Ik doe semmie, zij beleggen voor je en enkel duurzame fondsen!
Ik heb een beleggingsrekening bij ASN (naast de spaarrekening die ik daar ook heb), en beleg in een van hun fondsen. Ik ben ook leek en vind dit makkelijk, gebruiksvriendelijk, en al hun fondsen zijn duurzaam.
Oh oke sorry dan
Ik wil me dus ook al tijden gaan verdiepen in beleggen, is nu een goed moment om in te stappen en vanaf deze maand houd ik maandelijks meer geld over (althans, dat moet nog blijken, mijn loon is in ieder geval fors gestegen). Dus ik heb me aangemeld voor degiro! Althans… voor de wachtrij
Sta op plek ~1800 nu
Ik heb een account bij DeGiro al een tijd, maaro mdat ik maar niet weet hoe ik het beste kan gaan beleggen blijf ik het uitstellen. Beleggen er hier veel via DeGiro?
Ik heb een beleggersrekening bij de ASN geopend, en beleg in fondsen
Ik ook via DeGiro. Vind het een fijne overzichtelijke app. Verder eens met @Shadina . Volgens mij is nu goed moment om in te stappen, maar je moet het wel doen met geld wat je kan missen.
Ik ben 2 weken geleden begonnen en had vorige week al flink wat ‘verlies’. Merk dat ik t kan handelen, omdat ik weet dat ik de komende 10jaar dat geld kan missen. Dat geeft wel rust.
Ik heb ook een beleggersrekening geopend bij DEGIRO nu. Zaterdag aangevraagd en vandaag is hij ‘officieel’ geopend.
Nu weet ik alleen niet of ik nú moet kopen of nog wachten, want ergens denk ik niet dat dit het dieptepunt is…
Ik weet dat niemand een glazen bol heeft, maar…
- Kopen
- Wachten
0 stemmers
Ja dat is waar. Ik hou het als beginner bij EFT’s. Heb (nog) geen zin om me heel erg in specifieke bedrijven te verdiepen en doe het voor de lange termijn dus het is niet zo dat ik binnen nu en een maand wil cashen.
Of je koopt nu niet en het gaat uiteindelijk weer een x omhoog, en dan doe je het misschien nooit meer… en haal je er dus nix uit.
Of je koopt nu en uiteindelijk gaat het omhoog en ben je blij dat je hebt gekocht, ondanks dat je misschien minder had kunnen betalen toen je kocht.
Ik had 2 weken geleden hetzelfde, toen wel gedaan. Misschien had ik beter kunnen wachten, maar het houdt een keer op dat de prijzen omlaag gaan. En dat moment weet je nooit. Ook al sta ik nu flink in de min, op termijn hoop ik toch wel in de plus te komen…
Je moet nu eigenlijk (bij)kopen en je de vraag stellen welke sectoren of bedrijven na deze dip makkelijk(er) gaan herstellen.
Nou ik ben eruit… ik ga de helft van mijn ‘startkapitaal’ inleggen omdat ik denk dat dit zeker geen slecht moment is om in te stappen maar ik denk/verwacht dat het nog niet hét dieptepunt is dus daar bewaar ik de andere helft voor.
Nu nog even finetunen welke en welke percentages.
Hoi!!
Ik wil ook graag een start met beleggen maken. Vandaag begonnen en 20 euro geinvesteerd in het boek Blondjes Beleggen Beter 
Heeft iemand enig idee wat de invloed is van beleggen op een nog aan te vragen hypotheek?
Met welk bedrag zijn jullie begonnen wn waarom?
Mijn situatie = [weggehaald want wel veel persoonlijke info]
Ligt eraan hoe je belegt, je kunt je beleggingen meestal niet direct liquideren (of dat is niet verstandig), dus je kunt het geld eigenlijk niet gebruiken voor je hypotheek, zoals je spaargeld wel zou kunnen gebruiken. Je telt het dan dus gewoon helemaal niet mee.
Ik heb een bepaald spaarbedrag dat ik altijd liquide wil houden voor m’n eigen gemoedsrust, toen ik daar een stuk boven zat heb ik dat bedrag dat ‘over’ was naar een beleggingsrekening overgemaakt. En afgelopen maand heb ik het geld dat ik teveel opzij had gezet voor de belastingaangifte ook overgemaakt naar Binck. Daar staat nu dus alleen maar geld dat ik ‘over’ heb, ik wil niet m’n geld moeten terughalen in slechte tijden (zoals nu).
Dit boek wil ik ook gaan lezen. Het lijkt me op zich een goed idee om nu te beginnen met beleggen. Behalve dat ik in de toekomst graag een huis zou willen kopen en dus het grootste deel van mijn spaarrekening beschikbaar wil houden. Eerst het boek maar eens lezen en dan misschien toch met een kleiner bedrag beginnen.
Voor mij geldt hetzelfde; ik wil over niet al te lange tijd een huis kopen. Inmiddels heb ik overleg gehad met mijn vader. (Hahah… op moment en voel ik mij een serieuze volwassen vrouw, maar als het op zoiets aankomt wil ik zijn mening wel weten)
Hij gaf aan dat het voordeel van beleggen is dat je je aandelen altijd weer kan verkopen, itt bij deposito rekeningen ofzo. Uiteraard met het risico dat je verlies hebt… maar die kans lijkt mij klein in deze tijd.
Ik denk er nu aan met zo’n 3-5 duizend te beginnen. Dan houd ik ook nog geld vrij op mijn spaarrekening voor de aanschaf van een huis of inboedel.
Ik heb inmiddels, eindelijk, de daad bij het woord gevoegd en mijn DeGiro account officieel geopend. Ik heb nu geinvesteerd in een EFT. Ik twijfel erg over obligaties… Dus deel EFT en deel obligaties mm. Is er iemand die dit heeft?
Ja klopt dat las ik ook inderdaad. Hmm dan ga ik dat toch maar doen! Ik wilde eigenlijk maandelijks automatisch beleggen, dan ga ik deze percentages maar aanhouden. Heb je nog tips voor type obligaties? Was net blij dat ik een keuze mbt EFT had gemaakt na lang verdiepen 
Ik heb ook van vanguard gekocht vanmiddag! Maar ik dacht dus dat dat een eft anders was dan obligaties. Ohgod ik moet nog veel leren 
Oke bedankt voor de uitleg! Ik ben nu bezig met het lezen van financieel onafhankelijk-blog en ga denk ik zijn avies van obligatie eft volgen.