Ja dit denk ik dus ook!
Ze heeft het nergens gezegd, maar ik zou er niet raar van opkijken. Maar ze gaan eerst naar dat huis in Ams idd
In de vlog van vandaag hadden ze het er wel over. Dat het een grote droom is van ze om naar Amerika te verhuizen. Maar geen serieuze plannen vooralsnog.
Ahhh die heb ik niet gezien
Mijn hersenen maken hier meteen een extreem beeld van,
Mascha die kleiner gaat wonen en helemaal bedolven onder steeds meer spullen.
PLEASE MAKE IT STOP!
Ohhh ja zij! Ze is ook van internet verdwenen.
Die gaat wel een opslagruimte of extern kantoor huren hoor.
De functie van een geboortekaartje is toch sowieso een beetje verdwenen sinds social media/whatsapp etc.
Wat dat betreft maakt het juist niet zoveel uit wanneer je ze verstuurt, maar het is wel laat ja.
Ik vraag me af hoe zij zich dit voorstellen en of ze in aanmerking komen voor een O-1 visa, je moet daarvoor “Extraordinary Ability or Achievement” hebben.
Ik heb een 01 visum gehad twee keer en om daar kans op te maken moet je echt aan heeeeel veel eisen voldoen, bewijs aanleveren en een zak geld meenemen. Denk niet dat zij eraan voldoet.
Waarschijnlijk post ze een paar story’s dat ze echt heeeeeel graag een visum willen, dan taggen ze God knows who in Murica en een week later hebben ze súper toevallig ineens een visum. Influencerlife he
Dat dacht ik dus ook maar ik zie bijv. dat een influencer met maar 71k insta volgers en 143K youtube subs het ook gelukt is
Mascha is natuurlijk wel gepubliceerd, heeft grote samenwerkingen gehad ook met bedrijven die internationaal bekend zijn zoals eyelure toch? En de Beautygloss party, haar planner, “bestseller” boeken enzo.
True! Met een goeie amerikaanse advocaat komt ze misschien wel een heel eind. Maar weet niet of o-1 het beste is. De geldigheid is maar 3 jaar. Of is hun plan tijdelijk wonen?
Ik snap wel dat met zo een moeilijke start je hoofd ergens anders naar staat en een geboortekaartje niet je eerste prioriteit is. Maar na bijna 6 maanden pas een geboortekaartje sturen. Bijna genant. Maar ik begrijp wel dat je het ook niet wilt weg laten dus denkt dan maar na 6 maanden.
Een hoop begrip maar echt snappen doe ik bet niet. Maar wat maakt mij het ook eigenlijk uit.
Je kan het daarna per jaar verlengen maar je hebt ook een versie van het O-1 waarin je in aanmerking komt voor een green card.
Ik ben benieuwd of ze hier ooit aan gaan beginnen, lijkt me niet handig met een kind.
Hoe heb jij dat gedaan? Trouwen?
Lol daar gaat mijn droom om naar San Francisco te verhuizen
Ik heb via een K-1 visa een green card gekregen. Je krijgt dan een visa voor 90 dagen waarin je moet trouwen inderdaad. Net zoals de serie 90 day fiancé.
@Kurisu er is ook een green card lottery waar je aan mee kan doen maar SF is ook de duurste stad van Amerika dus dat zou me eerder tegenhouden haha.
Ik lees net dat er ook een visum is voor onderzoekers dus misschien is dat nog een mogelijkheid voor mij later haha. Wil er ook niet voor altijd wonen maar met beetje financiële intelligentie (en een data scientist als partner) ga ik niet bankrupt na een jaar
Haha dan mag je naast dat visum wel een enorme zak geld meenemen, San Francisco is onbetaalbaar. Lijkt me wel heel cool! Ik hoop dat het je lukt