Beleggen/investeren/sparen

Sorry, praktische vraag tussendoor.

Ik heb net een DeGiro-account aangemaakt en zit te bekijken hoe de site werkt en hoe ik EFT’s kan vinden en kopen. Maar als ik bv. naar een Van Guard EFT ga, zijn de prijsdata leeg (muv. van de prijs). Ook onder Markt staat er geen info bij Indices en Valuta (er staat overal “-%”). Hoe kan dit? Ik heb nog geen geld gestort, heeft het daar mee te maken?

Ik denk dat het te maken heeft met openen en sluiten van de beurs. Deze gaat 5 (?) uur dicht.

Edit: ik zie wel dit trouwens. Jij niet?

1 like

Wat raar, ik zie dit:

Nouja ik kijk anders morgen nog wel een keer.

Haha omg! Ze zeggen toch dat tot je 23e (?) je hersenen nog niet helemaal ontwikkeld zijn en je veel minder goed risico’s in kan schatten :’)

3 likes

Pfff hebben die ouders jarenlang voor je studie gespaard, ga jij er een stel aandelen voor kopen. Dan zoek je het maar uit kind.

8 likes

Ik had dit ook net nadat ik m’n account opende! Die avond/nacht zag ik opeens alles wel zonder iets te doen verder dus mijn advies is om gewoon even af te wachten.

1 like

Het is voor sommige mensen echt doodnormaal om al je geld in te zetten. Op zoiets.

Ik ken meerdere mensen die veel geld hadden gestoken in de dotcom bubbel. Alles ook kwijtgeraakt daarna.

2 likes

Hahahaha ja ik krijgt ook allemaal reclames over handelen. Ook wel bizar om te zien dat zo’n algoritme dat zo snel kan beslissen. Ze zijn meestal ook heel Amerikaans haha.

1 like

Murica

https://diamondhands.io/ Heerlijk dit gaat volgens mij ook wel helpen, transparent zijn.

5 likes

Nee dit is van de 50 grootste spelers die hun portfolio gedeeld hebben. Er doen ook een heleboel kleine spelers en whales die hun portfolio niet plaatsten. Volgens mij zijn er veel meer mensen die holden haha. :gem::gem:

2 likes

Oh trouwens! Ik heb er ook weer meer vertrouwen in aan het einde van de dag. Even geen Reddit lezen is wel gezond volgens mij haha.

2 likes

Ooooh ja dat viel me ook op. Sowieso die hele Wallstreetbet lui. Ik had twee keer wat gepost daar en werd aangesproken met: Hello m’lady, tips hat… de Nederlanders zijn niet echt beter. Daarom is dit clubje zo chill :blush:

1 like

Hahaha eeeuw. Had je nog wat kunnen ontdekken op die subreddits?

1 like

[quote=“fahrenheit451, post:994, topic:11141, full:true”]. Daarom is dit clubje zo chill :blush:
[/quote]

Totally agree! Ik vind het soms heel leuk/inzichtelijk en motiverend op vol te houden, maar soms ook wel veel. Wij zitten hier ook niet de hele tijd :rocket::full_moon::rocket::full_moon::rocket::full_moon::rocket::full_moon::rocket::full_moon::gem::open_hands::gem::open_hands::gem::open_hands::joy:

5 likes

Waarom zou je in wapens willen investeren?

3 likes

Heeft iemand van jullie ervaring met terugboeken van geld via De Giro? Ik heb vrijdag een terugboeking gedaan, maar heb het geld nog niet op mijn rekening staan. Hoe lang duurt dat normaalgesproken?

Had je dit ook al gelezen? Volgens de Washington post zijn er allemaal maar mannen en doen vrouwen niet mee want het is te moeilijk en iedereen is seksistisch. Terwijl regel 1 van gaming of het internet is. Vertel nooit dat je een vrouw bent, dan komen er gewoon incels bij je aankloppen. :roll_eyes: Alsof dat ooit anders is geweest.

2 likes

Ik moet zeggen, ik krijg wel weer veel meer van mijn werk gedaan nu ik niet meer de hele dag stocks hoef te checken haha. Ik zie trouwens echt het nut niet in om nu te verkopen. Voor die 70/80 euro laat ik ze mooi staan en wie weet wat er na 9 februari weer gaat gebeuren!

8 likes

2-3 werkdagen!

1 like

We krijgen ook nog de congressional hearing op 18 februari. Met de CEO van Robin Hood en Deepfuckingvalue. Echt heerlijk haha.

3 likes