Beutyblogtopic XL #10

Nee, ze doet niet alsof ze alleen maar thuis gezeten heeft. Ze zegt dat ze uitgelachen wordt omdat ze volgens anderen alleen maar thuis zit.

5 likes

Love deze salty Massa die gewoon zegt het boeit me niet dat mensen zich nu aangevallen voelen. Als je je aangesproken voelt zit je dus blijkbaar fout.

Of op het commentaar dat ze alles op jongeren afschuift wie zegt er dat het alleen “jongeren” zijn die feestjes geven? Ik ben 33 en zat mensen die ik ken die het doen. (Hier in onze vriendengroep ook zat domme mensen helaas, gemiddelde leeftijd 30+).

En ja zij heeft wel wat mensen over de vloer gehad, maar geen grote groepen, niet dingen die niet mochten etc toch?

18 likes

Ik snap posts zoals die van Mascha, maar het heeft zo weinig zin om nu naar individuen te gaan kijken. Nederland heeft gewoon een belabberd coronabeleid gevoerd waarin fout gestapeld is en veel te weinig gekeken is naar het gedrag van mensen. Denk aan de drukte in sommige steden rondom black friday, de run op vakanties naar Caribisch Nederland. We kunnen wel naar individuen m kijken die zich niet aan de regels hielden, maar we hadden deze van mijlenver kunnen zien aankomen én kunnen aanpakken door op het juiste moment de juiste stappen te maken. Zodat je niet vrij uit te niets een gigant van een lockdown op mensen hoeft los te laten.

17 likes

Helemaal eens hoor maar als ze echt commentaar krijgt over dat ze alleen maar thuis zit, snap ik deze uithaal wel.

1 like

Ik snap alleen dat stukje over haar moeder niet? Dat is toch gewoon niet waar?
Tenzij ze daar zelf voor kiezen, maar dan past het niet in deze rant zeg maar.

9 likes

Ik merk juist dat ik het een beetje zat begin te worden dat het zo vaak op het coronabeleid van de overheid wordt gegooid. Ik ben het met je eens dat ze op bepaalde momenten meer voorzorgsmaatregelen hadden moeten/kunnen nemen. Maar er is toch zeker ook nog zoiets als het ‘gezonde verstand’ waar ze constant naar refereren en een verantwoordelijkheidsgevoel? Moet de overheid dan maar alles verplichten, verbieden of wettelijk vastleggen voordat mensen doen wat er (dringend) van ze gevraagd wordt? Snappen mensen zelf niet dat het niet bevordelijk is voor de sterftecijfers en IC-opnames om massaal naar de stad te gaan op Black Friday? Het antwoord is kennelijk nee, anders zou het nu niet zo de spuigaten uitlopen. Maar dat ligt toch grotendeels echt aan het volk zelf dat gewoon schijt heeft. Dus ik kan me eigenlijk heel goed herkennen in Mascha’s frustratie richting de medemens.

60 likes

Zoals ik het heb begrepen wordt bezoek ontvangen afgeraden, maar als je het dan toch per se wil 2 per dag en met kerst 3 per dag. Dus als je je echt aan de maatregelen en adviezen wilt houden, ontvang je dan dus helemaal geen bezoek? Zoiets denk ik.

Of misschien werkt haar moeder bv in een zorgberoep waardoor ze nu extra diensten moet draaien ofzo?

Ik ben het met je eens dat het beleid ruk is geweest, maar het gedrag van individuen ook. Blijkbaar moet je alles voorkauwen en verbieden, ik vind dat ook wel teleurstellend eerlijk gezegd.

1 like
Mijn 2 cents op dit beleid

Ik snap helemaal wat je bedoelt, alleen denk ik dus dat je het niet van mensen kan verwachten. Het is gewoon simpelweg niet hoe wij werken en in elkaar zitten. Ik ken bijna niemand die zich volledig aan de regels gehouden heeft en als 85 procent van de mensen zich net niet aan de regels houdt, kan die 85 procent echt niet wijzen naar de overige 15 procent omdat zij er pas echt een potje van gemaakt hebben. Er wordt al ruim negen maanden van mensen gevraagd om intens forse en behoorlijk tegennatuurlijke regels te volgen. Tegen iets dat pas tastbaar en voelbaar wordt als het in jouw direct kring fors mis gaat óf de zorg onder zware druk komt te staan. Samenkomen en dichtbij elkaar zijn is natuurlijk. Het wordt ook nog eens gevraagd in een land dat in toenemende mate individualistisch is en totaal niet gewend is om iets opgelegd te krijgen.

