Beleggen/investeren/sparen

In potentie zou die prijs nog een gigantisch lachertje zijn. Er zit zo veel kracht en manipulatie achter dit aandeel.

Als de squeeze doorzet ( nee, dit is echt echt echt niet de squeeze, ook niet het begin) hebben we het echt over veel grotere bedragen dan een 200 dollar.

Tenminste, als niet de hele natie eruit stapt op 100 dollar.

Wat je voor AMC moet onthouden, is dat het aandeel sinds januari met 1400% is gestegen zonder dat er ook maar 1 short share is gecoverd door hedgefonds.

Er zweven letterlijk 100 miljoen “geleende” aandelen rond die teruggekocht MOETEN worden. Het is niet alsof het een optie voor ze is om het niet te doen 🤷

Ik ben inmiddels ook ingestapt op AMC :see_no_evil: echt ik heb mezelf beloofd om me niet meer te laten meeslepen, toch gedaan en ingestapt op 30. Vervolgens huilen toen hij weer zakte en nu toch weer een beetje opgelucht en wil nu ook weer niet meteen uitstappen.

Echt… wat is er met me…

2 likes

Mag ik vragen waarom je verwacht dat AMC door zal stijgen naar 100/200? Is dat omdat er nog heel veel zweeft en moet worden opgekocht?

Amc premarket $44 :scream:
Ik huil weer dat ik er zo weinig heb haha

2 likes

Niemand weet echt precies wat er gaat gebeuren. Deze situatie is namelijk nog nooit eerder in de geschiedenis voorgekomen. We weten alleen dat 140% van de float van GME geshort is en dat dit waarschijnlijk een conservatieve schatting is.

Om uit deze positie te komen moet de gehele float + 40% teruggekocht worden op de open markt. Als niemand verkoopt of als er genoeg mensen zijn die HODL kan de prijs oneindig veel omhoog en zijn de verliezen oneindig groot. Als iedereen pas verkoopt bij een miljoen per aandeel dan moet dat er voor betaald worden.

Tijdens een eerdere short squeeze van VW ging de prijs van een aandeel bijvoorbeeld van 200 naar 1000 dollar. Dit waren alleen twee grote partijen die tegen elkaar vochten en daardoor duurde het een stuk korter. Het is gewoon nog nooit de 99% tegen de 1% geweest. Heel bijzonder haha. Insert verplichte rocket emoticons :rocket: :rocket:

5 likes

Dit is echt de makkelijkste ELI5 post die er is om uit te leggen wat er nu aan de hand is. Verder zit hier al maanden onderzoek in door deze subreddit met experts van over de hele wereld. :gem::open_hands: :rocket: @anon50301661 je hebt gelijk haha.

3 likes

Ik ben helemaal voor :joy:

Om dezelfde reden dat de overige 3.5 miljoen retail investors al die maanden tegen elke prijs inkopen; De wetenschap dat er goede mogelijkheid is op een giga short squeeze.
Er moet gewoon terug gekocht op een gegeven moment. Zoals gezegd, het is geen optie om het niet te doen, dat bestaat simpelweg niet. En dan wil je als retailer, uiteraard, dat hedgies zo hoog mogelijk moeten terugkopen. Liever op 100/200 dan op 40.

2 likes

Voorbeurs is inmiddels alweer ingezakt voor beide aandelen (maar AMC staat nog steeds flink in het groen).

Is er echt geen optie om het niet te doen voor ze? Kunnen ze er niet voor kiezen om liever de boete van contractbreuk te betalen, dan de enorme prijs op de markt? Of is dat niet hoe het werkt?

Zoals ik heb begrepen moet je om je shortpositie te sluiten het aandeel teruggeven aan de uitlener. Als je dus geen aandeel hebt om terug te leveren dan kan je niet sluiten, maar correct me if i’m wrong @Frenky

1 like

De enige manier om de aandelen niet te leveren is door een bedrijf failliet te laten gaan. Het bedrijf wordt dan van de Nasdaq afgehaald. Dit is dan ook precies wat er tot nu toe altijd gebeurde en wat ze ook van plan waren bij AMC en GME.

Iemand neemt een grote (naked) short positie aan. Door nepaandelen te maken. Iemand verspreidt misinformatie over het bedrijf en dat zorgt ervoor dat de waarde daalt, totdat een aandeel niks meer waard is. Ze hadden nooit de intentie om hun positie te sluiten want Gamestop en de bioscopen zouden toch failliet gaan dankzij covid.

Alleen nu zijn er miljoenen mensen die long gaan en niet hun aandelen verkopen. Dit kost de short sellers nu ongeveer 1 miljard per dag aan premies hehe.

Bedankt voor het luisteren naar mijn Tedtalk :see_no_evil:

6 likes

Haha jaaa hij stond net op 49.99!

50 aangetikt. Heb het gescreenshot voor na de squeeze. Mooi momentje :sweat_smile:

1 like

Keihard door 50 dollar heen, bizar zeg. Dit is nog niet eens de short squeeze.

En GME bijna weer op 260, ben benieuwd wat de rest van de week nog brengt.

1 like

Bizar, nu gewoon op 61 dollar. Er zit ook een heel groot verschil nu tussen bied en laat prijs.

No fucking way. 280 dollar voor GME en 61 voor AMC.

1 like

Is hij nou gehold? Ging net zo lekker :sob:

Hoooly shit GME net naar 280 :rocket: