Ik vind het een interessant thema. Zelf heb ik me een tijdje geleden meer dan een jaar niet geschoren, als statement en experiment. Tegenwoordig laat ik mijn beenhaar tegenwoordig vrijwel altijd staan, oksels scheer ik wel regelmatig, bikinilijn knip ik bij. Voor mij speelt vooral het geuraspect (ik merk ook zeker meer een zweetgeur wanneer ik mijn oksels niet scheer) en ook het esthetische - waarvan ik mij bewust ben dat dit is ingegeven door dominante maatschappelijke schoonheidsnormen - mee in waarom ik het nu zo doe.
Qua reacties van anderen viel het me alleszins mee, maar ik denk wel dat het belangrijk is te beseffen dat de beslissing voor wel/niet scheren vanuit het commentaar door anderen-oogpunt echt verschilt. Het zou niet uit moeten maken, maar qua reacties die je krijgt op de beslissing “niet scheren” is het wel anders. Niet iedereen heeft dezelfde hoeveelheid haar, en blond, donker, dun, dik maakt echt uit. Met een dun streepje blond okselhaar krijg je totaal andere reacties dan wanneer je daar een flinke bos donker haar hebt hebt, zelfde geldt voor behaarde (boven)benen, armen, buik, etc.
Het allerleukst aan je benen niet scheren vind ik trouwens de sensatie van wind door je beenhaar, ik had nooit bedacht (of was volledig vergeten) dat je dat zou kunnen voelen.