Beleggen/investeren

Jenny from the blog heeft er gisteren een blog over geschreven!

Ik ben ook aangemeld voor Lendahand, maar momenteel zijn/komen er geen projecten online. En mijn profiel moet nog even worden goedgekeurd.

Ik dacht dat een soortgelijk platform was voor kunst maar ik kan het niet vinden. Ik dacht voor de kunst maar dat is een donatie en geen belegging.

Ik heb me net aangemeld bij Semmie. Heb een neutraal portfolio gekregen. Ben benieuwd!

1 like

Leuk dit topic! Ik heb vorige week het boek ‘blondjes beleggen beter’ gekocht en nu al bijna uit. Zij legt het supergoed uit vind ik! Staan ook bijlagen in dat je je fijnanciële doelen kunt opstellen, een belegplan kunt maken etc. Ze heeft ook een blog trouwens: https://www.blondjesbeleggenbeter.nl/

2 likes

Oh goede tip! Ik ben nu de blogs aan het lezen van financieel onafhankelijk m.b.t. beleggen en wil bij DeGiro een rekening openen

1 like

Mijn account bij LAH is goedgekeurd (duurt 1-2 dgn). Vanmiddag komen er nieuwe projecten online.

1 like

Mijn semmie is goedgekeurd! Ik ga beginnen met elke maand 50 euro. Semmie heeft ook een betaalverzoek ding, dan kan je het geld gelijk naar semmie laten storten. Ben benieuwd!

1 like

Zijn er meer meiden die ik crypto zitten? Ik spaar al sinds begin 2017 telkens een bedrag per maand. Natuurlijk ging dat hele wereldje tot Feb2018 als een malle, daarna niet meer. Toch vond ik het altijd wel leuk om te volgen dus ben ook nooit gestopt met geld erin steken. Nu lijkt de markt weer aan te trekken! Maar het blijft natuurlijk schaatsen op dun ijs.

1 like

Moedig! Ik heb er zelf niks mee en ik volg het ook niet al vind ik het ergens ook wel weer interessant. Toch niet de motivatie om erin te duiken.

Semmie en Lendahand zijn het ook niet helemaal voor me, merk ik.

1 like

Paar jaar geleden heb ik ethereum gekocht voor 80 euro/ether, heb het zien stijgen tot 1100 euro/ether en vervolgens weer zien inklappen haha. Ik heb nu de helft van mijn crypto-investeringen in ether en de andere helft in grin.

1 like

Ja ik snap je wel met dat gratis geld. Ik ben nu anderhalf jaar bezig en heb inmiddels 17% winst (als ik nu zou verkopen). Ik wacht echt totdat het weer wat gaat zakken want dit is echt gekkenhuis?

Het gekste vind ik eigenlijk dat, hoe meer geld je hebt, hoe makkelijker je meer geld kan maken. Tja classic kapitalisme, maar mijn linkse hart vind het toch vreemd (en ondertussen lekker meedoen he).

Denken jullie dat er in 2020 een crisis aankomt? Of dat de beurs weer wat gaat zakken? Het zou mij niets verbazen want alles staat zo hoog! Ik hoor dat veel bedrijven hun eigen aandelen weer terugkopen om de prijs per aandeel zo te verhogen. Of dat CEO’s worden beloond door de hoogte van de aandelen, dus zo artificieel de prijs opdrijven. Ja dat is natuurlijk een bubbel dan. Maar goed, mijn economisch inzicht is ook weer niet zo goed. Wat denken jullie?

1 like

Bedrijven kopen hun eigen aandelen op om verschillende reden en één daarvan is om het aantal aandeelhouders die je beloont met een dividend te verlagen. Daar heeft de prijs van een aandeel heel weinig mee te maken. Het beschikbaar volume op een aandeel zal wel sterk de prijs van een aandeel beïnvloeden. Je zal de prijs wel kunnen beinvloeden als je van een aandeel dat 10.000 stuks heeft er bvb 8.000 opkoopt. Maar daar zal de beurswaakhond in moeten tussenkomen of boetes geven voor marktmanipulatie.
Je hebt ook bedrijven die ervoor kiezen om hun aandeel te splitsen zoals B.arco gaat doen en W.DP een paar maanden geleden heeft gedaan. Dat maakt het aandeel goedkoper en is een goede koopopportuniteit.
CEO’s worden niet beloond door de hoogte van het aandeel maar op de behaalde bedrijfsresultaten. Elk loonsverhoging, na goede resultaten, moet eerst door raad van bestuur goedgekeurd worden en voorgelegd aan de aandeelhouders met stemrecht.

Wat de crash betreft, ik denk dat ze nu al 3 jaar spreken over “het einde van de wereld” en elk jaar gebeurt het tegenovergestelde. Ik zou mij hier nog geen zorgen over maken.

3 likes

Thanks voor je uitleg! Jij zit duidelijk veel beter in de materie!

Ik heb voor mijn beleggingen een buy en hold strategie, dus maak me niet teveel zorgen over een eventuele recessie gelukkig.

1 like

Wat is je ervaring met semmie? Bij mij gaat er overmorgen 50 euro heen…

Geen, want ik ben er dus niet begonnen :yum:

1 like

Hahaha maar hoe weet je dan of het iets voor je is

Ik heb erover gelezen (m.n. Lendahand) en toen geconcludeerd dat het waarschijnlijk toch niet aan mij is besteed. :upside_down_face:

1 like

Ah oke! Ik ben benieuwd, voor mij klonk het heel goed, we gaan het zien

Ik heb een Binck Forward-rekening geopend en ik log eigenlijk veel te vaak in, ik verwacht nog steeds dat ze me binnenkort een mailtje sturen ‘als je het zo in de gaten gaat zitten houden moet je geen offensief profiel hebben’ :stuck_out_tongue:

5 likes

Wil je misschien in dit topic laten weten hoe Semmie bevalt? Ik ben er ook wel nieuwsgierig naar!

1 like