Beschrijf een type mens

De Crea Bea

Tussen de 55 en 70 jaar oud. Wit/grijs kort haar en een bril in een felle kleur (misschien de oma van het Rob Geus kind?) Frivole kleding in tinten als rood, paars en turqoise. Soms een hoed en vaak een sjaal.
In haar vrije tijd doet ze aan aquarellen of biodanza en werkt ze in de Wereldwinkel.

42 likes

Offff dit is de biologie leraar

4 likes

Deze vrouwen dragen vaak van die kettingen met veel te grote, veel te kleurrijke, soms raar gevormde kralen.

21 likes

En ze hebben een man met een overhemd + een trui in felle kleuren en zo’n rond Joop Braakhekke brilletje.

9 likes

Haha inderdaad, ik pas het aan!

3 likes

De Hippie Student:

Na de studie gaan ze “reizen” (a.k.a. 3 weken naar Thailand, Bali of Nicarague), daar “vinden ze zichzelf” en hebben ze leren surfen (ze konden 3x overeind komen) en nu zijn het dus surfmeisjes die altijd rondhangen bij surftenten. Ze dragen van die “authentieke” kleding uit het land waar ze geweest zijn (a.k.a. kleding die daar puur voor toeristen wordt gemaakt en die iedereen en z’n moeder heeft) en beginnen elk verhaal met “Toen ik in Thailand was”… ze zijn enorm spiritueel maar vreten nog vlees bij het leven.

(Ik was dit ooit, behalve dat ik niet gestudeerd heb, niet elke zin begon met toen ik daar was, en dat het gelukkig maar van korte duur was) :joy:

44 likes

Ik wil dit worden.

28 likes

Of Het Reismeisje überhaupt, die vindt dat ze geen toerist is en ook heel neerbuigend over toeristen praat. Je moet off the beaten path en ondertussen gaat ze naar alle insta highlights. Je bent geen echte Reiziger als je niet gaat backpacken met maximaal 2 kilo bagage en in hostels slaapt. Elke vakantie is een Reis en een autoritje naar de Albert Heijn is een Roadtrip.

33 likes

Jullie zijn goooeeeeddd! :joy::rofl:

4 likes

En ze komen uit Thailand terug met zo’n bamboe tattoo en uit Afrika met cornrows en een dashiki.

3 likes

Je vergeet de Dille & Kamille tas

5 likes

Haha geniaal. En deze man, die inderdaad net te hoog op zijn zadel zit, fietst ook met zijn hielen op de trappers. Dat valt me altijd zo op haha.

4 likes

Huh hoe ken je mijn schoonmoeder?

4 likes

Food for thought dit topic. Zit nu bv te denken… we denken allemaal blijkbaar dat we redelijk onszelf zijn en daarin uniek, maar blijkbaar horen we bij een type. Waar zouden anderen mij dan onder categoriseren? :flushed:

8 likes

De lekker gekke meiden.
Te herkennen aan: niks bijzonders. Het zijn altijd super doorsnee burgerlijke normale types. Meestal wel kort haar. En okee, heel soms hebben ze een kekke bril met paars montuur en een rode pluk in hun haar.
Kleding van Miss Etam; 3 kwart broeken en tunieken. Vaak een lapzwans als man, die ze dus ook regelmatig belachelijk maken.
Ze laten zich niks vertellen, ze doen hun eigen ding.
Met de dinnetjes gaan ze de hele stad onveilig maken als ze één keer per jaar samen gaan high teaen, knotsgekke types zijn het, en dat mag het hele restaurant ook weten want ze hebben de grootste lol hihaho.

47 likes

Type: sportschool anabool. Is elke dag in de sportschool te vinden in natuurlijk een afschuwelijk HEMD. Want ja, je traint niet voor niets elke dag en vreet kilo’s kip dus je moet die spieren wel even showen natuurlijk. En ze kijken er zelf ook graag naar want ze zijn niet weg te slaan bij de spiegel.

Er wordt gelift, er worden foto’s gemaakt, er wordt gekreund (hele oergeluiden komen uit het krachthonk), gevolgd met een overdreven dreun van de gewichten die ze op de grond moeten smijten om zo even te laten horen hoe zwaar ze wel niet zijn. Na al dit zwoegen wordt er ook nog een banaan gegeten waardoor er een lekker bananenluchtje hangt er ergens een schil rond zwerft (moet dit tijdens het trainen, kan dit niet erna?).

Wanneer dit allemaal gedaan is, is het tijd om naar huis te gaan en weer wat kip met broccoli te eten en een eitwitshake te drinken. Na nog een laatste blik in de spiegel met geflexte spieren lopen ze weg op hun kippenpootjes #neverskiplegday.

39 likes

Het luidruchtige gezin.

Moeder heeft of een kort pittig kapsel met een fel kleurtje of geblondeerde krullen. Vader heeft een slappe bierbuik maar vindt het niet erg om een iets te kort t-shirt te dragen. Beiden hebben ook een of meerdere niets zeggende tattoo’s en ook een sierlijke tattoo met de naam van hun kinderen. Het zijn allebei rokers. De kinderen hebben al een aardige woordenschat wat betreft scheldwoorden, luisteren slecht en ze lopen altijd in joggingbroekjes en crocs. De familie is erg luidruchtig. Toch zijn het best gezellig mensen. Ze zijn vaak te vinden bij de Aldi, Action. Oja…ze hebben een aantal van die kleine witte hondjes die nodig getrimd moeten worden.

29 likes

omg mijn nieuwe buren :frowning:
Het is zo erg. Maar ze hebben geen kleine hondjes maar 2 grote honden. En die vader schreeuwt zoooo veel tegen die kinderen, niet normaal.

3 likes

De dorpse kortpittige kroketjes.

Sowieso een lekker kort en pittig kapsel. Vaak een lok en achterop kort/in stekeltjes. Misschien nog een gekke kleur in de lok, zoals roze, rood of paars. Maar al het haar in die kleur is ook goed. Hebben vaak een behoorlijk accent (hier Drents/Gronings bijvoorbeeld) en klinken als een vent door hun jarenlange gerook. Ze draaien ook zelf hun sjekkies, liefste zware shag. Witte leggings, een bloementuniek en Crocs zijn hen niet vreemd, misschien zelfs een toffe sneaker van Van Haren of Scapino. En als het koud is een lekker fleecejekkie van de Aldi of Lidl. Ze zijn hoogstwaarschijnlijk ook moeder van een stel asociale kinderen en het hebben van hevig overgewicht is geen uitzondering. Misschien zelfs in het bezit van een scootmobiel, waar hun kleine witte hondje tussen de voeten zit of in het mandje voorop.

15 likes

Deze heeft ook altijd een overhemd met korte mouwen aan!

1 like