Ik verbaas me er heel erg over dat het zo nieuw voor mensen is, haha. (Maar kom oorspronkelijk ook uit Limboland.)
Huzarenslaatjes enzo ken ik wel maar zo’n knakmobiel is nieuw voor me. Briljant. Heb je meer beeldmateriaal?
In Brabant is er altijd wel een tante of buurvrouw ofzo wiens ‘specialiteit’ koude schotel is, waardoor ze het meeneemt naar iedere verjaardag, feestdag, bbq, etc. I.c.m. mijn moeder die zegt ‘Eten is niet vies, Flamoes!’ echt een smet op mijn zorgeloze jeugd.
Ja idd. Never forget pannenkoek Chili con carne bij die pannenkoeken tent in Scheveningen
Ook niet in de supermarkt? Johma of bij de appie
Ja bij ons ook om middernacht!
Bij ons ook! Met een stokbroodje
Ja zo’n klein bakje huzarensla ken ik wel maar echt een volle schaal met groenten en mayo???
Ik vind koude schotel ook echt iets wat bij het koud buffet verschijnt op random familie feesten.
Ik ken die salade zelf zeg maar als huzarensalade en het is koude schotel als het midden op een platte schaal ligt met daaromheen dingen als meloen, ham, gevulde eieren, gerookte zalm, paling, hollandse garnaaltjes, komkommer, tomaatjes, ananas etc.
Ja sommigen maken wel rare keuzes voor garnering haha
Ik dacht dat die bakjes id supermarkt hiervan afgeleid waren
Grappige is dat mijn moeders familie (Midden-Oosten) dit ook graag maakt, maar dan soms met kip/citroen (incl mayo) en het dan “Olivier” of Russische salade noemen
Toch leuk hoe Nederland je kan blijven verbazen qua culinaire dieptepunten
Ja ik was ook altijd verbaasd over die Russische salade van Mascha, dacht dit is toch gewoon huzarensalade?
Misschien hebben de Hongaren en de Russen wel ruzie over de oorsprong van deze lekkernij, net als Armenië, Turkije en Griekenland over de baklava.
Maar kennen (sommigen van jullie) dan ook niet gewoon vis- en vleessalade? Dat kan je bij de meeste cateraars wel bestellen. Vissalade is dan bijvoorbeeld zalmsalade met garnering, zoals zalm, forel, makreel, garnaaltjes e.d. Vleessalade is rundvleessalade met als garnering rauwe ham enzo
hahaha die knakmobiel, geweldig
Dit lijkt op van die huzarensalade in een bak uit de supermarkt
EDIT: nevermind, te vroeg gereageerd
Aaaah sorry ik had slecht gelezen, dacht dat het nog over die slaatjes ging. :’) Goeiemorgen! Die knakmobiel kende ik ook niet!
Haha precies dit. Om 12 uur iedereen naar buiten, vuurwerk afsteken, gelukkig nieuw jaar wensen aan de hele buurt. Dan weer terug naar binnen en dan stond de schaal salade inclusief lelijke groente versieringen klaar. Samen met de gevulde eieren niet te vergeten. Jeugdsentiment
OMG wauw. Ik heb het gescreenshot, benieuwd of ik hiermee de blits kan maken bij mijn kind.