Beutyblogtopic XL #3

Na also /duitsemodusuit

2 likes

Mijn probleem met Lotte is enkel dat ze in Woerden woont, dat zou niemand moeten willen.

58 likes

:handshake:

3 likes

Zou ze het dan ook met Nederlands hebben in de supermarkt? Als ze tweetalig is opgevoed heeft ze dus twee moedertalen en zou de faalangst toch opspelen bij elke moedertaal.

Is toch niet te vergelijken. Nederlands is in haar omgeving toch duidelijk de dominante taal, iedereen om haar heen spreekt het.

8 likes

@HvO Ja, daar hebben jullie gelijk in. Dacht eraan omdat ze het had over in Duitsland in Duitse supermarkt. Maar Nederlands zou inderdaad dominant zijn.

Ik schrik echt een beetje van het hele black face gebeuren als reactie op die foto. Ik ken die hele vriendin niet, maar iedereen ziet dat ze gewoon bedoeld dat ze te lang in de zon heeft gestaan tijdens de wintersport… Het heeft helemaal niets te maken met discriminatie. Ja het is iets donkerder dan de realiteit maar dan alsnog heeft het niets te maken met discriminatie. Ik snap echt wel dat het heel gevoelig ligt, maar dit is gewoon zoeken naar dingen? Stel dat ik vind dat ik echt een keer te lang in de zon heb gelegen en zeg dat ik te bruin ben geworden, is dat dan ook een belediging?

57 likes

Gisteren zag ik een nieuw make-upmerk bij Hema: b.a.e. Ik ging Googelen in de hoop dat er bloggers reviews hadden geschreven maar ik vond helaas niks. Een paar jaar terug kon je er vanuit gaan dat een van de grote bloggers nieuwe make-up (ook nieuwe collecties/producten van make-up dat verkocht wordt in drogisterijen) getest had. Ik mis die tijd.

45 likes

Ik reageer een beetje laat, maar ik wilde je toch nog even bedanken voor deze super heldere uitleg! Ik begrijp de blackface-discussie nu 100000x beter en je hebt mijn kijk erop echt veranderd.

6 likes

Ik kwam Lotte vandaag tegen in de stad

Tot zover mijn Lotte bijdrage

6 likes

Heb je even hello gezegd

20 likes

No

4 likes

Gutentag dan?

45 likes

Engels op de basisschool is wel een ding hoor. Ik hoor vaak genoeg van leerlingen dat ze op de basisschool amper Engels gehad hebben. Op de middelbare school is het wel een kernvak.

Voor het geval Lotte nog meeleest, mijn berichtje kan idd lullig overkomen. Het was gebaseerd op wat ik hier gelezen heb. Had de vlog niet gezien en ging uit van wat ik hier las. Totaal niet nagedacht over faalangstig oid. Want dan vind ik het een ander verhaal, komt weer terug op wat ik eerst zij wat betreft de ‘drempel’ over moeten.

Maar het neemt niet weg dat ik in het algemeen vind dat iemand die pabo heeft gedaan Engels zou moeten kunnen spreken/schrijven en praten (voor de klas), maar dat kan Lotte in dit geval dus sorry :blush:

3 likes

Ik ben zelf idd helemaal blank. Of hoe moet ik dat zeggen zonder mensen voor het hoofd te stoten.
Maar even eerlijk hè, hoe is dit discriminerend? Ik geloof absoluut niet dat er ook maar iemand is die echt denkt dat ze dit discriminerend bedoelt. Zwarte piet snap ik bv gezien de historische gedachte er achter. Maar dit?
Zo kan je toch helemaal niets meer doen zonder mensen voor het hoofd te stoten?

10 likes

Klopt, ze wou denk ik gewoon heel duidelijk maken dat ze een wintersporter is. Gezien het verschil boven en onderkant van haar gezicht. Als ze nu haar hele gezicht zo donker had gemaakt dan had ik het probleem beter begrepen.

3 likes

Ik kan dit aan de ene kant begrijpen, maar aan de andere kant sluit je hiermee dus wel blanke/witte (wat is de meest politiek correcte term?) mensen uit van de discussie. Terwijl ik juist denk dat een open discussie voeren de manier is om meer begrip te kweken omtrent racisme.

5 likes

Alle kanten van het verhaal worden hier boven uitvoerig besproken dus als meer wil weten over hoe verschillende mensen erover denken kun je dat gewoon teruglezen, dan hoeft de hele discussie zich niet te herhalen.

8 likes

Dat ben ik met je eens. Ik kan me alleen in dit concrete geval goed indenken dat men niet verwacht had dat dit aan zou voelen als racisme.