Beleggen/investeren/sparen

Je kunt wat betreft dalen ook een stop limiet instellen. Dan verkoopt hij je aandelen automatisch als hij voorbij een bepaald punt daalt. Je kunt dat ook met 1 van je aandelen doen en de andere te laten staan.

1 like

ik heb ook maar 2 aandelen, heb voor mezelf gezegd dat ik m blijf houden totdat het 100,000 is, ik weet niet of dat gaat gebeuren maar zo niet, dan heb ik ook niets verloren :stuck_out_tongue:

1 like

Mijn Galapagos aandelen vind ik een doorn in het oog haha, maar wil ze nog niet weg doen!

Nee haha ik ook niet. Maar is wel een groot deel van m’n portefeuille. Hopelijk gaan ze nog een keer stijgen.

Ja haha dat hoop ik ook echt. Denk dat wel dat de stijging nog even op zich laat wachten.

Ja dat denk ik ook. Lekker rustig laten staan.

1 like

Dank voor de reacties. Ik denk dat ik het toch nog even aan kijk en ze laat staan. Heb er nog geen €30 in zitten dus als het 0 wordt, is het niet heel erg.

En vind het toch leuker om te kijken of het bv 100 kan worden dan nu uit cashen.

@vanjie met 100.000 als target/doel, mag ik vragen waarop dat gebaseerd is? En op wat voor termijn? Zou heel tof zijn maar ook zo’n enorme stijging!

Ik heb veel van die DD topics op de AMC subreddit gelezen daar wordt het goed uitgelegd! Ik zelf snap het en geloof het ook niet 100% maar zou mezelf ook voor de kop slaan als met $100 verkoop en dat het dan stijgt.:grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Nou ik zit weer de ticker in de gaten te houden hoor. GME heeft vanochtend laten weten dat ze klaar zijn met die 5M shares verkopen, dat verklaart dan (officieel) de dip.

1 like

:cry: same. Ik was er net een beetje er vanaf

Leuk artikel dit! Over hoe alles werkt enzo.

1 like

Wel leuk dat er meer wordt gedeeld dan gme/amc haha. Ik twijfel zelf over europcar. Kan nog wel weer stijgen als corona voorbij is, zijn nu ook nog erg goedkoop

Die stonden gisteren in onze top 10 van meest verhandelde aandelen.

1 like

Ik heb zelf vooral geïnvesteerd in etf en bonds bij vanguard, weer even niet hoe dat heet in het Nederlands. En heb verder “speelgeld” voor aandelen met de trading212 app. Ik heb groene energie,hydrogen, heb laatst Airbnb en easyJet gekocht en probeer vaak nieuwe IPOs te kopen. Zo had ik veel verdiend met Trustpilot en Oatly toen ze nieuw op de markt kwamen, die had ik op de dag zelf gekocht. Met andere IPOs die ik op de dag of dag erna kocht minder succes, bijv coinbase is hartstikke laag nu.

Voor beleggers via deGiro. Blijkbaar is pfof dankzij de overname nu ook in Nederland mogelijk. Payment for order flow is bedacht door niemand anders dan Bernie Madoff…. :pensive:

Vandaag in een nieuwsbrief geven ze aan dit niet te doen en dat de info in de media onjuist is. Bizar dan, dat het inderdaad overal zo klakkeloos overgenomen wordt (of een gevalletje proefballonnetje van degiro?)

Hoe gaan de amc aandelen? :partying_face: Ben zo benieuwd waar het eindigt.

Oei pre market voor AMC ziet er niet goed uit. Denken jullie dat het over is?

Ik weet het niet… zo spannend. Ben in overweging ze te verkopen.

Ja, ik ook. Maar het is ook wel opvallend dat alles behoorlijk in het rood staat.

Ze gaan alweer omhoog gelukkig