Beleggen/investeren

Ik denk dat er 3 verschillende dingen zijn met GME, dat is de hype die “opeens” groter werd dan reddit en mensen die een GME stock kopen en echt niet beseffen wat ze deden. Aka de denkfout om snel rijk te worden.

Daarnaast zijn er de hedgefunders en robin hood met hun bizarre restricties, mensen die feitelijk de wet overtreden.

Maar mensen als DFV en Elon Musk die natuurlijk net zo hard wsb’ers aan het gebruiken waren. Deze mensen zijn natuurlijk de lachende derde want vroeg/goedkoop ingestapt en verkocht before shit hit. Vind daar zelf wel een schimmig element in zitten denk ik?

3 likes

Wat je als laatste beschrijft is volgens mij is een pump and dump. Dat mag niet en daarom wordt er ook opgeroepen om als groep juist niet, bepaalde aandelen te hypen en vervolgens de posities te sluiten zodra je denkt dat de top bereiken is. (We just like the stock)

Alleen is het nu lastig om te bepalen wat een pump and dump is. Helemaal op de manier waarop meme stocks zich door de markt bewegen. Hier moet nog veel meer over vergaderd worden door congress haha.

Wat wel mag is onderweg een deel van je winst laten uitkeren. Dat heeft DFV gedaan en zou eigenlijk elke belegger moeten doen. Volgens mij heeft hij zichzelf iets van 11 miljoen laten uitkeren? Van dat bedrag heeft hij ook weer nieuwe opties bijgekocht. Zo kun je met je winst het spel door blijven spelen.

3 likes

Ja eigenlijk verwoord jij nu fatsoenlijk wat ik wilde zeggen mbt pump and dump.

De grenzen zijn natuurlijk vaag, maar achteraf gezien denk ik (maar puur mijn eigen mening) dat dat wel deels een motief is. En niet alleen maar of voor iedereen de hedgefunders te fucken.

1 like

Er komt een moment dat het allemaal goed komt! Dan zijn er weer lange stukken met winst.

Tot dat dat gebeuren met Robin Hood had ik super veel winst op al m’n aandelen. Dat is nu allemaal weg :cry: alleen je hebt nog niks verkocht, dus het is niet echt verlies haha. Toch snap ik hoe je je voelt.

Hele markt in het rood. GME 9.5% in de plus :rofl:

2 likes

Houden jullie je ook met crypto bezig? Ik twijfel een beetje of het in dit topic past, maar ben er sinds vorige maand mee bezig en heb al €700 winst op m’n bankrekening gestort. Vandaag weer €120 gepakt op Enjin terwijl ik die eergisteren had gekocht. Af en toe ben ik echt een beetje perplex van hoe snel het gaat. Als er animo voor is wil ik ook wel een apart topic starten anders.

1 like

Volgens mij is daar al een apart topic voor! Ik wil dit weekend ook weer ergens in gaan investeren dus ben wel benieuwd waar jij in geïnvesteerd hebt! Ga even zoeken…

Edit gevonden: Crypto

Wel op sterven na de dood dus tijd dat daar wat leven in komt :rofl:

1 like

Wow nice! Welk platform gebruik je?
Ik had veel winst op cardano maar iets te lang gewacht met verkoop.

Bitvavo! Ik heb net en langere post in het crypto topic geplaatst. Ik denk dat Cardano nog wel terug gaat komen, dus zou het lekker laten staan nu.

2 likes

Oke. Hoe staan zoveel dingen in de min (tesla crasht) maar gamestonk op 144? :thinking:

3 likes

Haha hele goede vraag :joy: volgens mij was er iets met bonds. Denk jij dat er nog iets gaat gebeuren met GME/AMC?

1 like

Nope, hier ook alles in het rood! :sob:

Afgelopen vrijdagavond heeft de DTCC een nieuwe maatregel ingevoerd die GME/AMC en andere aandelen die zwaar geshort zijn, deze week al gaat helpen.

Door deze maatregelen kan de DTCC de brokers dwingen om binnen 48 uur hun short posities te dekken in plaats van de 21 dagen.

Die 21 dagen kunnen ook nog telkens verlengd worden, waardoor het makkelijker is om short te gaan op aandelen die er eigenlijk niet zijn.

Dit is enorm en voor mij persoonlijk de bevestiging dat de komende weken bizar gaan worden. :rocket:#confirmation bias.

8 likes

omg heerlijk nieuws! premarket al 150. en ja ik geloof/hoop dat er nog iets zal gebeuren met gme hahah

1 like

Jaaaa! Dit is de trigger die nodig is om dit ding te laten ontploffen. Het kan nog weken gaan duren, maar het wordt nu echt onmogelijk voor de shorts om hier mee weg te komen.

1 like

Ik wilde net hetzelfde komen posten. Ik heb er helemaal de kriebels van, haha.
Ben zo benieuwd hoe het uitpakt.

2 likes

Pro tip! Niet bijkopen als je twijfelt of vanwege FOMO, want dit kan nog steeds mis gaan en dan is alles weg. Dit is gokken.

Maar ik heb net nog een order geplaatst. Het algemene sentiment is enorm veranderd en er zijn een aantal nieuwsberichten die nog uit moeten komen. Alleen het bericht van de DTCC gaf voor mij de doorslag. Ben benieuwd of het uitgevoerd gaat worden.

7 likes

Hahaha ik ben een hele slechte raadgever. Dankzij mij zijn we een keer 2 uur in rondjes door dezelfde wijk in Berlijn gelopen. Terwijl ik duidelijk aangaf dat ik geen kaart kan lezen.

Anyway, over takeaway. Ik las net dat ze in elk geval in Q2 geen winst hebben gemaakt. Dus het klopt dat ze dat eigenlijk wel zouden moeten doen, omdat iedereen nu bestelt. Alleen hebben ze veel geld geleend om te kunnen groeien. Dus daar gaat alles heen denk ik.

Edit: Order is uitgevoerd!

2 likes

Hahah ik moet echt lachen om dit bericht :joy:
Ik heb er net ook nog een gefomokocht :joy:

2 likes

ja zo leuk! Ik heb ook kriebels (en alle stocks gaan goed, dus sowieso fijn zoveel groen). Ik ben nog steeds blij met mijn ene GME fomostonk :wink: Maar ik houd het braaf bij een (ik heb nog niet zo veel gerollecoasterd met een stock: shit had ik maar gekocht -> shiiit had ik maar nooit gekocht -> shiit had ik meer meer gekocht ik koop wel/niet/wel/niet/ bij ->en weer terug bij af :rofl:

6 likes

Hahah dit echt precies :joy:
Wel een goede afleiding van dit klote coronajaar, dus als alles misgaat hebben we toch nog gelachen

3 likes