Beutyblogtopic XL #10

Ja ik föhn wel. Heel veel krullies! Omdat het anders te lang duurt. Je kan eventueel met koude lucht föhnen maar ik doe gewoon warm en werkt voor mij prima! Ps: sorry voor de spam, de rest idd miss naar krullentopic haha

2 likes

KIJK! Hier kan ik nou wat mee! Thanks curl uhh girl! :upside_down_face:

Oke en laatste tip en dan stop ik. In die groep die ik hierboven noemde staat t kopje eenheden. Daar nemen ze stap voor stap met je door wat je nodig hebt wanneer. Ik ben daar begonnen en maakte het voor mij super duidelijk. Onder het kopje albums staat per categorie alle producten die cg zijn! Wellicht heb je dus best wel al wat producten in de kast staan!

Nog een disclaimer: is trouwens n groep zonder verkoop of spon of iets dergelijks, alleen voor tips en super fijn als je net begint. Ik heb er verder geen voordeel aan haha!

7 likes

Aaah ik ben helemaal geïnspireerd door jou om nu eindelijk eens hiermee aan de slag te gaan! Thanks!!

2 likes

Superleuk dat je zo enthousiast bent, en thanks voor de flowchart en kruidvatshoplist, echt handig!

1 like

Blame it on mijn dunne stijle spriethaar maar ik vond dat FIRE toch interessantere off-topic dan dit.

Grapje, jullie mogen zelf weten waar jullie over praten.

12 likes

Het was toch ook een vrouw (met gezin?) vorig jaar die haar stalkte. Of gekke berichten achterliet. Heb het verhaal niet meer scherp, maar dus geen jonkie

Edit: idd wat @daria zei

Als je haar al vanzelf krult, wordt het (in ieder geval bij mij) nog meer krullend. Van die mini
Ik ging echt op een poedel lijken (no offense to poedels)
Ben juist blij met grovere krullen, dus dat is de andere kant mocht je het toch eens willen proberen

eyyy flamoesje, long time no see

3 likes

Ik dacht even dat dit de ware Debbie zonder filter was.

36 likes

Ik heb les gehad in het buurland en daar kwamen de proffesoren altijd in strakke bodycon jurkjes en op hoge hakken naar de les, dus Debbie zou niet opvallen!

Ik weet nog dat iemand zei dat in Nederland de studenten soms met nat haar naar de les kwamen en dat mensen echt geshockeerd waren :joy::joy::+1:

2 likes

Ja. Ik heb ook echt krullen (nu even niet want m’n haar is super kort) en volg ook de CG methode. En hier erger ik me echt enorm aan. De CG methode is ‘ontwikkeld’ door mensen van kleur met type 3 of 4 haar. Zij zijn gaan uitzoeken wat nou fijn werkt voor hun haar want de westerse shampoos en conditioners zijn vaak te droog en te hard.

En er zijn ook heel veel Facebookpagina’s van waar ik ook lid van was. Er zaten heel veel mensen van kleur op met mooie afro’s en prachtig 4c haar. Of vrouwen met niet-westers haar met prachtige bossen krullen. Tot de witte vrouwen dit ook ontdekten. En toen werden de pagina’s ineens overspoeld met witte mensen met een slag die alles overnamen en veel postten met hun vaak vette slierten haar waar geen krul te bekennen was met allerlei vragen en foto’s van zichzelf. Voor en na-foto’s etc.

Nu zie ik alleen nog maar witte vrouwen en heb ik de meeste pagina’s ontvolgd. Ben benieuwd waar de rest is gebleven want er stonden vaak zulke goede tips op. Ook gewoon om je natural haar te omarmen. Heel krachtig en uplifting. Echt jammer.

48 likes

Dit blijft altijd achterlijk. Dingen die vrouwen van kleur al eeuwen met hun haar deden en dan was het vies of onprofessioneel maar als witte vrouwen het doen is het ineens PRACHTAG EN AMAZING

Dit is echt een stomme contributie aan de discussie maar ik wilde het even kwijt

10 likes

Ik ben dan weliswaar een witte vrouw, maar wel een met een flinke bos krullen en zelfs ik erger me al aan die types die jij omschrijft.

9 likes

Ja ik vind het altijd dubbel om te lezen. Witte vrouwen die bonnets aanraden en verkopen, alle technieken uitprobren en dan verbaasd zijn dan productcombinatie x-y-z niet op 2a haar werkt. Bantu knots space buns noemen. Ik vind mijn ding gewoon op Instagram.

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe lijn van Lush en die is ontwikkeld door een zwarte natural hair care guru. Lush heeft dit zo goed gedaan, gemerkt dat hun gamma niet inclusief was, experten opgezocht, hun naam publiek op alles en als spokesperson naar voren gebracht.

34 likes

En lorrain Massay heeft het uitgevonden!

Dit stoort mij altijd zo erg, nee zij heeft het een naam gegeven, er een boek over geschreven.
Maar wij hebben alles geleerd van black natural hair!
Echt bedankt daarvoor :grinning_face_with_smiling_eyes:

Met mijn 3a krullen zonder familie met krul moest ik alles zelf uitvinden voor het internet-tijdperk. Gelukkig kan ik nu meer informatie vinden.

2 likes

Oh nee ik bedoelde dat die mensen van kleur juist mooie dingen posten over je natural hair omarmen en mooie quotes en plaatjes erbij.
Dat vond ik mooi en tof om te zien. Soms ook dingen over locks en racisme etc.

En dat dan al die witte vrouwen het overnemen met hun voor en na- foto’s en vragen over welke producten het beste zijn voor hun 1/2a haar.

4 likes

Ja ik begreep wel wat jij bedoelde, ik had alleen een beetje een ergernis die daaraan related was haha!

1 like

Als iemand met heel veel krullen begrijp ik ECHT NIET waarom mensen in godsnaam zo veel moeite doen om krullen te krijgen😂 Ik word er gekkkkkk van namelijk.

4 likes

Nou, denk dat veel mensen van pluizige krullen naar mooie krullen willen gaan.

7 likes