Beutyblogtopic XL #12

Ja het is veel gebeurd, daarom is het een pandemie geworden.

8 likes

Ik heb het over de QR-code die meerdere malen door andere mensen wordt gebruikt, niet over de besmettingen. Het is de verantwoordelijkheid voor de club om dit te controleren

Ohhh zo, ja goede vraag. En mee eens dat de club dit moet controleren.

1 like

Ik hoorde dat er geen screenshot kan worden gemaakt van de QR code… dus vraag me af hoe ze er misbruik van hebben gemaakt. Of mijn info klopt niet :sweat_smile:

1 like

Jaa er kan dus wel een screenshot gemaakt worden, want een vriendin van mij was op die manier een club binnen gekomen. Misschien hebben ze dat nu in de tussentijd wel aangepast, dat zou misschien wel kunnen?

Ja, kan gewoon. Ze worden ook gewoon doorverkocht voor een paar tientjes.
Het systeem is zo lek als een mandje.

Ik heb van 1 iemand gehoord dat het bij diegenes vriendengroep dus wel werkte en lukte. Van een ander gehoord dat het bij diegenes groep niet lukte, maar toen hebben ze allemaal gezegd ā€˜huh wat gek ben echt geweest en was echt negatief’ en mail met afspraak laten zien (ze hadden uitslag nog niet binnen maar wel gaan testen), en toen werden ze gewoon binnen gelaten.

Wordt wel gecontroleerd op fraude, maar ja dat is pas achteraf:

1 like

De fout ligt dan bij de controleurs aan de deur. Dat het systeem ā€˜zo lek is als een mandje’ is echt niet waar. De code moet overeenkomen met de gegevens op de ID-kaart en ververst regelmatig.

Zie https://www.volkskrant.nl/cs-b1419271

@Intoxicated

17 likes

Persoonscontrole is onderdeel van het systeem.

Testen->persoonlijke, niet deelbare QR → scannen->controle aan de deur.

Alleen het testen en het scannen gaat goed.
Met een iPhone kan je gewoon nog steeds een screenshot maken.

1 like

Mensen vinden altijd wel een manier om misbruik te maken van dit soort dingen. Het systeem zou prima werken als de uitvoering correct wordt gedaan.

2 likes

En een screenvideo? Lukt dat wel?

3 likes

Klopt. Het geldt ook alleen bij iPhone.

Heel netjes, inderdaad! Mensen die om de een of andere reden de boel oplichten, zijn gewoon eikels. En die controleurs bij de ingang die hun werk niet doen, ook. Er heeft echt niemand iets aan als veel mensen ziek worden en de clubs opnieuw dicht moeten.

6 likes

Ik krijg er een beetje zo’n idee bij van de drugscontrole op festivals. Er wordt ā€˜grondig’ gefouilleerd en toch staat 90%vd mensen strak vd drugs. Is meer een wassen neus, die controle, dan dat t echt serieus wordt gedaan.
Maarja nu gaat t helaas om een pandemie waar heel t land last van heeft itt een festival waar je verder alleen jezelf hebt met je drugskop.

15 likes

Wacht even, was Mas nou op hetzelfde feestje als waar Bilal z’n rentree gister maakte? Dat was ook in Paradiso namelijk.

Lekker kies wereldje hoor.

Net alsof Massa invloed heeft op wie daar optreed? :joy:

31 likes

Mijn opluchting is groot.

2 likes

ah fijn <3

1 like

Wat zegt ze nou in de vlog van vandaag over dat bewijsdrang stukje tussen neus en lippen door? Iets van ā€œIk was nog bij Max en hij zei dat ik niks deedā€?

1 like