Beleggen/investeren/sparen

Ohh, ik heb ook T1D. Dat ga ik ook doen als ik winst maak :blush:

1 like

Ohja, sorry! Ik ben ook een noob wat betreft termen haha :see_no_evil:. Maar dat bedoel ik idd!

1 like

Wat lief! Ik heb vandaag een halve dag vrij genomen vanwege een zware nachtelijke hypo. Niks zo fijn als trillend wakker worden en verplicht een glas mier zoete limonade drinken en een boterham met pindakaas opeten om 4 uur ‘s nachts haha. Heb jij het wat onder controle?

2 likes

Deze treads vind ik altijd wel vermakelijk om te lezen. Voor als je op zoek bent om nog meer excited te zijn haha. Het is vaak heel positief geschreven. Heerlijk om zo veel adrenaline te hebben.

2 likes

Zijn er dames die ook beleggen in ETF’s? In welke beleggen jullie precies?

Ben zelf een maand geleden begonnen met beleggen en gestart met Vanguard all world.

Ik!

Ik heb 2 VWRL en 2 S&P500 via degiro en ben nu overgestapt op beleggen via Meesman. Dan blijf ik tenminste trouw aan mijn strategie.

Ik ook! Ben ergens eind volgend jaar begonnen en koop elke maand 2 vwrl (en soms iets meer als ik wat overhoud door vakantiegeld/bonussen). Heb er nu 20.

Daarnaast heb ik een beleggers rekening bij Bright en daarvoor wordt elke maand standaard 200 euro ingelegd. Dit gaat ook in een gebalanceerde portefeuille, maar heb ik dus iets minder invloed op.

1 like

Oeh nog best veel dus! Ik moet zeggen dat de premarket en veelbelovend uitziet. Het gaat geleidelijk aan wat omhoog. Ben zo benieuwd! Zit er ook helemaal klaar voor (m’n vriend vindt het super grappig en noemt me elke vijf minuten een nerd)

Nice! Dat ziet er zeker goed uit :rocket:

Maar waar baseren jullie nu op dat GME vandaag weer gaat stijgen? Want het is mij nog steeds niet duidelijk waar deze stijging nu door is veroorzaakt? Zijn dit dan eindelijke de shorts de gecoverd worden?

Ik baal zelf dat ik vanmiddag weg moet. Lastiger om dan in te schatten wanneer ik wil verkopen, omdat ik nu totaal niet mee begrijp wat er gaande is :see_no_evil:

Ik beleg ook in VRWL (78) en SP 500 (14). Ben net voor corona ingestapt en heb in de dips steeds bijgekocht, dus nu een rendement van 16,68% (1015 euro) en 7,57% (59,73 euro).

1 like

Dit vind ik hier nou echt zo mooi aan! Zie je ook veel op Reddit. Ook bij de eerste stijging hadden heel veel mensen gedoneerd aan kinderziekenhuizen en andere mooie doelen. Nu zie ik ook veel berichten voorbij komen met dingen als “vergeet niet om een deel van je winst te doneren aan mensen die het hard nodig hebben” of anderen die 10% van plan zijn om te doneren aan goede doelen. Heel leuk om te zien dat het niet alleen maar geld om lambo’s/tesla’s te kopen is :joy:

5 likes

oh wat stom, ik heb ook een hekel aan nachtelijke hypo’s… heb je een CGM/iets met alarm? ik heb het nu wel redelijk onder controle, sta soms meer aan de hoge kant :stuck_out_tongue:

1 like

Haha ja ik heb de freestyle Libre, miao Miao en omnipod. Alleen geen van de apps heeft betrouwbare alarmen vind ik. En jij?

1 like

Hier ook VWRL, en IDVY, een etf met dividendaandelen van Europa. Beiden puur voor de lange termijn. In de coronadip heb ik enkele losse aandelen gekocht*, mijn veruit grootste positie is Shell. Van Shell ga ik wel afscheid nemen bij een koers van 22 euro en meer op VWRL gaan richten.
Mijn strategie: ik heb de achtergestelde waardeaandelen goedkoop gekocht in 2020, daarmee het herstel meegemaakt, maar nu vind ik de beurs zo onzeker dat ik veel meer wil spreiden. Ik denk dat Basic Fit (mijn gak is €20) er als eerste uit gaat. Winst nemen. Daarna lekker ‘veilig’ breed beleggen.

*en AMC in de gekte van drie weken terug. Deze paper-handed bitch gaat ze proberen te verkopen voor $30.

1 like

Is de waarde van GME nou alweer bevroren? :grimacing:

Nooou direct stilgelegd haha

2 likes

En nu gaat ie weer haha

Haha dit gaat niet de goede kant op!

Alweer gestopt???