Ben ik de enige die (Deel 1)

Nou ja, zo heette dat toen. Ze zijn ook ‘Nederlands’ opgegroeid. Ze zagen er Indonesisch uit, maar spraken Nederlands en hadden ook Nederlandse namen, werden anders behandeld dan Indonesiërs. Vandaar ook dat ik dacht dat sommige woorden zoals oelekan ook Nederlands waren.

4 likes

Ben ik de enige die vaak denkt “ik wou dat ik met mijn ogen dicht kon lezen”

• Nee dit denk ik ook vaak!
  • Ja je bent de enige, ik denk dat niet maar snap het wel
  • Ja je bent de enige, ik denk dat niet en snap het ook niet

0 stemmers

3 likes

Zijn luisterboeken dan niet iets voor je? Of denk je dit niet bij boeken maar bij andere dingen die je moet lezen, voor werk, of e-mails oid?

1 like

Als je in bed ligt en je ogen niet open kunt houden maar wel afleiding of iets boeiends wilt! (Of gewoon iets wat je eigen gedachten overstemt)
En luisterboek is niet hetzelfde vind ik :joy:

5 likes

Ik snap de opmerking maar een luisterboek vind ik toch een heel andere ervaring dan zelf lezen!

Inderdaad wat @Hippe_kikker zegt, en ik heb het ook vaak als ik migraine heb. Dan is je ogen openen/naar iets kijken gewoon pijnlijk maar zou ik wel graag lezen voor de afleiding.

3 likes

Zou het zelf logischer vinden om het anno 2022 niet langer aan te duiden met de koloniale naam maar denk dat je wil benadrukken dat het “Nederlands” Indië is? Ivm het woord dat je dacht dat NL was (wat ik wel goed begrijp).

Of beter om bijv “voormalig NL Indië” te noemen (tot ‘45-49, afhankelijk van hoe lang geleden je vader daar woonde)

1 like

Dat weet ik heel goed. Het ging om de benaming van het land (ik zou het niet logisch vinden om dat land, nadat het sinds 1945 eigen onafhankelijkheid heeft uitgeroepen) nog steeds NL-Indië te blijven noemen!
Maar missh zijn meningen hierover verdeeld

4 likes

Het ging mij meer om de context van het feit dat ik dacht dat sommige Maleise worden Nederlands waren, als ik Indonesië had gezegd zou het logisch zijn zeg maar, omdat ze misschien wel sowieso Meleis spraken. Maar omdat ze vanuit daar al Nederlands spraken dacht ik dus dat het allemaal Nederlands was.

2 likes

Ben ik de enige die zwangere mensen altijd een bepaalde geur vind hebben? Ik ruik altijd een beetje een zoetige geur als ik bij iemand in de buurt ben die zwanger is. Niet prettig of onprettig, gewoon een neutrale zoetige geur.

• Ja, je bent de enige
  • Nee, ik heb dat ook

0 stemmers

2 likes

Ruik je het ook als mensen pas net zwanger zijn? Als een soort menselijke zwangerschapstest?

6 likes

Ter compensatie van de zure lucht na de bevalling.

5 likes

Ben ik de enige die alleen positieve reviews schrijft?

• Ja ik schrijf ook slechte reviews
  • Nee, hier ook positive vibes only

0 stemmers

Het viel mij ineens op toen ik door m’n Google reviews bladerde. Alleen maar gejubel, best cringy. Ik schrijf dan ook alleen reviews aan bedrijven waar ik echt fan van ben en die een shout-out kunnen gebruiken.

2 likes

Als iemand die dit soort reviews met regelmaat moet beantwoorden voor haar werk: dank voor het (ook) delen van positieve reviews. Denk dat mensen soms niet doorhebben hoe zeer dat je dag kan maken. :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Eigenlijk moet ik dat gaan testen…

2 likes

Als ik op de bank of in bed in slaap val en m’n ogen amper open kan houden klinkt de tv altijd opeens veel harder

• Heb ik ook
  • Heb ik niet

0 stemmers

Heb sowieso dat als ik heel moe ben dat alle geluiden veel harder binnen komen. Is ook niet gek toch.

2 likes

Zo maar dat is ook wel echt waar, vrouwen die recent bevallen zijn/een jonge baby hebben hebben echt een bepaalde geur. Ik denk door de lactatie en hormonen?

Ik heb ook wel eens gelezen dat niet-westerse mensen (volgens mij Aziaten) westerlingen of west-Europeanen vaak een beetje zuur vinden ruiken, en dat dat komt omdat er hier zoveel melkproducten gegeten en gedronken worden waardoor je een bepaalde geur uitstoot. Heeft niet echt te maken met het bovenstaande, maar ik kan me wel voorstellen dat het klopt.

3 likes

Bij negatieve dingen benader ik het bedrijf zelf om zo tot een oplossing te komen, of het als feedback mee te geven. Maar dat zou ik nooit direct online plaatsen, mochten ze het niet willen oplossen zou ik dat wel overwegen.

4 likes

Heb ik zelf niet, maar partner wel. Hoe langer die op de bank slaapt, hoe zachter de tv gezet wordt :joy:

Komt dat niet gewoon door het overgeven van de melk? Alle kleren bevatten op gegegeven moment wel melk en dat ruikt zo smerig zuur :joy:

3 likes