Beleggen/investeren/sparen

Dit is insane haha.

1 like

$323 :scream: :rocket:

Jep! Ik hoop zo dat het niet een faal wordt haha. Dat er teveel randdebielen naar toe gaan. Verwacht zo veel fuckery.

1 like

Haha ben meer excited of dit dan eindelijk het begin is van de extreme stijgingen. Ga toch nog lang niet verkopen, dus ben niet per se onder de indruk van de prijs in die zin

4 likes

Ik hou heel veel van hele grote groene grafieken haha.

2 likes

Ik ben ook extreem onder de indruk aangezien ik maandenlang naar grote verliezen heb lopen kijken in mijn app door Gamestop. En nu sta ik bijna quitte… Toch wel de vreugde waard :relaxed:

1 like

Ben ik de enige die niet zo in die short squeezes gelooft? Ik denk dat er genoeg trucjes uitgehaald gaan worden als de prijs wel te snel stijgt. En daarnaast gaan er aan de ene kant echt wel heel veel mensen verkopen als de prijs opeens stijgt en aan de andere kant mensen Fomo-instappen.

Met andere woorden: ik verwacht dat het niet heel veel hoger gaat eigenlijk en denk dat we de top of al gezien hebben of bijna hebben gezien. Eerder dit jaar was het ook al zo’n anticlimax en uiteraard hoop ik dat het wel zo mag zijn, maar ben bang dat dit het is :sweat_smile:

1 like

Ik heb zelf inmiddels genoeg DD gelezen dat ik er in geloof dat de shorts verre van covered zijn. En ik vertrouw op een hele grote community die nog wel een hele tijd diamond hands, waaronder nog een paar grote spelers.

De reden dat het nog niet is gebeurd kan allerlei verklaringen hebben, maar mijn idee is dat de HF’s gewoon alles op alles zetten om de prijs weer naar beneden te krijgen zodat ze geen margin call krijgen, en te zorgen dat mensen afhaken. In hoeverre dat gaat lukken en blijft lukken zal de tijd leren, maar ik geloof er nog wel in.

Maar dus niet dat het naar de miljoen gaat of zo :laughing: 1000 zou inderdaad mooi zijn.

1 like

Doet iemand hier toevallig ook iets met opties? Het lijkt me wel interessant, alleen snap ik er nog niet zo heel veel van :sweat_smile:

Hahaha holy shit. Lees ik dit goed? 40 Nederlanders hebben meer dan een miljoen geïnvesteerd in GameStop, lol wel leuk om een van die 30.000 te zijn.

11 likes

Zoo wat een geld he. Ben benieuwd naar de cijfers :rocket:

1 like

Dit zijn ook cijfers! Super cool rapport van het IMF over GME, haha.

Volgens mij gaat het earnings report ook heel goed zijn. Dat moet haast wel met alle hype haha.

1 like

Omg de nabeurs…. Weer een volkomen begrijpelijke reactie na zo’n positief kwartaalresultaat!

Buckle up!

2 likes

Op basis van de cijfers van het AFM en het percentage aandelen dat Nederlanders houden volgens de Bloomberg terminal zou het aantal aandelen wereldwijd (hele grove schatting) zo rond de 500 miljoen moeten zijn.

Dat is te bizar voor woorden.

3 likes

Ja de ingekomen stemmen zijn voor de meeting van gisteren ook vastgesteld op nagenoeg de omvang van de float. Terwijl dit dus mogelijk (of waarschijnlijk) al naar beneden gecorrigeerd is (dat doen ze als er overvoting is), en bovendien heel veel mensen niet hebben gestemd of hebben kunnen stemmen. Etoro gaf bijv. aan dat iets van 62% van de aandeelhouders heeft gestemd. Nog een aanwijzing dat er meer aandelen in omloop zijn dan er feitelijk zouden moeten bestaan!

2 likes

Zo bijzonder dit!! Ik snap alleen echt niet wat dit gaat betekenen voor de prijs. Je zou denken dat dit bewijs is dat er flink veel naked geshort is, maar de prijsbeweging is tot nu toe alleen maar naar beneden.

Wat denken jullie?

Ik denk dat de hedgefunds (of andere partijen met belang) zolang ze kunnen nog alle munitie in blijven zetten om FUD te veroorzaken maar ook om margin calls te voorkomen. Maar daar wordt ook weer hard tegen gevochten, dat zag je gisteren in de laatste 10min van normale trading hours heel goed! Ging echt om de grens van 300.

Hoe bedoel je niets bijzonders? Het ging over GME, en die kelderde ineens richting de [edit: 263 zelfs]? Nu zijn we veel gewend (🥲), maar dit sloeg nergens op na al het positieve nieuws.

Het plan van de hedgefunds is om nooit de shorts te dekken. Als ze dat doen zijn ze direct failliet. Ze rekenen erop dat mensen uiteindelijk verveeld zijn en iets anders gaan doen. Alleen hoe hoger de prijs is van een aandeel hoe sneller ze een margin call gaan krijgen. Dan kunnen ze niet meer het onderpand leveren voor hun positie. Daar wachten we eigenlijk nu op. Tot die tijd kost het ze miljarden om dit vol te blijven houden en ook dat geld raakt een keer op. Wij hoeven alleen maar te hodlen. :partying_face:

Ik dacht elke keer waarom typt iedereen dit nou fout. Maar blijkbaar is het gewoon een uitdrukking haha

4 likes