Beutyblogtopic XL #10

Ik heb exact hetzelfde! Heel overweldigend waardoor ik direct de zin verlies om eens deftig m’n haar te verzorgen :sweat_smile:

1 like

Ik ben er aan t begin van de pandemie mee begonnen en ik heb geen extreme bos krullen gekregen maar ik heb nog steeds geen dode punten, vind ik ook een groot voordeel

Ik erger me vooral aan die methode dat iedereen altijd maar denkt dat dé oplossing is voor alles, heb je het een keer over een bad hair day of dat je krullen uitzakken: “omg heb je CG methode al geprobeerd, echt iets voor jou”

Maar goed, dat is misschien een ergernis voor een ander topic :joy:

17 likes

Hahaha dit is de reden dat ik er eerder al eens mee gestopt ben :joy:

Haha snap ik wel! Final wash doe je een keer als reset: ik heb gewoon zo’n klein flesje zwitsalshampoo. Daarna is de basis vrij simpel. Begin gewoon met producten van de Kruidvat. Een shampoo en conditioner en n gel. Eventueel kan je nog een leave in doen maar je kunt ook een minibeetje conditioner aanbrengen op je natte haar. Daarna op nat haar je gel en dan föhnen! Als je dat al als basis hebt kan je altijd nog kiezen wat je daarna wil uitbreiden!

2 likes

Ja! Kom erbij haha

(Niet iedereen in dit topic doet CGM hoor trouwens, maar veel wel en worden ook vaak routines gedeeld)

4 likes

Ik ben echt vrij basic begonnen, eerst alleen cg approved shampoo en conditioner (kan je in die fb groepen hele lijsten vinden) en later uitgebreid met leave in conditioner en gel. Heb nooit een final wash gedaan maar mn haar is zo gezond en redelijk krullerig!

Haha door dit topic ben ik weer erover gaan lezen, maar wat is het toch met blogs die pretenderen een simpele samenvatting te geven en dat alles dan toch zo vaag en met onbekende afkortingen die niet worden toegelicht staat beschreven? En ook: waarom al die Engelse termen waar ook een perfect Nederlands alternatief voor is?

Is er niet gewoon een makkelijke flowchart per type krul en dan per stap de producten die daar het beste bij passen?

Half uurtje studie en ik heb al op moeten zoeken wat sotc, case en co-wash betekent, omdat er in elke uitleg aangenomen wordt dat je eigenlijk geen uitleg nodig hebt.

2 likes

Ja dit heb ik dus ook, wil het graag proberen maar ik snap er geen hol van. Ik heb gewoon een duidelijk schema nodig voor haar met slag :joy:

3 likes

Ik dacht altijd dat de curly girl method was voor mensen die van zichzelf krullen hebben, om hun krullen nog mooier te laten worden. Maar Vera heeft van zichzelf eerder stijl haar en dan werkt het dus ook soort van?

Ik denk dat als ik mijn haar met alleen maar conditioner was het er zo uit ziet, maar dan vettig:

17 likes

Hop, proefsetje kopen en proberen maar! (Nee niet mijn site)

Maar verwacht geen pijpenkrullen als je normaal slag hebt. :woman:t3:‍🦱

1 like

Dus je föhnt het wel? Want ik dacht dat ze dat afraden? Wil het heel graag proberen, maar in deze temperaturen met nat haar naar buiten gaan, vind ik echt 2x niks.

Heb je hier iets aan?

Disclaimer: Ik moet wel even credits geven aan de curls cult nl groep op Facebook

35 likes

Ik föhn altijd (met diffuser op koude of medium stand). Is voor mijn haar juist echt cruciaal om het goed te laten golven/krullen! De meeste mensen die ik heb gezien die CGM doen diffusen gewoon, dus weet niet per se hoe Vera erbij komt dat dat niet mag. Ja geen gloeihete föhn erop zetten, maar op koud/medium kan prima hoor!

(Maar misschien beter om alle vragen in het krullentopic te stellen, dan gaat het hier ook niet oneindig offtopic :))

2 likes

Ja ik föhn wel. Heel veel krullies! Omdat het anders te lang duurt. Je kan eventueel met koude lucht föhnen maar ik doe gewoon warm en werkt voor mij prima! Ps: sorry voor de spam, de rest idd miss naar krullentopic haha

2 likes

KIJK! Hier kan ik nou wat mee! Thanks curl uhh girl! :upside_down_face:

Oke en laatste tip en dan stop ik. In die groep die ik hierboven noemde staat t kopje eenheden. Daar nemen ze stap voor stap met je door wat je nodig hebt wanneer. Ik ben daar begonnen en maakte het voor mij super duidelijk. Onder het kopje albums staat per categorie alle producten die cg zijn! Wellicht heb je dus best wel al wat producten in de kast staan!

Nog een disclaimer: is trouwens n groep zonder verkoop of spon of iets dergelijks, alleen voor tips en super fijn als je net begint. Ik heb er verder geen voordeel aan haha!

7 likes

Aaah ik ben helemaal geïnspireerd door jou om nu eindelijk eens hiermee aan de slag te gaan! Thanks!!

2 likes

Superleuk dat je zo enthousiast bent, en thanks voor de flowchart en kruidvatshoplist, echt handig!

1 like

Blame it on mijn dunne stijle spriethaar maar ik vond dat FIRE toch interessantere off-topic dan dit.

Grapje, jullie mogen zelf weten waar jullie over praten.

12 likes