Beleggen/investeren/sparen

Hoe kopen jullie van die losse aandelen? Ik heb alleen via fondsen dat mn geld belegd wordt. Ik zou een paar AMC willen kopen, gewoon voor de fun (niet om iets mee te verdienen maar gewoon even aan kijken). Bij DEGIRO?

1 like

Vergeet ook niet dat er nog steeds trade restrictions zijn in de USA!

Ja dat kan bij Degiro. Wel niet voor de fun kopen, aandelen zijn risicovoller.

Ik koop het met de gedachte dat ik het allemaal ‘kwijtraak’, of eigenlijk ‘kwijt mag raken’ (dus geen spaargeld), zo heb ik soort van geleerd te denken over geld dat belegd wordt (ook al weet ik dat het in fondsen veel minder risico is)

5 likes

Bij DEGIRO kun je dit kopen inderdaad. Ik had eerst ook alleen EFT’s, toen moest ik wel zo’n toets doen om ook aandelen te kunnen kopen & dan wijst het zich vanzelf!

Ik twijfel of ik nog gamestop zal kopen mm. Staat nu wel hoog.

1 like

God ja zeg, ik heb nu veel meer begrip voor complottheorie gekkies, zij zullen net zo van hun eigen gelijk overtuigd zijn als wij. Alleen rationeel, de cijfers kloppen gewoon echt niet. Er zijn eerder bedrijven beboet voor liegen over hun short posities. Dus misschien komen ze er nu weer mee weg. Deze praktijken zijn blijkbaar doodnormaal.

Ik hoop gewoon dat er mensen hier voor de gevangenis voor in gaan en dat er regulering komt. Het kost ze in elk geval veel geld en daar ben ik nu ook tevreden mee. Anders heb ik voor een relatief klein bedrag hele wijze lessen geleerd die mij verder gaan helpen in de toekomst en veel entertainment gehad.

1 like

Ik merk dat ik de daling van GME van gisteren toch wel spannend vind :see_no_evil:. Ben heel benieuwd wat er de rest van de week gaat gebeuren.

Heb gisteren op 215 nog wel eentje bijgekocht, maar ik ben wel van plan om deze eerder te verkopen als de koers weer wat stijgt. Mocht het dan nog inzakken dan heb ik de schade een beetje beperkt :sweat_smile:

1 like

Voorbeurs 156 dollar voor GME en AMC ook flink naar beneden. Wat een film dit! Verheug me nu alweer op 15.30u

Zou me niks verbazen als de prijs nog verder daalt vandaag. Een grote groep blijft vasthouden dus eens gaan de prijzen weer omhoog. Ik speel het spel gewoon nog mee haha. Het voelt zonde om nu op te geven.

6 likes

Ja, ik denk ook een flinke daling vandaag! Ik vind het wel ook lastig om in deze objectieve berichtgeving te vinden. Dit ligt ook aan mijn eigen gebrekkige kennis natuurlijk, maar er lijkt wel veel achter de schermen te gebeuren wat niet zichtbaar is voor het grote publiek (bijvoorbeeld dat die shorts allang verkocht zijn?).

1 like

AMC was bijna failliet en heeft hun eigen vermogen vergroot door nieuwe aandelen uit te geven. Ze hebben met dit bedrag ook hun schulden kunnen aflossen. De drie grootste aandeelhouders van GME hebben hun vermogen ook behoorlijk zien groeien. Geen van hen heeft overigens hun positie verkocht.

1 like

Gaan jullie nog bijkopen? Ik heb gemengde gevoelens en zie gemengde berichten haha. (Nee dit is geen vraag of ik moet bijkopen of niet, gewoon interesse in wat jullie denken)

Klopt. Op 25 januari konden ze hun schulden aflossen en nieuw kapitaal ophalen. Dit heeft toen toen ook direct voor een prijsstijging gezorgt. Haha beter hadden ze kunnen wachten tot 27 januari. Eerder dit jaar stond de prijs op 2 dollar overigens dus ik snap wel dat ze dit gedaan hebben haha.

Wauw…als ik de Reddit mag geloven hebben heel veel apps het traden van GME stop gezet?

1 like

Ik heb toch ook maar even Gamestop gekocht, wel maar 1 aandeel. Maakt het volgen net iets leuker en 114 euro verliezen kan ik wel hebben haha.

3 likes

Ik dacht: ik kijk even bij mijn AMC aandelen op De Giro. Ik heb de app ook net zo snel weer afgesloten AHAHA.

8 likes

Ik zie alleen maar overal rood knipperen, janken. ach verlies is pas verlies als je verkoopt he :joy: op welke koers heb je gekocht

5 likes

Haha doe maar weer heel snel afsluiten :sob: ik heb gekocht op rond de $13, maar maar een paar aandelen. Dus geen dramatisch verlies, paar tientjes hooguit. Kan gebeuren!

1 like

@Dombo ik heb zelf gekocht op 13 en 14 dollar. Maar het maakt niet uit. Ik heb de keuze weloverwogen gemaakt en dit geld is in mijn hoofd al gespendeerd en niet meer van mij. Dus het is makkelijk voor mij om het de holden tot het bittere einde. :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik denk alleen maar: dat geld had ik anders uitgegeven aan nutteloze boodschappen en dan was het ook weggeweest. En zolang ik niks verkoop kan het ook nog beter worden.

4 likes