Beutyblogtopic XL #10

En geld inzamelen met je eigen cursus om vervolgens je producten aan ze te verkopen.

Ze heeft toch een omzet van X ton per jaar, ze kan gewoon doneren. Of ze belt de vrijwilligerscentrale in Z.wolle met de vraag of ze iets concreets kan betekenen. Eenzame ouderen opbellen bijvoorbeeld.

4 likes

Rutte noemde letterlijk dat er te veel gebruik werd gemaakt van hotels voor de leuk ivm restaurant en roomservice. Ik denk dat Mascha gewoon sinds een paar weken niet meer recht van spreken heeft. Sneltesten bij Grazia ok
maar je belast er wel een verpleegkundige mee.

Maar goed ieder zn mening en ik begrijp die van haar ook, alleen beetje raar gezien haar eigen overbodige uitstapjes want het mocht, net als je moeder zien met kerst
maar alles is een keuze.

3 likes

Pfff overdreven

14 likes

Wat precies?

reactie van Mascha

11 likes

Ze deed niks wat niet mocht met die ene hotelovernachting he
 en die sneltesten; daar wordt geen verpleegkundige voor bezet die normaliter aan een bed staat. Maar (over het algemeen) iemand met een verpleegkundige opleiding die al voor corona de keuze heeft gemaakt niet aan het bed te staan, maar bij een commerciële instelling te gaan werken.

Sorry, ik vind een hoop van haar maar op corona-regels naleven is Mascha toch wel een vd betere voorbeelden tov haar concucollega’s. En ja ze heeft ook fouten gemaakt, dat geeft ze ook toe in de reacties (bv toch met Josh te dichtbij omdat die antistoffen had dus zogenaamd geen risico, ze is daarop aangesproken en heeft dat daarna aangepast).

89 likes

Het gaat gewoon om de manier waarop ze mensen aanspreekt. Verder probeer ik 2 kanten te belichten ik zeg ook dat ik haar mening OOK begrijpt.

Iets wat in 2020 wel duidelijk is geworden dat je én niet voor én niet tegen én niet voor en tegen mag zijn.

1 like

Ik vind ook dat Mascha zich echt goed aan de maatregelen houdt. Het duurt nu al zolang, ik denk dat het ook niet realistisch meer is om te verwachten dat iedereen zich gedurende de gehele periode voor 100% aan alle maatregelen Ă©n adviezen gehouden heeft. Sommige dingen (zoals werk) moeten nou eenmaal gewoon doorgaan. Mascha probeert zich echt goed aan de maatregelen te houden en dat je in al die tijd wel eens een keer een foutje maakt (door bijv. per ongeluk toch binnen 1,5 meter te komen) is menselijk. Net als dat je weleens tegen de adviezen in gaat. Met adviezen bedoel ik trouwens nadrukkelijk niet de regels, maar bijv. een advies als ‘blijf zoveel mogelijk thuis’. Ik ben bijv. zeker geen dagje gaan shoppen sinds corona, maar ben ook weleens naar de Hema of de Blokker geweest. Net als dat het advies is om geen bezoek te ontvangen, ik hou me aan de regels wat betreft het max. aantal mensen en gebruik m’n gezonde verstand door niet dagelijks bezoek te hebben of op bezoek te gaan, maar er is hier echt weleens iemand op bezoek of ik ga naar iemand toe. We kunnen het leven ook niet 100% on hold zetten. Vind echt dat Mascha het goed doet, zouden veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.

11 likes

Ik heb dat hier eerder al gezegd, maar het is voor Mascha ook wel makkelijker om zich aan de regels te houden dan voor “normale” mensen omdat ze veel geld hebben en de vrijheid om te werken waar en wanneer ze willen. Ik zou ook graag voorbeeld willen nemen aan Mascha, maar als ik mijn boodschappen elke keer moet laten bezorgen wordt het aardig duur en ik moest helaas voor mijn werk toch echt een aantal keer op kantoor zijn. Ben ik dan slecht bezig? Zo krijgt een ‘normaal’ persoon ook geen perspakketten van bijvoorbeeld Nintendo opgestuurd om zich weken mee te vermaken. In die zin zijn zij echt wel bevoorrecht.

Overigens vind ik ook dat ze top bezig is, maar ik snap vanuit haar de focus op feestjes niet zo goed. Het zijn niet alleen feestjes die het verpesten en zorgen voor besmettingen. Ik spreek helaas uit ervaring dat zelfs een doodnormaal koffiebezoekje op afstand, dat volledig binnen de regels mocht, kan leiden tot een besmetting. Zou het haar eerder vinden sieren als ze haar collega influencers (kuch zoals Cynthia kuch) aanspreekt op hun gedrag dan maar weer het normale volk.

