België topic

Ik zag dat er nog geen topic over België was, terwijl er wel al verschillende topics zijn over Nederlandse steden. Omdat er geloof ik minder Belgen op het forum zitten leek het me overzichtelijker om er een algemeen België topic van te maken.

Voor tips, leuke adresjes maar ik heb eigenlijk ook gelijk een vraag: ik ga naar België verhuizen en moet nu bv ook internet en TV regelen. Nu twijfelen wij om alleen internet te nemen. Welke providers raden jullie aan?

Wat leuk dat je naar België gaat verhuizen! :blush:

Ik heb zelf jarenlang Telenet gehad en ben hier eigenlijk altijd heel tevreden over geweest. Ik had wel gewoon een bundel, maar enkel internet zou ook zeker geen probleem moeten zijn. Heb even snel gekeken en vond deze link:

Dan kan je het in ieder geval vergelijken met andere providers want daar heb ik helaas geen ervaring mee!

2 likes

Wij hebben ook TV en internet, in een bundel van Telenet. Ook heel tevreden over! Maar we zijn zelf aan het twijfelen om TV op te zeggen, aangezien we alles via internet/chromecast kijken

Ja als ik kijk naar mijn huidige TV: daar ligt een laag stof op :sweat_smile: heb die denk ik al een jaar niet meer aan gehad. Kijk alles op m’n laptop. Maar als ik chromecast ofzo zou hebben zou ik de TV wel gebruiken, maar daarvoor heb je geen abonnement nodig. Vandaar dat we overwegen om alleen internet te nemen.

Thanks voor de tip @Diamonds, ga het even bekijken.

2 likes

Thuis hebben wij eerst jarenlang Telenet gehad, maar omwille van verschil in prijs overgestapt naar Proximus. Dit is al jaren geleden en ik mis Telenet nog steeds :stuck_out_tongue: We hadden daar nooit problemen mee. Maar met Proximus… vaak werkt iets niet en de klantenservice is heel kut, iedere medewerker vertelt je iets anders. Ik vind het internet van Proximus ook niet zo top.
Ik snap de keuze van mijn ouders wel want het verschilt ook echt tientallen euro’s, maar daar boet de kwaliteit wel op in.

2 likes

Wij zijn ook bij Telenet, ook al is het duurder dan Proximus. Het is ook de enige provider die HBO aanbiedt.

Verder heb ik wel een lijst met leuke restaurants in Brussel.
Naar waar ga je precies verhuizen en wanneer?

Hier ook Telenet! We waren vorig jaar overgestapt naar Orange maar hebben na een paar dagen de hele rotzooi teruggestuurd en afgezegd. Wat een slechte service en kwaliteit joh.

1 like

Ik verhuis naar Antwerpen, per juli! Maar Brussel tips zijn altijd welkom, we maken vaak uitstapjes naar andere steden.

7 likes

Jippie! Welkom! Weet je al waar je precies gaat wonen?
Ik zou ook Telenet aanraden, service, snelheid en aanbod zijn beter dan bij Proximus

1 like

Welkom in België! Zijn er eigenlijk nog meer Nl’se FFers die verhuisd zijn naar de zuiderburen? Ik ben benieuwd wat voor jullie de grootste (positieve) verschillen, ergernissen, etc. zijn :grimacing:

Wij hebben internet en tv via Proximus, en zijn daar tot nu toe heel tevreden over. De grootste ergernis is wel de GUI, maar oké, we kunnen Netflixen. Voorheen hadden we internet via Telenet maar we hadden regelmatig storing of we raakten snel aan onze limiet. Het zal wel een verschil zijn dat we de bundel gratis krijgen via het werk van mijn vriend :see_no_evil:

3 likes

Haha mocht je benieuwd zijn naar die verschillen, ik heb er samen met een vriendin (ook NL naar BE) een hele blog aan gewijd haha: https://www.gidsvoorhetzuiden.nl

@MrFahrenheit ja :smiley:

1 like

Ah fijn zo centraal! Misschien komen we elkaar wel eens tegen 's zaterdags op de markt :grinning:

2 likes

Ja ik kijk dus überhaupt al heel weinig tv en vraag me af of ik dan opeens wel Belgische zenders zou kijken (al vind ik dat jullie wel een beter aanbod hebben qua programma’s haha). En mijn vriend kijkt ook amper. Dus vandaar dat we eigenlijk alleen internet willen (en dan wel Netflix etc).

Als ik het zo hoor dus geen Proximus, maar wel Telenet? Zijn er ook nog alternatieven? M’n vriend is een krent (hij is wat dat betreft meer een Hollander dan ik) en vindt Telenet wel prijzig. Ik vind goed internet veel waard :stuck_out_tongue:

Hoera! Wat fijn dat je een leuk plekje in Antwerpen hebt gevonden :smiley:
Hier wel Proximus (internet wordt dan terugbetaald door mijn vriend zijn werk) en eigenlijk heel tevreden over. Nu betalen we dus nog maar 19 euro per maand (tv + internet) wat super chill is. We hebben ook nog maar 1 keer een storing gehad in 2 jaar tijd, dus ik heb niet te klagen.

1 like

Telecom is sowieso duurder in België dan in NL. Scarlet, orange zijn alternatieven maar weet niet hoe goed hun service is.
Ik kan straks eens kijken welke NL zenders we hebben.

2 likes

@daytona woont nu in Gent!

Je kan je op de bel me niet lijst zetten. Heb er sindsdien geen last meer van.

1 like

Love Brussel, wat zijn je restaurant tips? :yum:

Wij zijn bij Scarlet, we hebben zo’n trio pakket (tv, internet en vaste telefoon) want bijna zelfde prijs als enkel onbeperkt internet.
We gebruiken eigenlijk ook enkel internet… intussen al vijf jaar klant en twee keer verhuisd, is altijd allemaal goed gegaan eigenlijk ondanks de zogenaamde ‘slechte klantenservice’ waar ze voor bekend staan.

1 like

Scarlett is iets goedkoper. Ik denk alleen internet: 22 €.
Internet bij Telenet 27.8€.

Ik heb Telenet omdat Scarlett een soort van goedkopere zusje is van Proximus en hun upload en download lager waren dan die van Telenet.

1 like