Beleggen/investeren/sparen

Sommige mensen hebben denk ik iets meer geluk qua financiële situatie. Beleggen levert nu meer op dan sparen en als je weet dat je je spaargeld de komende jaren niet nodig gaat hebben dan kun je het beter beleggen.

Ik was zelf 21 toen ik begon met beleggen en dat was meer dan je vriend heeft gekocht.

Ben er nu blij mee dat ik zo vroeg ben begonnen want, nu 2 jaar later heb ik zelfs na vandaag al €2000 winst

7 likes

Het is lullig maar waar: Geld maakt geld. Als je geld over hebt, kun je dat investeren en zo winst behalen. Zo komen alle rijken der aarde aan hun kapitaal. Eerst verdienen ze meer dan ze nodig hebben, beleggen/investeren dat en worden ieder jaar rijker. Sommige zelfs slapend.

3 likes

Ja geloof ik ook wel! Maar hij klaagt vaak dat ie skeer is maar heeft laatst een rolex gekocht en nu dit, terwijl ik mn moeder soms moet appen voor 10 euro voor eten. Andere wereld.

Dan is dit wellicht ook niet het moment om te beginnen met beleggen.

2 likes

Het was slechts een voorbeeld. Het gaat nu gelukkig financieel steeds beter :slight_smile:

Dit is echt pech, voor iedereen die belegt. Alle mooie winsten van vorig jaar weg, en veel meer. MAAR: mijn opa, die mij wat over beleggen heeft geleerd, begon altijd met de belangrijkste les: je moet stil zitten als je geschoren wordt! Dus niet kijken. Niet handelen. Gewoon rustig afwachten.

Wat je nu ziet, zijn dagkoersen. Enorme uitslagen, direct reagerend op de waan van de dag. Letterlijk de waan, want als dit virus over 2 maanden is uitgedoofd, zullen we zien hoe iedereen eruit komt. En dan pas zullen de beurzen weer de werkelijke waarde tonen. Wat je nu ziet is pure emotie. Niet alleen van jou, maar van alle handelaren op de beurs wereldwijd.

9 likes

Ja, ‘buy the dip’!

Jaaa ik heb hetzelfde, maar dan met veeel minder geld (500 euro). Maar toch huilen om te zien dat er al 60 euro is verdwenen haha. Maar: ik wacht gewoon rustig af en het gaat vanzelf weer groeien!

1 like

Zoo dan

Ik heb precies hetzelfde… wil ook graag beginnen als een leuk ‘spaarpotje’ voor later. Maar hoe!

Ik lees wel veel goede verhalen over de giro.

2 likes

Ik doe semmie, zij beleggen voor je en enkel duurzame fondsen!

Ik heb een beleggingsrekening bij ASN (naast de spaarrekening die ik daar ook heb), en beleg in een van hun fondsen. Ik ben ook leek en vind dit makkelijk, gebruiksvriendelijk, en al hun fondsen zijn duurzaam.

1 like

Oh oke sorry dan

1 like

Ik wil me dus ook al tijden gaan verdiepen in beleggen, is nu een goed moment om in te stappen en vanaf deze maand houd ik maandelijks meer geld over (althans, dat moet nog blijken, mijn loon is in ieder geval fors gestegen). Dus ik heb me aangemeld voor degiro! Althans… voor de wachtrij :joy: Sta op plek ~1800 nu

2 likes

Ik heb een account bij DeGiro al een tijd, maaro mdat ik maar niet weet hoe ik het beste kan gaan beleggen blijf ik het uitstellen. Beleggen er hier veel via DeGiro?

Ik heb een beleggersrekening bij de ASN geopend, en beleg in fondsen

1 like

Ik ook via DeGiro. Vind het een fijne overzichtelijke app. Verder eens met @Shadina . Volgens mij is nu goed moment om in te stappen, maar je moet het wel doen met geld wat je kan missen.

Ik ben 2 weken geleden begonnen en had vorige week al flink wat ‘verlies’. Merk dat ik t kan handelen, omdat ik weet dat ik de komende 10jaar dat geld kan missen. Dat geeft wel rust.

1 like

Ik heb ook een beleggersrekening geopend bij DEGIRO nu. Zaterdag aangevraagd en vandaag is hij ‘officieel’ geopend.

Nu weet ik alleen niet of ik nú moet kopen of nog wachten, want ergens denk ik niet dat dit het dieptepunt is…

Ik weet dat niemand een glazen bol heeft, maar…

• Kopen
  • Wachten

0 stemmers

Ja dat is waar. Ik hou het als beginner bij EFT’s. Heb (nog) geen zin om me heel erg in specifieke bedrijven te verdiepen en doe het voor de lange termijn dus het is niet zo dat ik binnen nu en een maand wil cashen.

Of je koopt nu niet en het gaat uiteindelijk weer een x omhoog, en dan doe je het misschien nooit meer… en haal je er dus nix uit.

Of je koopt nu en uiteindelijk gaat het omhoog en ben je blij dat je hebt gekocht, ondanks dat je misschien minder had kunnen betalen toen je kocht.

Ik had 2 weken geleden hetzelfde, toen wel gedaan. Misschien had ik beter kunnen wachten, maar het houdt een keer op dat de prijzen omlaag gaan. En dat moment weet je nooit. Ook al sta ik nu flink in de min, op termijn hoop ik toch wel in de plus te komen…

2 likes