België topic

Het water loopt mij nu al in de mond, bedankt allemaal!

2 likes

Ik woon in een gemeente en val zelfs wat uit de lucht door je vraag, koffiekoeken worden hier echt elke dag verkocht :grinning: moest je toch koffiekoeken in een supermarkt kopen, dan bij Delhaize, die hebben ook het beste supermarktbrood als je het mij vraagt :slight_smile:

1 like

Kennen jullie leuke Vlaamse foodie instagrammers? Met vooral reviews van producten en restaurants, niet zozeer eigen recepten en koken enzo. Een beetje zoals snackdetectives, snackspert en livingproof.

Niet @Marsepein maar ga vooral ter plaatse kijken. Is het groot genoeg (niet kleiner dan 12m²), kunnen de vensters open om te verluchten (je wil geen schimmelkot), is de huurprijs redelijk, hoe zit de regeling van de e/g/w, hoeveel maanden huurwaarborg, plaatsbeschrijving (als hij het niet deftig wil doen, dan beter geen dan een halve! Geen plaatsbeschrijving is in het voordeel vd student, een halve enkel in jouw nadeel) enzovoort.

Als je nog een kot zoekt voor dit academiejaar ben je wel erg laat vrees ik

1 like

Ik ga volgende week waarschijnlijk een dagje naar Antwerpen om een expo te bezoeken en daarna nog wat kuieren. Hebben jullie nog aanraders qua betaalbare eetplekjes (zowel lunch als avondeten)? En wat zijn leuke en betaalbare kring- en tweedehandswinkels (zowel kledij als andere spullen) die vrij centraal liggen?

Wat voor dingen eet je graag?
Er is een kringwinkel aan het begin van de Meir, in de Otto Veniusstraat die best leuk is.

1 like

Als je tweedehands designmerken zoekt, schijnt Rosier 41 een aanrader te zijn. De Kringwinkel is de gewone kringloop.

Mocht je van de ene naar de andere kant van de stad willen. Of gewoon verder willen gaan dan het historisch centrum, raad ik je aan een dagpas voor een velo te nemen of een elektrische step te pakken. Aangenaam om je mobiliteit te vergroten en daardoor bijvoorbeeld de kringwinkel in de Kroonstraat te kunnen bezoeken, of die in Circuit op het zuid.

Beste dames, Belgen, Vlamingen, maar vooral: Antwerpenaren ! Mijn vriend is een rasechte Gentenaar die ik wil overtuigen van de kwaliteiten van Antwerpen. Zodus boek ik een weekendje in november. Hij is een echte foodie dus vroeg ik me af: wat zijn nu écht de beste restaurants in de stad? Verborgen gastronomische pareltjes? Ik zie hierboven ook al wat meer betaalbare tips maar het mag :sparkles: LaVIsH :moneybag: zijn, hoor :grimacing:

Voor resto tips in Gent; hit me up! :wink:

Dat lukt niet met een Gentenaar, ken het probleem :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Het is bijna net als lopende pralinevulling

2 likes

Fiera in Antwerpen?:grin:

1 like

rip mijn abn :sob:

2 likes

Ja dat zeg je als je niet zeker bent over iets. " Je hebt precies een nieuwe broek aan."

2 likes

Haha ja @MENDOWN dit was ook mijn eerste reactie toen ik Gentenaar las :joy:

Maar Gent heeft Oak en Vrijmoed zou hij dan kunnen zeggen :smiley:

Het is alleen bij rasechte Gentenaars, die zijn met weinig al door de invasie van de west-Vlamingen en zijn super chauvinistisch.
Voor de rest zijn die oké hoor :joy:

Ik heb helaas het budget niet om uit ervaring te spreken, maar ik heb al goede dingen gehoord over Graanmarkt 13 en ´t Zilte.
Als jullie van foodsharing houden zijn Yust en Finch wel fijn (die vond ik zelf erg lekker). Overzee is een lekker Aziatisch restaurant, Murni voor Midden-Oosterse keuken. L’epicerie du cirque staat op mijn lijstje, is ook wat fancier.
En er zijn nog een heleboel kleine, gezellige adresjes die niet per se heel fancy maar wel leuk zijn (wel eerder ontbijt/lunch: bar vert, salt&mint, kolonel koffie, mampoko, beni falafel is de beste falafel, nives, fella, … ).

2 likes

Dankjewel dames ! :cupid:

Mijn aanraders zijn

• August (fancy interieur, verfijnd eten en mooie locatie)
  • veranda (veel vis)
  • Bùn (Vietnamees verfijnd)
  • l’épicerie du cirque (verfijnde keuken, leuke sfeer)
  • Lewis (trendy zaak, veeel goede reviews maar zelf nog niet geweest)
  • middle eats (midden oosterse keuken, foodsharing, leuke vibe met discosfeer)
2 likes