Beleggen/investeren/sparen

Nee niet dat ik weet. Ben bang dat ze hun piek hebben gehad en meer gaan dalen

4 likes

Beleggen gaat fout!!1! :joy:
Haha ik lach wel maar van binnen is het huilen

1 like

Haha het houdt ook maar aan he :neutral_face:

Alleen mn apple stocks gaan goed op dit moment haha. Gme en amc erg saai op dit moment. Twijfel eraan ze maar te verkopen, want houdt ze echt te weinig in de gaten nu eigenlijk…

Ja saai inderdaad, maar wedden dat MOASS begint zodra ik heb verkocht :joy: dus ik hou ze mooi aan. Wel fijn op zich dat ik niet meer de hele dag naar de koers hoef te staren haha

1 like

Iemand al bekend met duurzaam beleggen via Rooted? Het is erg nieuw en staat in de kinderschoenen maar kan het altijd vragen, haha. Het is vooral voor mensen die voor de lange termijn willen beleggen. Hun website https://www.becomerooted.nl/hoe-het-werkt/
Ik vind het een mooi initiatief en ben er vrij zeker van dat ik er in ga investeren. Wel nog even alles goed nalezen.

1 like

Vraagje, ik wil ook beginnen met beleggen, heel saai in etfs. Moet ik rekening houden met wisselkoersen bij aankopen of verkopen? Of is dit zo’n kleine kost dat dit niet van belang is? Wil de Vanguard all world aanschaffen.

Kan je die niet gewoon in euro’s kopen? heb ik wel zo gekocht ooit.

2 likes

@tessel @Molotov bedankt voor jullie antwoorden! Heb inderdaad gevonden dat ik ze gewoon in euros kan kopen, top!

1 like

Zijn er nog mensen met GME aandelen? Hij is vandaag van 165 naar 225 gegaan, 215 nu. Ben benieuwd waar dit heen gaat…

2 likes

Ja, ik! Heel benieuwd inderdaad!

1 like

Ik heb geen GME maar wel AMC en die plust ook lekker vandaag!

1 like

Het zou leuk zijn als er weer wat gebeurt haha. Hou wel een slag om de arm dit keer. M’n vriend neemt me regelmatig in de zeik, de moass is toch allang begonnen? :stuck_out_tongue_closed_eyes: :joy:

Haha, ja wij hebben ook afgesproken dat we ons niet meer gek laten maken. We zullen zien :joy:

Ik moet bij GME steeds aan deze meid denken die maximaal leent om te beleggen (nu 70k schuld heeft bij DUO ofzo) en eerst met de helft van haar portfolio in Galapagos zat. Dat heeft ze met verlies verkocht. Nu zit ze vol in de GME en ze blogt er gezellig over :sob:

Ongelooflijk dat je niet alleen je DUO lening hiervoor gebruikt, maar dat je dan ook nog inzet op zulke hoog volatiele aandelen… volgens mij had ze als ze gewoon veilig en verantwoord zou hebben geïnvesteerd echt een prima rendement hebben behaald… maar ook dan is het natuurlijk super dom om dat met geleend geld te doen…

3 likes

Haha is Emma de vrouwelijke Jeroen?

Ja inmiddels zal ze wat gespreider zitten maar tt van haar porterenee feature was het 50/50 ETFs/Galapagos. Ze had heel veel opgezocht over Galapagos en er echt vertrouwen in!!! :joy:

Hahah jezus wat een figuur. 300 verschillende brokers, -0,05€ vrije ruimte (stort die 5 cent even joh), allemaal met geleend geld en letterlijk geld gestoken in elke coin die ze beschikbaar hebben bij bitvavo. Die meid lijkt wel niet wijs :joy:

2 likes

Tja het zal op de lange termijn wel goed komen. Maar je beperkt jezelf zo in je mogelijkheden als je zo’n studieschuld hebt. Je bent al snel 150-200 euro per maand kwijt aan die lening en die aandelen kunnen ook laag staan. Dan zal het over 30 jaar wel goedkomen maar heb liever nu cash en mogelijkheden.

Hahaha mijn blog over het afgelopen jaar.
januari: 200 euro ingelegd in Meesman aandelen wereldwijd
februari: 200 euro ingelegd in Meesman aandelen wereldwijd
maart: 200 euro ingelegd in Meesman aandelen wereldwijd

augustus: 200 euro ingelegd in Meesman aandelen wereldwijd

5 likes