Beutyblogtopic XL #10

Nou en helemaal omdat Gregor een stuk minder is gaan werken. Vind het echt knap dat je dan nog zo ruim kunt leven op 1 inkomen en een beetje van Gregor (weet niet wat hij precies nog doet maar volgens mij alleen freelance makelaarszaken).

1 like

Joh ik zou er voor tekenen en mijn vriend ook. Die gaat dan lekker twee dagen in de week voor z’n plezier werken, daarnaast voor de kinderen zorgen en ik hark het geld wel binnen. Koopt hij net als Greg een Dyson en nemen we ook een schoonmaker in dienst, helemaal top.

Dit zijn natuurlijk jaren waarin zij binnen kan lopen, no shame dat ze dat nu doet. Je weet nooit wat de toekomst brengt.

3 likes

Mascha… iets met een klok en een klepel.

8 miljoen (ik dacht overigens 7 miljoen) zou het bedrag zijn waarbij je geheel economisch afhankelijk bent. Dus nooit meer hoeven werken en ook nergens op hoeven letten (ofzoiets. Ik heb ook een beetje last van het klok en klepel verhaal)

Qua salaris ligt het ‘the bliss point’ bij iets van 70k per jaar.
Je werkt dan wel maar haalt daar een heel prettig salaris mee binnen waarmee je ook nog eens leuke dingen kan doen. Vanaf dat bedrag neemt je gelukt en/of zorgeloosheid niet evenredig toe met een evt inkomenstijging.

Overigens heb ik dit ook ‘ergens gelezen’ :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Oh dan las ik het verkeerd! Scuzi.
Komt doordat 8 ton al giga veel geld is waarschijnlijk haha

2 likes

Ja snap wat je bedoelt haha, ik heb soms wel eens de fantasie dat ik 10.000 euro win en dat ik dat dan opzij zet voor alleen al de huur van mijn huidige of een nieuwe woning en hoelang ik daar dan profijt van zou hebben, dus 800K lijkt dan infinite rijkdom.

5 likes

Ja hè, op een gegeven moment is een nulletje meer of minder potato/potato. Als juf ben ik ook weinig gewend moet ik zeggen haha maar besef me dat ik in de ogen van anderen weer rijk ben.

Dit zei ze toch ook.

1 like

Ahhh oke! Ik had de story niet gezien en ik maakte dit niet op uit de berichten hier

800K is ook infinite rijkdom volgens de 4% rule uit de FIRE movement (Financial Independence, Retire Early, ik heb de afkorting ook niet verzonnen). Als je dat weet te sparen en je investeert het in indexfondsen, dan is de kans zo 99% dat je elk jaar 4% rendement daar uit krijgt in de vorm van dividend. Als je geen Mascha bent en normaal leeft (1 goede tweedehands kinderwagen ipv 3 custom made, wat vaker zelf koken ipv elke avond laten bezorgen), is dat € 32.000 per jaar en dat is een prima inkomen om leuk van te leven.

16 likes

Sorry maar je klinkt precies als een youtube reclame die ik altijd skip, met alle respect :joy:

51 likes

Wow is dit het tell sell topic

9 likes

Ik heb voor ik mn pensioen bereik uberhaupt nog geen 800k gespaard.

9 likes

Ja precies. Met welk inkomen krijg je 800.000 euro bij elkaar in minder dan 1000 jaar?

5 likes

Het idee is denk ik wel dat je al eerder begint met beleggen dan dat je die 800k hebt toch? Dus dan kun je al wat rendement verdienen. Maar ik zie het mezelf ook niet doen hoor haha

1 like

@Indigo @Lort ja, omdat jullie geen verstandige beslissingen nemen. Duh.

Grapje hoor, ik krijg altijd de rillingen als dat FIRE weer aangehaald moet worden ergens.

6 likes

U done

13 likes

Wel echt jammer dat er meteen zoveel weerstand is en zulke onaardige reacties, terwijl ik inhoudelijk in wil gaan op de vraag “heb je 8 miljoen of 8 ton nodig om te zeggen dat je rijk bent?”. Met 8 ton kom je ook een heel eind dus. Als je wilt weten hoe, deel ik die info ook. Niet geïnteresseerd? Zelf weten.

14 likes

Anyway *zoekt een manier om ‘back to beuty’ te gaan

Kijkt iemand naar Michel Janse-Smit? Of past zij meer in het youtubers topic? :thinking:

Niemand stelde die vraag.

Een paar mensen overlegden wat mas had gezegd en wat ze zelf vonden en toen kwam jij uit het niets met een soort MLM achtige speech waarom niemand vroeg.

13 likes

Nou dan was het geen vraag, maar mijn reactie in een gesprek. Lekker belangrijk. Leuk sfeertje wel hier als er zo gereageerd wordt op iemand die enthousiast is.

Ik voel me nu gedwongen alle inhoudelijke posts te verwijderen, want met zulke lullige reacties voel ik me echt onprettig om zulke persoonlijke info te delen.

Echt middelbare school vibes hier, bah.

6 likes