel irritant als je straks wil verkopen op een bepaalde prijs en hij blijft maar stijgen/dalen

1 like

De beurs in Europa is open!

Nog even een waarschuwing voor deze week. Niemand weet wat er gaat gebeuren, je kan al je inleg verliezen. Pas alsjeblieft op jezelf.

7 likes

Op welke beurs kopen jullie AMC? EAM of FRA?

GME is goed begonnen!

Ik begrijp alleen niet zo goed hoe dit werkt met de openingstijden van de beurzen. Wat als de squeeze gebeurt tijdens een moment dat de beurs op een ander continent gesloten is?

De etf in zilver die reddit zou aanraden heeft geen KIID, dus niet verhandelbaar voor Europese beleggers.

Reacties coming in 3,2,1

5 likes

Ik zie GME alleen op FRA of NSY? En ik koop zelf in Amerika, want de transactiekosten voor Frankfurt zijn 7,50 ofzo via de Giro :sweat:

Ja klopt, ik bedoel AMC! GME = Gamestop, AMC = AMC Entertainment.

Degiro heeft dus weer marketorders uitgeschakeld voor GME en AMC, vanwege de volatiliteit dus je kan alleen limitorders gebruiken. MAAR bij limitorders mag je maar 20% afwijken van de huidige prijs. Dat is toch niet te doen juist vanwege die volatiliteit :roll_eyes:

Bij mij blijven ze nu staan bij “openstaand” komt dat hierdoor? Weet niet hoe ze nu te plaatsen als order.

Oh wat stom ik las helemaal over AMC heen! Maar precies hetzelfde antwoord eigenlijk, want voor AMC geldt hetzelfde !

Ja! Zodra iemand een aandeel voor je limietbedrag aanbiedt wordt hij uitgevoerd. Je kan je limiet aanpassen als je op je openstaande opdrachten drukt. Vind het zo irritant dat ze op de Giro niet voor alle stocks orderboeken laat zien…dan kon je je order daarop aanpassen.

1 like

Nee als je een limitorder hebt gebruikt dan kan dat gewoon, zolang die niet meer dan 20% afwijkt van de huidige koers. Als het niet lukt dan krijg je ook gelijk een melding en wordt je order niet doorgevoerd. Dus als je order er nu staat dan is het goed en dan is het gewoon wachten tot de koers de prijs raakt die je hebt opgegeven en dan koopt hij hem automatisch

1 like