12 likes

Ben het er zeker mee eens dat Mascha ook in een makkelijke positie is om zich aan de regels te houden. Maar eerlijk gezegd zijn veel influencers in die positie en toch houden maar weinig zich zo goed aan de regels als Mascha. Dat is ook meer wat ik bedoelde met dat men nog een voorbeeld eraan kan nemen; mits dit binnen de mogelijkheden ligt.

Het is zeker niet m’n bedoeling om mensen terecht te wijzen die toch naar kantoor moesten omdat dit noodzakelijk was of naar de supermarkt gaan. Dat bedoelde ik ook met dat we het leven nou eenmaal niet 100% on hold kunnen zetten.

4 likes

Nee, mee eens! Maar daarom denk ik dat het beter zou zijn als Mascha juist die mensen aan zou spreken dan de “mensen die illegale feestjes vieren” want dat is veel te breed en wazig. Genoeg mensen die vroeger binnen haar vriendengroep zaten die ik nu constant feestjes heb zien houden, dus ik gok ook dat ze eigenlijk die mensen bedoelde, maar door het zo breed te trekken viel dat een beetje weg.

Bij mij schoot dat gedeelte over haar moeder verkeerd.
Jaaaaa huuuuuuuu door jullie moet mijn moeder alleen zijn huuuuuuuu geen kleinkind met kerst huuuuuuu1!!!2!!.

Ten eerste is het fucking bullshit en ten tweede is het echt zielig doen om het zielig doen.
Ik kan er heel slecht tegen als mensen keihard gaan gillen voor ze feiten op een rij hebben. Zoals, weet ik veel, 3 gasten met kerst Mascha!!

46 likes

Je reactie.

Ja precies dit. Dat jouw moeder haar eerste kleinkind niet ziet met Kerst is een keuze van ofwel jullie zelf, ofwel je moeder. En kap met dat gejank.

16 likes

Het is wel weer duidelijk dat Mascha het nooit goed kan doen. Ik zag niet zoveel mis met haar bericht behalve die verkeerde inschatting wat betreft het aantal bezoekers met kerst. Waar ze later ook gewoon nog op terugkomt.

115 likes

Hoezo is het nu weer gejank? Je kunt toch niet ontkennen dat we in deze situatie zitten omdat zoveel mensen zich niet aan de regels hebben gehouden? Ik denk ook bij iedereen die zich niet aan de regels heeft gehouden “hee bedankt he, door jou kan ik nu niet X of X terwijl ik me wel zo goed mogelijk aan de regels heb gehouden”.

10 likes

Ik vind deze post van Mascha echt super goed. Waardeer het juist dat zij hier haar platform voor inzet. En ik vind zeker ook dat ze recht van spreken heeft, gezien hoe zij met Corona omgaat gewoon heel keurig is.

En ik snap ook dat ze het heel verdrietig vindt dat ze eventueel geen kerst kon vieren met haar moeder, zeker nu Mila er net is. Toen ze dat plaatste was de toespraak van Rutte nog niet geweest en leek het erop dat je geen bezoek met kerst zou mogen. Maar je bent wel echt weinig empathisch als je verdriet over geen familie met je kerst kunnen vieren zo diskwalificeert zeg. Dit is toch juist een tijd dat mensen graag met hun familie willen zijn.

8 likes

Maar is het daadwerkelijk waar dat er meer besmettingen zijn omdat te veel mensen illegale feestjes houden e.d.? Want ook als je je wel aan de regels houdt kun je het makkelijk krijgen. Zo heb ik ook corona gehad terwijl ik bijna altijd thuis heb gewerkt, continu mijn handen was en alleen naar de supermarkt/drogist ben geweest. En ik heb het gevoel dan mensen met een vingertje naar je wijzen, maar ik het echt een oersaai leven gehad de afgelopen maanden :woman_shrugging:t2:

3 likes

De term “illegaal feest” is sowieso erg beladen. Mensen stellen hier snel van die illegale raves voor waar veel drugs gebruikt wordt, maar daar ging het vaak niet om. Er wordt dan wel snel een connectie gemaakt met de jeugd want die gaan voornamelijk naar raves.

Feit blijft dat elke bijeenkomst met meer dan 5 mensen een illegaal feest was, maar omdat je die term zo makkelijk linkt aan de jeugd schetst dat een beetje een verkeerd beeld denk ik. Ik denk dat daarom ook zo veel mensen moeite hebben met die term en vielen over wat Mascha zei. Het is veel breder dan jeugd die willen raven, het gaat juist fout bij de doodnormale koffiebezoekjes.

Ik herken me in wat jij zegt. Heb me netjes aan de regels gehouden, maar toch via oudere mensen besmet geraakt na een koffiebezoek op afstand (volledig binnen de regels!). Waar zijn zij besmet geraakt? De kerk. Maar daar durft niemand zijn vingers aan te branden

21 likes

Je overdrijft.