Beleggen/investeren

Ja dit zag ik laatst ook, alsof hij ineens de nabeurs weergeeft, terwijl hij normaal gewoon stopte als de beurs gesloten is

Dit is mij inderdaad ook opgevallen! Eerst dacht ik dat het de valutakoersen waren, maar soms is de ene in de min en de ander in de plus. Nu viel me laatst op dat de aandelen waar bt (real time via bats us) bijstaat ook de nabeurs tonen! Misschien dat dat het is? Tegen de tijd van de opening van de beurs springen bij mij te prijzen terug naar de slotkoers van de ‘gewone’ beurs.

Ik was al langer aan het nadenken over beleggen en bedacht me toen ik dit topic aan het doorlezen was dat in nog een beetje ETH in een wallet had staan. Was nog van 2017 dus stond zelfs in een onveilige wallet :sweat_smile:
Moest weer even helemaal uitzoeken hoe het ook alweer werkte maar overgemaakt naar mijn nieuwe wallet en maar meteen verkocht gezien de koers :upside_down_face: Dus was leuk begin van het weekend, ‘onverwacht’ €500 cashen 🥲 (€60 gekocht destijds)

12 likes

Dit stuk vond zo raar haha. Als het uitkomt, goed bedacht! Alleen er reageren ook een boel mensen op van wtf, zo werkt het niet helemaal.

Het idee van een vaste datum komt op mij ook over alsof het einde van de wereld wordt voorspeld. Het is wel zo dat de shorters zich steeds verder in de nesten werken. Vorige week zijn ze daardoor al miljoenen verloren.

Wat denken jullie?

@Airy-fairy gefeliciteerd haha.

4 likes

Bruce kan de dingen die nu spelen op een hele simpele manier uitleggen. Hij was vroeger een broker. Is toen vroeg met pensioen gegaan en was vaak op cruise vakanties. Daar maakte hij ook YouTube video’s over. Nu steamt hij iedere dag over GME, terwijl hij zelf geen aandelen heeft.

Het gaat vooral over de shananigans bij de opties. Niet eens over de aandelenmarkt.

Wanneer je gekocht? :smile:

3 likes

Haha er is nooit echt een goed moment om in te stappen. Welcome to the ride in elk geval haha!

Het fijne is wel dat je nu heel veel kennis kan doen. Plus adrenaline. Het is nooit echt saai :yum:

2 likes

Haha heel herkenbaar hoor. Fijn dat alles nu beter gaat haha.

Voor mensen die GME volgen. Dit is zo’n handig en knap gemaakt Dashboard. Super handig om zo’n overzicht te hebben. http://gme.crazyawesomecompany.com/

1 like

Hoe gaat het bij iedereen? Veel groen deze week :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Bij mij staat alles in het rood :joy:

Bij mij 50/50 ongeveer haha :joy:
Hoe gaat het met de mensen met gme? Hij lijkt niet meer zo snel terug te gaan naar onder de 100

Bij mij ook :sweat_smile:

:rofl: haha ja dat kan natuurlijk ook nog haha. @Sensatie GME gaat echt prima haha. Iedere dag een stijging van 7 a 8 procent. Waarschijnlijk gaan er nog wel wat dips komen! Dat maakt nu niks meer uit haha.

4 likes

Ik ben zelf ook maar net ingestapt. Al was ik me al
Langere tijd ah inlezen en ook omdat mn vriend al lang aandelen, heb ik mij zeker laten meeslepen door wsb en fomo (waar ik geniet van mijn ene gme stock zijn mn amc een doorn in mn oog :joy:), maar heb ook echt heel bewust andere aandelen gekozen.

Het verschil is dat ik 1 gme heb en niet al mn geld erin heb gestoken. Miss keek ik er altijd met meer afstand naar, maar ik heb de reddit actie altijd als meer symbolisch dan per se een cashmoment. Ik snap wel dat hij stress had, maar tegelijkertijd snap ik niet dat je meteen zo groot inzet. Aandelen zijn eenmaal een investering -> ook van jezelf qua tijd en kennis opdoen. Het is 9 vd 10x geen quick fix :woman_shrugging:

2 likes

Ik denk dat er 3 verschillende dingen zijn met GME, dat is de hype die “opeens” groter werd dan reddit en mensen die een GME stock kopen en echt niet beseffen wat ze deden. Aka de denkfout om snel rijk te worden.

Daarnaast zijn er de hedgefunders en robin hood met hun bizarre restricties, mensen die feitelijk de wet overtreden.

Maar mensen als DFV en Elon Musk die natuurlijk net zo hard wsb’ers aan het gebruiken waren. Deze mensen zijn natuurlijk de lachende derde want vroeg/goedkoop ingestapt en verkocht before shit hit. Vind daar zelf wel een schimmig element in zitten denk ik?

3 likes

Wat je als laatste beschrijft is volgens mij is een pump and dump. Dat mag niet en daarom wordt er ook opgeroepen om als groep juist niet, bepaalde aandelen te hypen en vervolgens de posities te sluiten zodra je denkt dat de top bereiken is. (We just like the stock)

Alleen is het nu lastig om te bepalen wat een pump and dump is. Helemaal op de manier waarop meme stocks zich door de markt bewegen. Hier moet nog veel meer over vergaderd worden door congress haha.

Wat wel mag is onderweg een deel van je winst laten uitkeren. Dat heeft DFV gedaan en zou eigenlijk elke belegger moeten doen. Volgens mij heeft hij zichzelf iets van 11 miljoen laten uitkeren? Van dat bedrag heeft hij ook weer nieuwe opties bijgekocht. Zo kun je met je winst het spel door blijven spelen.

3 likes

Ja eigenlijk verwoord jij nu fatsoenlijk wat ik wilde zeggen mbt pump and dump.

De grenzen zijn natuurlijk vaag, maar achteraf gezien denk ik (maar puur mijn eigen mening) dat dat wel deels een motief is. En niet alleen maar of voor iedereen de hedgefunders te fucken.

1 like

Er komt een moment dat het allemaal goed komt! Dan zijn er weer lange stukken met winst.

Tot dat dat gebeuren met Robin Hood had ik super veel winst op al m’n aandelen. Dat is nu allemaal weg :cry: alleen je hebt nog niks verkocht, dus het is niet echt verlies haha. Toch snap ik hoe je je voelt.

Hele markt in het rood. GME 9.5% in de plus :rofl:

2 likes

Houden jullie je ook met crypto bezig? Ik twijfel een beetje of het in dit topic past, maar ben er sinds vorige maand mee bezig en heb al €700 winst op m’n bankrekening gestort. Vandaag weer €120 gepakt op Enjin terwijl ik die eergisteren had gekocht. Af en toe ben ik echt een beetje perplex van hoe snel het gaat. Als er animo voor is wil ik ook wel een apart topic starten anders.

1 like

Volgens mij is daar al een apart topic voor! Ik wil dit weekend ook weer ergens in gaan investeren dus ben wel benieuwd waar jij in geïnvesteerd hebt! Ga even zoeken…

Edit gevonden: Crypto

Wel op sterven na de dood dus tijd dat daar wat leven in komt :rofl:

1 like

Wow nice! Welk platform gebruik je?
Ik had veel winst op cardano maar iets te lang gewacht met verkoop.