Ik heb het een keer gevraagd aan de huisarts maar die keek me aan alsof ik gek was en zei iets over kinderfantasie ofzo. Ik heb het ook al jaren niet meer gehad nu ik erover nadenk.
Oh wat een nare reactie van de huisarts. Het is absoluut geen fantasie. Maar op de een of andere manier verwerken je hersenen het geluid blijkbaar tijdelijk anders. Ik heb het ook al jaren niet meer gehad, terwijl het als kind regelmatig gebeurde.
Géén idee maar ik heb dit ook wel eens als kind gehad. Maar inderdaad al jaren niet meer. Was het ook een beetje vergeten tot jij het benoemde.
Klinkt als mijn ervaring met ballonnetjes… Ik zou dat exact zo omschrijven. Heb het alleen zelf nooit ‘zonder’ meegemaakt.
Volgens mij wel eens wanneer ik een keer tegen het hyperventileren aan zat
Ik sta daar nu eigenlijk pas bij stil, dat je het als eng kan ervaren, omdat ik het vroeger zo vaak had dat het een soort normaal was geworden. En ik wist ook dat het altijd weer over ging. Ik weet dat ik het destijds vooral ongemakkelijk vond (praat ik wel normaal, horen anderen iets aan me?) en afleidend: ik kon niet volledig gefocust zijn op het gesprek of wat ik aan het doen was.
Het werd vanzelf minder, volgens mij heb ik het midden twintig voor het laatst gehad.
Ik snap de verbanden die sommigen van jullie leggen met paniek, hyperventilatie of heftige situaties wel. En dat is in zekere mate ook wel toepasbaar op mijn jeugd. Alleen gebeurde het ‘random’ en niet i.c.m. een heftige emotie. Echt op huis- tuin- en keukenmomenten in mijn herinnering. Maar misschien werd er op dat moment iets anders verwerkt? Gek om zo over na te denken, heb er nooit zo bij stil gestaan.
paniekaanvallen kunnen ook gewoon random zijn. Ik herken wat je schrijft als wat ik ervaar tijdens een paniek aanval. Gelukkig al lang niet meer gehad, maar die kwamen bij mij altijd op willekeurige momenten, soms zelfs als ik echt heel vrolijk was.
Thanks voor de info! Gelukkig dat jij er alweer even vanaf bent.
Er beginnen wel wat puzzelstukjes in elkaar te vallen. Ik heb later nog wel paniekaanvallen in een andere vorm gehad namelijk… Ik had dit er gewoon nooit onder geschaard, nooit bij stilgestaan ook. Dacht dat het gewoon even een soort neurologische hick-up was.
Ben ik de enige die van die zachte supermarkt bolletjes open ‘scheurt’. Ik ga toch geen moeite doen om die netjes met een mes door midden te snijden.
- Je bent de enige
- Geniaaaaal ik doe dit ook
0 stemmers
Deze vraag is naar aanleiding van een poll hoe schoon je huis is op een schaal van 1 tot 10. Mijn man vond dat ik een 9 moest geven, want ‘jij stoft zelfs de plinten en haalt alles van zijn plek als je stoft’.
Dus: ben ik de enige die de plinten stoft?
- Ja, je bent de enige
- Nee, dit doe ik ook
0 stemmers
En ben ik de enige die alles van zijn plek haalt om te stoffen (dus niet om de spullen heen stoft)?
- Ja, je bent de enige
- Nee, dit doe ik ook
0 stemmers
Plinten doe ik niet altijd maar wel eens in de zoveel tijd, anders krijg je toch ook stofnesten erop?
Hahahha dit heb ik heel vaak gedaan, vooral op vakantie/ergens anders ja. Ideaal!
Haha nee maar een schoon mondkapje heeft wel een keer die rol vervuld (werkte ook top)
Ik heb lage plinten op de grond, dus daar kan ik gewoon met de stofzuiger overheen!
Jaaaa altijd de plinten! Eerst met een Swiffer doek en daarna met de stofzuiger en opzetstuk.
Je bent niet de enige, maarrr ik doe het niet elke keer. 1 x per week ofzo (ik stofzuig dagelijks en stof 2 keer per week. 1 x oppervlakkig en 1 x wat uitgebreider.)(oké vooruit, 1 x per 3 weken uitgebreider )
Haha, dan mag mijn cijfer voor een schoon huis wel naar beneden, ik stof maar één keer per twee weken. Wel in een huis zonder kinderen of huisdieren.
Huh maar heb je dan nooit last van kruimels in de keuken? Na 1x koken/eten is de keukevloer al een ramp hier
Edit oh sorry ik dacht datje het over stofzuigen had
3 kinderen én een hond met langharige vacht haren o-ve-ral.
Nee, dat doe ik wel vaker!