Beleggen/investeren

Ja tuurlijk, ik zal laten weten hoe het loopt

2 likes

Oke eerste indruk: chill. Ik heb een automatische incasso aangemaakt die ervoor zorgt dat er op een bepaalde datum geld naar semmie gaat. Verder doen zij echt alles.

1 like

Klinkt goed! Misschien wel wat voor mij als ik wat meer geld heb (ben nu nog een zeer arme student haha). Ik ga me er eens een beetje over inlezen. Thanks voor de update! :blush:

Ik ben ook sneue student maar dit helpt me juist, want ik kan dit geld niet ff terugboeken naar mn lopende rekening als ik weinig geld heb

Maar wat als je geld nodig hebt? Of heb je daar een apart potje voor? Ik twijfel nog, ben een arme student die net afgestudeerd is.

Ik probeer 200 pm te sparen waarvan 50 op semmie!

Heeft iemand ervaring met Kendu?

Heb je uiteindelijk overstap naar Flatex gemaakt? Ik heb Flatex, maar doe er tot nu toe weinig mee (behalve wat gedaan met de gekregen 100euro).
Ik vind de app alleen niet fijn en heb daarom net ivm de transactiekosten actie, en omdat mijn vriend ook DeGiro heeft, een rekening daar geopend.

Wil juist denk il andersom de overstap maken. (Al had ik net mn geld naar Flatex overgemaakt, haha)

Volgens blondjesbeleggenbeter ben je bij Flatex trouwens niet beter af. Daar werken ze met commissie iedere keer als je iets koopt. (In Nederland mag dit niet meer). Producten zullen dus zo duur mogelijk verkocht worden, zodat ze een zo hoog mogelijke commissie ontvangen…

Ik probeer het een beetje te begrijpen allemaal. Thnx voor de tip van het boek van blondjes beleggen beter, wie het ook noemde.

Wil nu toch eens wat (meer) gaan kopen, gezien alles nu ver zakt afgelopen dagen ivm Corona virus. Mooi moment om te starten?

1 like

Ik denk ik! Graag gedaan haha, vond het ook echt een leuk boek. Ik zat er ook te denken dat nu juist wel een goed moment is om te starten nu alles zo gekelderd is. Alleen niet starten met goud nu, want dat is mega gestegen

1 like

Handelsdagen zijn inderdaad beursopeningsdagen, verschilt van beurs en per land. Bijvoorbeeld Amerika heeft als beurssluitingsdag Martin Luther King day en is dan gesloten maar de Europese beurzen zijn gewoon open.
Verder zou ik hier niet te veel naar kijken want denk niet dat je bij de giro pre market orders kan doen.

Heb je een aandeel op het oog?

Iedereen is nu massaal aan het verkopen, echt zot als we de cijfers bij ons zien.

1 like

Nee zal je in de actievoorwaarden moeten lezen of hen een berichtje sturen. Logisch zou zijn vanaf de opening van je rekening en daar dan 100 beursopeningsdagen bij tellen.

1 like

Er zal een shift zijn hoor maar bij onze best verkochte aandelen zien we dat het 80% verkopen zijn en 20 aankopen.

Ik heb vandaag ook een rekening geopend bij DeGIRO. Ben me nu aan het inlezen over waar ik in zou willen beleggen. Zit nu te denken aan een aantal ETF’s, waarbij ik let op de verdeling van sectoren en gebieden (dus een goede verspreiding van Azië, EU en VS) en ik denk dat ik nog in obligaties wil investeren voor de zekerheid (misschien via een fonds). Lijkt me ook leuk om aandelen te kopen van wat specifieke bedrijven en die dan goed te volgen, maar daar moet ik me echt nog even in verdiepen. Iemand nog tips waar ik nog meer aan moet denken nu ik begin?

Ik ben met semmie aan het beleggen maar dat gaat alleen maar negatief nu. Ben er niet bang voor hoor, komt wel weer goed denk ik

Ooh top, dan heb ik al meer vertrouwen haha. En haha neee de titel klinkt stom maar het is echt een goed boek! Je kunt ook even op haar blog kijken (zelfde naam) of je haar blogs iets vindt. Maar het is bedoeld als geuzennaam omdat mensen haar vaak onderschatten als blonde vrouw in de financiële wereld.

1 like

Ik ben de blog van “financieelonafhankelijk” aan het lezen over DeGiro e.d.!

1 like

Ik wilde al een tijdje een flink bedrag bijleggen dus gister heb ik de helft van dat bedrag bijgelegd. Maar wauw, de beurs gaat echt steeds verder onderuit! Ga in maart de rest inleggen. Oja ik weet dat het timen van de market geen zin heeft, maar goed.

1 like

Ik zit al een aantal jaar te denken dat ik moet gaan beleggen omdat ik op mijn spaarrekening niks verdien maar ik blijf het spannend vinden :sweat_smile: Denk wel dat ik in maart toch echt ga beginnen met een rekening bij de Giro. Moet wel nog even besluiten hoeveel ik in 1x ga inleggen en me sowieso nog goed inlezen. Merk wel dat er echt heel veel info is. Net heb ik 1 website doorgelezen en die manier van beleggen klonk heel goed en niet tijdrovend maar toch nog maar eens meer meningen verzamelen over dit onderwerp voordat ik het maar klakkeloos overneem

1 like