Je kan dan blijven beroepen op de eigen verantwoordelijkheid en het gezonde verstand, maar we zagen in het voorjaar al: die verantwoordelijkheid voelen velen niet zodra de zon schijnt. Het gezonde verstand van de gemiddelde Nederlander geeft nog wel eens in dat het goed is om toch even te dicht bij een ander te komen. Daarnaast nemen mensen momenteel individuele beslissingen die pas collectief écht schade toe doen. Dus je denkt: de rest zal vast niet gaan winkelen en ik wil zo graag schoen x. Gaat naar de winkel en blijft niet de enige. Je denkt: ik laat stiekem twee verschillende gezinnen/een extra iemand op deze dag langskomen. De rest doet dat niet. Maar als we het allemaal doen hebben we een probleem.

De enige manier om dat tegen te gaan is door beleid te maken dat inspeelt op het natuurlijke gedrag van mensen. Dat mensen bij de hand neemt, steunt, regie neemt (dit wel, dat niet, we halen de gelegenheid ook weg) en constant de urgentie en gevolgen duidelijk maakt. Dat hadden we niet en nu doen we een gigantische paniekgreep die velen niet zagen aankomen op een groep mensen bij wie de rek er enorm uit is en zijn we straks verbaast als de steun voor wappiegroepen als viruswaanzin toe neemt.

Dit beleid is als een zeer inconsequentie ouder die zich afvraagt waarom de kinderen zich toch zo misdragen.

38 likes

Haha deze post van haar is nu onbedoeld zó niet passend “sliding into the new week like…”

4 likes

Ja pfff en dan in haar stories heel barmhartig vragen wat ze kan doen voor mensen die het écht moeilijk hebben, ehh nou in de eerste plaats niet naar Curaçao gaan bijvoorbeeld?!? Dat mens krijgt met de dag een groter bord voor d’r kop man man man.

39 likes

Bedankt voor je uitgebreide toelichting, ik snap nu beter wat je bedoelt en ben het helemaal met je eens.

1 like

Ze tagt nu zelfs een supermarktketen. Alsof die nu denken: oh ja, laten we een samenwerking met die bekende influencer Cynthia opzetten.

5 likes

En die fotoshoot van grazia.

1 like

Ze is nu ook schaamteloos haar eigen boek aan het promoten met Rutte zijn woorden “je mag met 1 vriend/vriendin op 1.5 meter afstand wandelen, laat ik daar nu net een boek over hebben geschreven” :clown_face:

31 likes

:joy::joy::joy::joy:

3 likes

Ze zegt “iemand heeft daar een boek over geschreven”.
Ik denk dat ze Twan Huys bedoelt? :unsure:

Humility. Kindness. Community. :pray:

76 likes

Dat lijkt me het nadeel van je eigen hoofd en branding bij het verkopen van een product. Zoveel ondernemers en bedrijven spelen in deze tijd juist in door er het beste van te maken en meer te verkopen. Logisch. Maar als je het zo ‘persoonlijk’ aanpakt, krijgt het een beetje een rare bijsmaak vind ik. Alsof ze er indd een slaatje uit wil slaan voor eigen portemonnee.

1 like

@Tubing & @LaPetiteRobeNoire
Vond het echt ongemakkelijk, ook met haar hoofd zo eronder :joy: Vooral de timing is nogal ongelukkig :tired_face:

Ik vind het meer dan ongemakkelijk, jouw omschrijving “schaamteloos” dekt voor mij de lading wel.
Zo egoïstisch en egocentrisch, terwijl ze volgens mij denkt dat ze een soort barmhartige samaritaan is met haar ‘ik wil een inzamelingsactie organiseren’.

Lekker gewoon vol egoïstisch op vakantie gaan en doen alsof je neus bloedt (maar we gaan op het eiland in quarantaine hoorrrr dus het kan best) terwijl overal de hel losbreekt en er dan ook nog meteen een slaatje uit proberen te slaan wanneer er een lockdown aangekondigd wordt door grijnzend even je eigen boek te pushen vind ik wel een nieuw dieptepunt hoor.

41 likes