Zoals ik heb begrepen moet je om je shortpositie te sluiten het aandeel teruggeven aan de uitlener. Als je dus geen aandeel hebt om terug te leveren dan kan je niet sluiten, maar correct me if i’m wrong @Frenky
De enige manier om de aandelen niet te leveren is door een bedrijf failliet te laten gaan. Het bedrijf wordt dan van de Nasdaq afgehaald. Dit is dan ook precies wat er tot nu toe altijd gebeurde en wat ze ook van plan waren bij AMC en GME.
Iemand neemt een grote (naked) short positie aan. Door nepaandelen te maken. Iemand verspreidt misinformatie over het bedrijf en dat zorgt ervoor dat de waarde daalt, totdat een aandeel niks meer waard is. Ze hadden nooit de intentie om hun positie te sluiten want Gamestop en de bioscopen zouden toch failliet gaan dankzij covid.
Alleen nu zijn er miljoenen mensen die long gaan en niet hun aandelen verkopen. Dit kost de short sellers nu ongeveer 1 miljard per dag aan premies hehe.
Bedankt voor het luisteren naar mijn Tedtalk
Haha jaaa hij stond net op 49.99!
50 aangetikt. Heb het gescreenshot voor na de squeeze. Mooi momentje
Keihard door 50 dollar heen, bizar zeg. Dit is nog niet eens de short squeeze.
En GME bijna weer op 260, ben benieuwd wat de rest van de week nog brengt.
Bizar, nu gewoon op 61 dollar. Er zit ook een heel groot verschil nu tussen bied en laat prijs.
No fucking way. 280 dollar voor GME en 61 voor AMC.
Is hij nou gehold? Ging net zo lekker
Hoooly shit GME net naar 280
Wat gebeeeeurt hier
Ja, even een halt. Gebeurt vaak als de prijsactie zo bizar is.
Fucking bizar dit. Bijna 100% omhoog in een paar uur.
Is het nou stilgelegd?!
Dit test wel even mijn hart voor MOASS alvast hoor jemig
Alle memestocks verlopen weer exact hetzelfde. BlackBerry volgt dezelfde lijn als Gme en AMC.
Allemaal blijven hodlen, geen paniek. Dit soort aanvallen gaan nog veel vaker gebeuren op de weg omhoog
Leuk hè! Heb ik voor AMC ook gedaan.
Voelde me echt even een big shot
Weak hands hier…ik heb net m’n inleg eruit gehaald (5 van de 21 AMC aandelen verkocht). Het zit ook wel lekker nu ik weet dat alle overige winst is eerlijk gezegd .
!!!
Haha nee groot gelijk, lekker zeg
Prima toch! De rest gewoon lekker laten sudderen. Je hebt letterlijk niets te verliezen.