Ben ik de enige die (Deel 1)

Met mijn ex had ik gezamenlijke rekeningen en eigen rekeningen voor zakgeld en grote persoonlijke uitgaven. Al kwam dat laatste er op neer dat mijn eigen geld op ging aan zorgkosten en hij leuke dingen met z’n eigen geld kon doen. We waren getrouwd in gemeenschap van goederen. Ik voelde me door deze verdeling ook altijd arm ofzo. Mijn persoonlijke vaste lasten lagen hoger dan dat van hem (menstruatie producten, bh’s, bril op hoge sterkte etc).

Gelukkig is nu al mijn geld van mezelf haha.

2 likes

Ben ik de enige die soms 3x per dag in de supermarkt komt en dat heel normaal vind?

• Nee hoor doe ik ook
  • Ja je bent de enige, hoezo kan het niet in 1x

0 stemmers

Ik realiseerde me net ineens dat ik er vandaag 3 keer geweest ben. Was me niet echt opgevallen want vind het ook niet echt boeiend maar mijn man vindt dat heeeeeel raar en het is echt zijn nachtmerrie.

2 likes

Wat haal je dan? Ga je voor ontbijt, lunch en diner apart? Of gewoon dingen vergeten?

1 like

Vanmorgen was het brood op dus even snel brood halen, later op de ochtend ‘weekboodschappen’ en vanavond waren de luiers op en wilde ik wat lekkers halen.
Het is denk ik meer niet ver vooruitkijken dan vergeten. Maar omdat ik er niet echt een probleem mee heb ga ik dat ook nooit leren.
Ik heb wel 2 supermarkten op loopafstand, dat scheelt. Van steeds de fiets of auto pakken zou ik wel gek worden.

Wel blij dat ik niet de enige ben :slight_smile:

6 likes

Maar ik vind dat vooral omdat ik zelf een kwartier naar de supermarkt moet fietsen, zou echt geen zin hebben om dat meerdere keren per dag te doen.

6 likes

Ik kom soms wel 4x per dag in de AH haha :cry:

4 likes

Oh zo las ik het niet. Ik dacht meer aan wat je zelf hebt verdiend blijft van jezelf. Met zakgeld heb je gewoon beide hetzelfde bedrag wat dan ook echt voor eigen dingen uitgegeven kan worden zonder dat je inlevert op geld aan stomme noodzakelijke dingen.

1 like

Haha sowieso, als ik ook geconcentreerd iets moet doen wil ik meteen mijn haar vast doen. Word dan ook echt chagrijnig als ik geen elastiekje bij me heb

5 likes

Ben ik de enige die haar eigen plas soms naar popcorn vindt ruiken?

• Nee, dat heb ik ook
  • Ja, je bent de enige

0 stemmers

Als je iets met mais hebt gegeten?

Heb je toevallig diabetes?

1 like

Ik vind vooral koffie-urine naar knakworsten ruiken. Dus dat je amper water maar veel koffie hebt gedronken. Maar soms koffie zelf ook, vooral Douwe Egberts koffie. Ik heb ook lange tijd dichtbij de branderij gewoond en dan rook ik op sommige dagen knakworsten :’)

6 likes

Ja, altijd blij als de doortrek heeft gewerkt, ik m’n handen heb kunnen wassen en de deur weer gewoon open ging.

1 like

Ik vind het bij die fabriek ook niet naar lekkere koffie ruiken, beetje nep ofzo. Alsof het oploskoffie is.

1 like

Ik ga dus ook gewoon niet. De langste vlucht die ik heb gehad was 12 uur. Echt ongezond

Ik vind vooral doortrekken verschrikkelijk. Dat geluid! Alsof je zelf ook erin meegezogen wordt ofzo. Zorg altijd dat ik de deur al van slot heb, doortrek en dan zsm eruit :joy:

18 likes

Ik vind dit heel goed juist. Ik had een vlucht van 9 uur en kon niet meer, toen ben ik snel gegaan met de deur los :anguished: wat zegt het personeel dan?

3 likes

Haha ja dit heb ik ook. Al druk ik zelf op de knop, ik schrik me elke keer weer dood.

2 likes

Ja dat doortrekken vind ik ook wel vervelend… ik denk dan altijd, stel je voor dat ik er per ongeluk iets in laat vallen (m’n trouwring ofzo) en dan dus doortrek en het voor eeuwig kwijt ben :smiling_face_with_tear:

3 likes

deed ik vroeger ook. En dan gewoon niks drinken de hele vlucht :dizzy_face:
Inmiddels heb ik me over mijn angst heen gezet, maar leuk is anders.