Beleggen/investeren

Volgens mij is hij ook super onhandig. Uiteindelijk maar mee opgehouden haha.

https://youtu.be/P5yWJs_kflA Deze is nog wel leuk haha.

Ja, ik vind het prettiger dat er elke maand gewoon afgeschreven/ingelegd word. Ik laat me veel te veel leiden door huidige koersen en ga dan mijn strategie aanpassen. En je kan de koersen niet de hele tijd checken, ik een gegeven moment bleef ik maar inloggen bij degiro. En het is wapenhandel etc vrij!

1 like

@anon50301661 thanks voor de tip. Ik stam nog uit de ellegirl forum dagen en ben sinds vandaag weer terug. Voel me bejaard dat ik deze dingen niet meer gelijk snap :slightly_smiling_face:

2 likes

Ik heb een dexcom, die geeft wel goeie alarms.


Heeft iemand vandaag gamestop bijgekocht? Ik ben tempted…

Er zit weer wat beweging in! Gigantisch volume ook. Bijna 70 miljoen aandelen gekocht.

2 likes

Haha ehm, persoonlijk zou ik niet meer instappen maar ik heb maandag nog wel bijgekocht om m’n gak te middelen. Koers stijgt nu wel weer trouwens, dus wel weer erg interessant wat er gebeurd!

3 likes

Er is vandaag meer gehandeld dan er totaal aan aandelen zijn :joy:

1 like

Wow shady shit! Wanneer gaan jullie verkopen?

Ik verkoop er twee op 500 haha. De rest laat ik staan. Wow nu stijgt het hard! 173 al. Edit: 181! Het gaat nu echt hard.

Jammer dat AMC niet meegaat

1 like

Jawel toch? AMC staat nu op 12 % winst evenals GME op dit moment.
Edit: 10 sec later daalt GME alweer naar 10% vandaag haha

Ik heb een paar keer op Reddit gelezen dat ze weer net voor de sluiting een hoop actie verwachten ? Iets voor tienen dus. Weet (of snap :joy:) even niet meer wat de reden precies was. Iets met de hedge funds

1 like

Oh ja, je hebt gelijk! Ik keek naar een oud tabblad, was niet realtime.

Aan het begin en bij de sluit van de markt vindt meestal de meeste actie plaats! Tenzij het GME is haha.

1 like

Hahha nee (nog) niet :joy:, alleen als er echt een goede dip komt dan misschien nog. De vorige keer had ik op 290$ gekocht vanwege fomo, dus moet her eigenlijk niet doen vooral omdat mijn gak net lekker wat lager was geworden haha.

@Monito Ik weet nog niet wat ik ga doen met verkopen, wil ze eigenlijk zo lang mogelijk houden. Misschien eentje verkopen ergens tussen de 600 en 1000 ofzo zodat ik niet in de val van panic sell hoef te vallen :woman_shrugging:

Nee absoluut niet. Dit zijn hedgefunds die aandelen en opties moeten dekken.

Er zijn contracten afgesloten die morgen verlopen en dus gekocht moeten worden. Alleen dat moet dan van de open markt.

Dat zijn alleen de opties nog maar. Dat is nu ook waar het wordt uitgevochten. Er wordt vandaag alleen al voor 87 miljoen aandelen verhandeld. Dat kunnen de retail traders niet alleen.

1 like

Ik lees hier allerlei bedragen, maar voor mij voelt het nu dat we geluk hebben als we boven de 200 dollar gaan pieken (maar dat is natuurlijk maar een gevoel). Waarom denken jullie dat de prijs weleens een stuk hoger kan gaan worden?

Edit: oeps…deze was niet specifiek voor jou @Sensatie haha

1 like

Ik heb er veel over gelezen (maarja kan ook gewoon confirmation bias zijn) en er zijn gewoon teveel rare dingen gebeurd met dit aandeel. Het blokkeren van de koopoptie bijvoorbeeld, veel nieuwsberichten die elkaar tegenspreken. Er zijn volgens mij gewoon shady dingen gaande, dus daarom denk ik dat het wellicht wel hoger gaat worden. Maar belangrijker, onder die prijs wil ik gewoon simpelweg niet verkopen :joy: dan wordt het een lange termijn investering en misschien zie ik ooit dan nog wel wat winst en zo niet dan is het jammer maar helaas. En het bedrag wat ik noemde was voor 1 aandeel om een beetje van het risico weg te nemen, maar ik wil gewoon zolang mogelijk vasthouden en het de hedgefunds met hun manipulatie niet makkelijker maken :stuck_out_tongue_winking_eye:

Edit: dat van mij is eigenlijk dus ook maar gebaseerd op gevoel haha

3 likes

Haha ik zit ook op jouw lijn! Ik denk dat er zeker veel shady shit gaande is, maar ik denk ook dat het te moeilijk wordt om de hedge funds te verslaan, hoe graag ik dat ook wil. Het is voor mij ook de reden geweest om in te stappen, maar ben me er wel van bewust geworden dat ik dat niet dagelijks met m’n centen wil doen :see_no_evil: Ik weet zelf nog niet precies wanneer ik eruit wil stappen, maar ik heb er niet per se vertrouwen in dat we richting de 500 of hoger gaan (maar ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk heb)

1 like

Het gaat alleen maar verder naar beneden :joy: