Ben ik de enige die (Deel 1)

Nouja soms gaat er wel eens iets mis waar je als bedrijf van kunt leren zodat je het de volgende keer wel beter kunt doen. Bij horeca specifiek gebeurt het helaas ook nog vaak dat de gasten er op de avond zelf niets van zeggen en dan later wel een slechte review schrijven. Daar kun je als bedrijf dan helemaal niets meer mee, terwijl je op de avond zelf wellicht een passende oplossing had kunnen vinden.
Maar een webshop kan een product bijvoorbeeld ook beter verpakken als het tijdens het transport stuk is gegaan. Dan heeft het bedrijf veel meer aan een mail met dit bericht dan een slechte review.

Tuurlijk zijn er uitzonderingen waarin je wel direct een slechte review zou schrijven, maar over het algemeen denk ik dat een mailtje voor het bedrijf een stuk fijner is.

1 like

Haha ja ik ga wel van het positieve uit en denk vanuit mijn eigen ervaring dat een bedrijf wat doet met feedback, maar er zullen er inderdaad ook genoeg zijn die dat niet doen.
Ach, ik blijf lekker mailen omdat ik dat zelf ook fijner zou vinden. Ieder z’n ding.

2 likes

:face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting: ik eet geen melkproducten dus ik hoop echt dat ik niet zo ruik gadver

1 like

Tuurlijk wel, maar ik schrijf dus alleen een slechte review als ik er niet uit kom met het bedrijf/als er iets mis ging wat niet op te lossen was. Als ik eerst een verkeerde maat opgestuurd krijg, iets ontvang dat stuk is etc. is dat prima op te lossen en vind ik dat geen slechte review waard. Ik probeer ook zo veel mogelijk in de winkel te kopen zodat ik het product eerst kan zien, dat scheelt ook een hoop denk ik.

6 likes

Ja, maar als je samen aangifte doet (fiscaal partner bent) heb je weer heffingskorting. Is weer minder maar goed. Sowieso is het goed om er naar te kijken, want je moet je zorgtoeslag ook nog eens terugbetalen als je dat jaar bijv pas in oktober trouwt.

5 likes

Waarom zou je ervan balen? Je hebt dan genoeg geld. Fijn toch?

12 likes

O echt? Dan was het met iets anders waar er rekening mee hielden (of het was toen anders), maar hoe dan ook. Slimme dingen om uit te zoeken. Vind dat ook niet gierig eigenlijk. Mijn bruiloft was heel romantisch blablablabla, maar daarvoor hebben we echt wel even goed nagedacht hoe we alles financieel gingen inkleden.

3 likes

Ja want als je gaat trouwen dan krijg je er geld bij ten opzichte van de huidige situatie?

3 likes

Blijkbaar zit je samen in ieder geval boven de toeslagengrens, of dat genoeg is moet iedereen zelf bepalen maar volgens de overheid heb je dan dus genoeg om van rond te komen ja.

5 likes

Maar er wordt wel gekeken naar het jaarinkomen voor je zorgtoeslag, dus zou me niks verbazen als je idd toeslagpartner bent de maand na het trouwen, maar je dan op jaarbasis toch nog een te hoog inkomen hebt en moet terugbetalen. Zou dat wel echt goed uitzoeken/geld opzij zetten ervoor.

5 likes

:clap:

3 likes

Wat bedoel je?

5 likes

Je hebt wel een wederzijdse onderhoudsverplichting, dus als jouw echtgeno(o)t(e) een hoger inkomen heeft en jij komt tekort, kan je wel stellen dat je meer financiƫle middelen hebt ja

2 likes

Als je samen een kind krijgt en je partner heeft het kind erkend, ben je automatisch toeslagpartners. Dus niet alleen trouwen heeft financiƫle gevolgen.

3 likes

Goed dat ze de post laat staan! @anon4775214 verwijdert vaak als ze commentaar krijgt, ik vind dat heel irritant en ook wat laf. Dus de :clap:is een compliment.

4 likes

Moet dit erbij :sweat_smile: beetje backhanded compliment zo

24 likes

Nouja ik moest uitleggen waarom ik applaudiseerde.

zal ik het weghalen?

6 likes

Wij deden halverwege het jaar 2020 een geregistreerd partnerschap en ik kon alles terugbetalen van het jaar 2020 :sob:

2 likes

Klopt toen was er ook andere wetgeving. Vanaf 2021 is er nieuwe wetgeving waardoor het partnerschap een maand later ingaat.

2 likes

Oeh, welke is dat? :grimacing:

2 likes